Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    - og her er en fin start på lørdagen!
    Ingen ting er som en real omgang med dasking på skinna.

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Dennis Chambers er fin skrue.
    Han spilte jo sammen med Mike Stern på Cosmopolite i fjor, og så mest ut som han kjedet seg og halvsov.
    For så plutselig å dra på med noen skikkelige run.
    Det var liten tvil om at han hadde full kontroll på hvor de var i låta.
    Bassist Billy som de hadde med var fantastisk.

    Å FY FAEN SOM JEG SAVNER Å GÅ PÅ KONSERT :cry:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Vel... tenk deg hvordan JEG har det da, som ikke en gang har lyd i 'Teket.... :( :(
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Vel... tenk deg hvordan JEG har det da, som ikke en gang har lyd i 'Teket.... :( :(
    Auda :(
    Ikke rart du må rote innerste i vinhylla etter de "billigste" vinene, og se på Mezzo TV Channel i sofaen til øya glir igjen langt på natt.
    Det er synd på meg også. Jeg har en elektrostat høyttaler som surver :(
    Forbanna dritt, anen i elefte :devilish:
    Det er NOE HELE TIA!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Sa så brura, hu fikk feil batterier!!

    Men det er ikke synd på deg - elektrostater er jo et selvvalgt onde :LOL: :LOL:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    For en gjeng - dere må da planlegge for uhell og uforutsette hendelser.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Enig Fosse. Dette er uhørt. Man blir syk av mindre! OVK og OAS må innføre pålegg om beredskaps- og kontinuitetsplaner for alle medlemmer :ROFLMAO:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hadde de nå ennå vært unge og trengende. Men, nei, her snakker vi tross alt om en gjeng voksne menn som har rota seg bort mang en vinternatt og burde forstå at dette lukter av dårlig planlegging ...
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Tenk hvis hver og en av oss i OVK hadde dobbelt av alt i anleggene. Da kunne vi startet en utlånsvirksomhet med etter vert en fantastisk mengde sammensetningsmuligheter . . . Lur idé?;)o_O:ROFLMAO:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Foreslår du at man skal måtte begrense seg to platespillere, to riaatrinn, to forforsterkere, to effekttrinn og to par høyttalere?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Foreslår du at man skal måtte begrense seg to platespillere, to riaatrinn, to forforsterkere, to effekttrinn og to par høyttalere?
    Jeg regner ikke med deg, du ligger langt foran i løypa. Men vi er vel ca 25 stk i klubben nå så da vil det jo være 25 "ledige" høyttalere, riaatrinn, forsterkere etc. som kunne rotert rundt.
    Egentlig en jævla bra idé selv om den var ment som en spøk . . .:unsure:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Poenget med ETT anlegg er å ha god lyd. Stollekem med dynger av Mikke Mus komponenter er infantilt.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Hadde hatt lyd hvis jeg GADD å koble opp!! Men pga. arkitektoniske endringer i kulturlandskapet måtte jeg koble ned og flytte ting rundt i byggeperioden!
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Å ja! Og musikken er bra også :LOL: :LOL: Stridepiano er eikke noe en hører tilstadighet for tiden
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Ja, faen noe så dumt av meg og ikke tenke lenger enn til nesetippen :rolleyes:
    Det burde jo hvert standard opptakskrav å holde seg med 2-3 par høyttalere, 4-6 RIAAer, 7-8 step-uper, 12-14 pick-uper, 3-4 platespillere, 2-3 forsterker sett osv. for å kunne få være med i OAS eller OVK, subsidiært begge klubber.
    Jeg burde jo virkelig ha tenkt meg om og hatt 2 fulle sett med nye statorplater liggende.
    Skal vi se 5 x 2 x 4000 NOK = 40 kilokroner + toll 🤬
    "Note to self". IDIOT!

    Dårlig planlegging? Neppe, det første settet med Quad ESL-63 spelte musikk i mer en 25 år.
    Det brukte paret med ESL-2905 varte i 3 år før Krampus slo til (jeg er tredje eier).
    Hornhøyttalere som bygges selv har jeg lagt merke til har langt dårligere holdbarhet, og så blir man liksom aldri ferdig med å tjune lyden med andre elementer/deler. Nei, takke meg til litt knitring og spraking :rolleyes:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Enig Fosse. Dette er uhørt. Man blir syk av mindre! OVK og OAS må innføre pålegg om beredskaps- og kontinuitetsplaner for alle medlemmer :ROFLMAO:
    Tror heller det er slik at man blir syk av MERE!!
    Nå tar vi snart steget inn i 2021 og med tanke på at OVK for rundt 12 år siden ble startet av den gang allerede aldrene herrer så er nok første fellesanskaffelser hjertestarter og annet medisinsk nødutstyr og ikke enda mer hifiskrammel :unsure: :unsure: Med GPS sporing selvsagt. Hva medianalderen er i OAS tør jeg ikke tenke på da den ble startet lenge før OVK. Men for de medlemmer som kjører dobbel bokføring - dvs. er medlemmer av begge så ser ikke bildet lysere ut 😫
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Etter noen dager med Dynaudio koblet til er DB1 plassert tilbake igjen i dag. De trives definitivt best på 8 ohms utgangen på monoblokkene. 8 ohm medfører større klangrikdom og mer "kjøtt på beinet". Lett å høre da disse er uhyre transparente!
    Selv om jeg virkelig begynner og savne BB5 må jeg si jeg fortsatt koser meg med disse to vidt forskjellige toveis konstruksjonene.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Etter ca to ukers opphold på lytteloftet må jeg atter en gang nevne min økende begeistring for disse.


    67FEDFCA-1B88-4329-9452-4ADBD50DC950.jpeg


    Nei, de er ingen konkurrent til BB5, men etter en nå ganske grundig innspilling vil jeg si at jeg ikke har vært i nærheten av et produkt hvor pris/ytelse har vært bedre. YellowJackets med Mike Stern presenteres her nå på en så overbevisende måte at jeg tar meg selv i å sitte her og smile, og glemme alt annet enn musikken.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Det blir mye kokkelering, og da må man ha god musikk til! 🙂 Bruker en Exposure 3010 på de, det funker bra. Prøvde med en 1010, det ble for veikt til å drive de.
    Ja jeg kan tenke meg det. Jeg merker at de liker litt kraft fra forsterkeren.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Kaffen er satt over og jeg sitter og venter på et besøk av en gammel kjenning( vi snakker et audiofilt produkt). Det er faktisk en forforsterker som satte spor når jeg testet den for mange år tilbake. Den som er på vei hit nå er siste utgave av modellen og skal i følge kilder være vesentlig bedre enn den jeg hørte på. Om den tupper First Sound ut døra blir jeg mer enn overrasket, men at det kommer til å skje noe her er jeg overbevist over! Hvilket merke det er blir avslørt senere . . . :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    813E8806-D196-4DA0-BD69-E53348BD8394_1_201_a.jpeg



    Her spilles det for fullt. Forskjellen i forhold til First Sound er stor. Raffinementet er byttet ut med mer "morofaktor". Må nok bruke litt tid for og få oversikt over de ulike parameterne, men moro har jeg det!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    I går fikk jeg gode nyheter. Elementene fra PMC er sendt med ekspress. Å jaggu har jeg greid og kjøpe noen godsaker fra Sverige også . . . Dette blir en fin førjulstid!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    I går fikk jeg gode nyheter. Elementene fra PMC er sendt med ekspress. Å jaggu har jeg greid å kjøpe noen godsaker fra Sverige også . . . Dette blir en fin førjulstid!
    Så artig, savnet blir ikke så påtaglig før du hører de igjen. Først da vil du merke hvor mye du egentlig savnet de..
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Så artig, savnet blir ikke så påtaglig før du hører de igjen. Først da vil du merke hvor mye du egentlig savnet de..
    Det har du sikkert rett i, men jeg må ærlig innrømme at jeg har noe i nærheten av abstinens allerede.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Da er ting på stell igjen.


    C439FC18-89F0-483D-AC96-34BF0C25DB9C_1_201_a.jpeg


    Elementene er på plass, First Sound dirigerer og nye Transparent Reference strømkabler er koblet til monoblokkene.
    Angående Rogue Hera blir den så til de grader parkert av FS, at videre testing av den faller bort. Den er morsom, men er overhodet ikke på høyde med FS.
    Ting faller til ro og jeg begynner så smått og glede meg til en rolig og musikkfylt jul.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Da er ting på stell igjen.


    Vis vedlegget 682808

    Elementene er på plass, First Sound dirigerer og nye Transparent Reference strømkabler er koblet til monoblokkene.
    Angående Rogue Hera blir den så til de grader parkert av FS, at videre testing av den faller bort. Den er morsom, men er overhodet ikke på høyde med FS.
    Ting faller til ro og jeg begynner så smått og glede meg til en rolig og musikkfylt jul.
    Fint at du fikk elementene før Jul nlykke (y)
    Da kan Julen bare ringes inn å du kan benke deg foran det flotte systemet ditt :)


    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Fint at du fikk elementene før Jul nlykke (y)
    Da kan Julen bare ringes inn å du kan benke deg foran det flotte systemet ditt :)


    Mvh: Espen L
    Jeg går ut fra at også du er klar for en aktiv periode foran anlegget Espen? Kult med denne prisen som ble gitt til høyttalermodellen din.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn