Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    ...ikke bare du som gleder deg da Petter. Vi også gleder oss på dine vegne og ikke minst til den årlige vinylkvelden på vinterstid. Kanskje vi kan svinge oss ekstra i bjælkelaget denne gang?

    I mellomtiden får du holde oss oppdatert med bannebilder fra hver gang hammer'n treffer tommer'n og annet som kan glede oss.
    Du skal ikke se helt bort fra en seanse når ting står ferdig her. . .:cool: Hvorvidt det blir bjælkelagsvinging beror vel som vanlig på alkoholinntaket og fysiske forutsetninger for denne noe anstrengene bigesjeften av audiofilt samvær. . .:rolleyes:
    Jeg håper det blir få hammer treffer tommel bilder, men jeg skal prøve og holde dere godt orientert ettersom prosjektet skrider fram.

    Petter.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kan ta en tur og slå inn 4"+ spiker med min 24oz Eastwing på dugnad. Men på ett villkor att Grumpen håller spikene!!!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Aldri i verden om jeg holder i en spiker med svensken bak slager'n! Tross alt, neglelakken kan jo sprekke opp :p
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Kan ta en tur og slå inn 4"+ spiker med min 24oz Eastwing på dugnad. Men på ett villkor att Grumpen håller spikene!!!
    Glimrende idè Cash!! Og jeg insisterer på at dette skjer etter inntak av hver vår sixpack. . .;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kan ta en tur og slå inn 4"+ spiker med min 24oz Eastwing på dugnad. Men på ett villkor att Grumpen håller spikene!!!
    Glimrende idè Cash!! Og jeg insisterer på at dette skjer etter inntak av hver vår sixpack. . .;)
    Trur Grumpen for mer bruk for 6pack'n! Jeg er sikker med gamle Bertan:D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    IMG_7959.jpg


    Her er det et lite stemningsbildet etter ganske intens insats på loftet.Vinduet man nå ser langt der borte, var ikke synlig for en uke siden. Det er helt utrolig hvor mye rææl man stuer bort i kriker og kroker.Det dere ser her, er ca de 43 m2 jeg har til disposisjon når jeg skal lage lytterommet. I det skrånene taket på venstre side, kommer det en ark med et vindu på ca 120 x 80 cm. Det blir 2 stk vellux på motsatt takside, og i tillegg vil endevinduet bli utvidet til ca 80 x 80 cm. Byggeprosessen begynner ikke før om en måned, men jeg tror faktisk jeg kommer til og få bruk for den måneden til og få kastet og ryddet opp i all den galskapen vi nå har begynt og stue sammen i underetasjen. . .:rolleyes:
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    Hmmm... her var det plass til mye interessant....
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Hmmm... her var det plass til mye interessant....
    Ja da,men det interessante kommer etter hvert! Ikke var jeg klar over hvilket middelmådig loppemarked jeg hadde liggende der oppe! Det er foresten terapi og få ryddet opp. Det klarner opp i hodet. . .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    Nå var det nok NYANSKAFFELSER. Jeg tenkte på....

    Skrotet blir du lett kvitt; bare å tromme sammen OVK sløfokkene, en container og en renne fra loftet og ned i containeren. Å ja, du må også stille med like mange øl som OVK ere
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nå var det nok NYANSKAFFELSER. Jeg tenkte på....

    Skrotet blir du lett kvitt; bare å tromme sammen OVK sløfokkene, en container og en renne fra loftet og ned i containeren. Å ja, du må også stille med like mange øl som OVK ere
    Jeg skal spare OVK for denne søpla her, det får holde at jeg serverer eksprimentel fåregryte på treffene her i huset. . .:rolleyes: Men den ideèn med sklie og container er noe jeg må tenke mer på!
    Jeg synes du var litt gjerrig på ølen! Måtte da spa opp noe mer en èn øl pr OVKer. . .:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Holder det ikke med ett fat pr. OVK er??

    Edit; husk hjertestarter, eller kanskje du har trefase luftstrekk inn til gavlen, det får duge!
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    HVA? Holder det ikke med ett fat pr. OVK er??

    Edit; husk hjertestarter, eller kanskje du har trefase luftstrekk inn til gavlen, det får duge!
    ;) Jeg burde jo skjønt det, du mente naturligvis fat, og da vet at jeg har æren av og ha SLUKET på besøk i bloggen min. . .;)
    Hjertestarter er for feiginger!!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nå var det nok NYANSKAFFELSER. Jeg tenkte på....

    Skrotet blir du lett kvitt; bare å tromme sammen OVK sløfokkene, en container og en renne fra loftet og ned i containeren. Å ja, du må også stille med like mange øl som OVK ere
    Apropos nyanskaffelser. Dette er et trinn jeg har hatt æren av og ha på test i en 14 dagers tid. Dette spiller fantastisk godt!! Jeg må vel si det er det beste jeg har hatt i hus. Pent er det også. . .

    IMG_7967.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Men "fantastisk godt" forteller jo egentlig ingen verdens ting!:rolleyes: Derfor kan jeg jo prøve og beskrive hvordan Tron Seven Reference spilte her hjemme hos meg.

    Dette er et riaatrinn som har 2 stk 12ax7 rør, og 1 stk 12au7. Jeg har for det meste testet med de rørene som fulgte trinnet. Det var Sovtek 12ax7 longplate og et phillips 12au7.

    Det som overasket meg når jeg koblet opp, og slo på powerknappen, var hvor stille dette trinnet er. Jeg måtte skru opp til klokken 10-10.30 før jeg fikk noe særlig sus i høytalerne, og da måtte jeg gå bort og legge øre inntil høytaleren. . .Til sammenligning suser Avidtrinnet som er transistorbasert, allerede på 9.30!

    Det neste jeg la merke til, var at dette er et lydmessig varmt trinn.Men i motsetning til tidligere rørtrinn som har denne varme signaturen, var presantasjonen meget klar og definert. Jeg har bestandig spurt meg selv om hvorfor jeg ikke har støtt på et rør riaatrinn med akkurat denne egenskapen, og ikke funnet svar før nå. Fordi det kanskje ikke er så mange av dem. . .?
    Videre blir man presantert et meget stort lydbildet.Både i bredde og dybde. Lydbildet ble flyttet iallefall 1 1/5 meter i alle retninger her hjemme.Akkurat denne egenskapen er jeg veldig svak for, og er kanskje hovedgrunnen til at jeg liker Seven såpass godt! Når man da i tillegg får en 3d, hvor man på en måte kan se "rundt" instrumentplasseringen og videre inn i lydbildet, blir det hele veldig foførende.

    Hva med de tre frekvensområdene diskant, mellomtone og bass?

    For og starte øverst. Diskanten er "fløyelsmyk", men ikke uten en god definisjon. Den kan kanskje av noen oppleves som litt i snilleste laget, men det gjelder ikke for meg. Jeg er mer av den typen som vrir meg i stolen når diskantgjengivelsen blir servert med tersje. . .Men det er nå meg . . .:rolleyes: Overtoneklangen i et flygel, blir for første gang i mitt anlegg presantert med full troverdighet og UTEN denne litt harde etterklangen man kan oppleve, særlig ved full utblåsning.Cymbaler får kropp i steden for og høre ut som sjingrende metallplater.











    Mellomtonen er uten tvil Seven sin sterkeste side. Jeg er ingen stor vinkjenner, men jeg har smakt Amarone, og denne mellomtonen er som en riktig temperert, fyldig,god Amarone. Enten det er kvinne eller mannstemme, er det så naturlig, så troverdig at jeg med god margin kan si at dette er det beste jeg har hørt her hjemme! Klanginformasjonen og klangnøyansene i mellomtonen har vært en ny opplevelse for meg. Og som jeg har nevnt tidligere, denne blandingen av varme og klarhet er etter min mening kanskje det som gjør mellomtone gjenngivelsen til noe helt for seg selv. Sett på Tom Waits, Lenoard Choen, Melody Gardot, Frank Sinatra osv, og du vil oppleve nye dimensjoner ved alle disse artistenes stemmer!

    Så er det bassen da. Her er jeg kanskje litt mer forbeholden. Det er masse bass i dette trinnet. Jeg er vel av den oppfatningen at den kunne være noe strammere. Men igjen, den er overaskende klar, til og samtidig være såpass svulstig.Her vil jeg trekke inn at jeg gjorde en liten rørulling, nettopp for og stramme opp bassgjenngivelsen. Dette avslørte at Seven er justerbar. Overgangen fra Sovtek rørene, til noen nos rør, endret karakteren i trinnet. Ikke så jeg fikk hakaslepp, men absolutt nok til at jeg ble 90 % fornøyd med bassen. Det positive ved denne noe overdimensjonerte bassen, er at klassiske orkesterverk får en autoritet som man bare får gåsehud av! Men som sagt, skulle jeg tweake litt med dette trinnet, så hadde det vært og temme bassen litt mer ved bruk av et stramt nos rør.

    Sett under et, er Tron Seven Reference et skjeldent godt produkt, og jeg er som vanlig like irritert på meg selv og at jeg brakte dette inn i huset. . .:p

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nye 6922 rør til First Sounden, Tesla fra 1969 + Brimar 12ax7 fra 1970 som erstattet Amparex på Apolloblokkene. Til tross for bare en 10-12 timers spilletid, lover dette veldig bra!! Lenge siden jeg har testet nye rørkombinasjoner. Har godt av og bli påminnet om hvilket potensiale som ligger i dette . . .:rolleyes:

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Jeg har begynt og rive kneveggene på hver side av loftet. I forbindelse med dette arbeidet kom jeg over et hemmelig rom. . .!!

    Det viser seg og være tilholdsted for motstandsbevegelsen i de første årene av krigen. Hr. Marstrander som da eide huset, var medlem av motstandsgruppen "Zero", og lagde da dette rommet for og kunne gjemme unna folk når det trengtes.

    Det jeg fant var en del striesekker som antagelig har blitt brukt til og ligge på. En ullbokse i vevd blått ullstoff ( meget metatt). Et hylle arangement. En treboks som det stod "melk er sunt", og en avis fra 28 mai 1940.På innsiden av det lille rommet var det håndtak til og plassere veggen som man sjulte seg bak.

    Litt av en følelse og titte inn i fortiden på den måten!! Snakk om bruksendring. . .!!:rolleyes:

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    IMG_8112.jpg


    IMG_8109.jpg


    Ikke verdens beste billedkvalitet, men bare for og vise hva jeg snakker om. . .

    Mvh Petter
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nå er du i gang? =)
    Ja, som du ser er det mye interresant denne hobbyen bringer med seg. Selve ombyggingen begynner først om 1 1/2 uke. Før det har jeg planer om og få revet opp gulvet også, som skal lydisoleres. Skal ikke se bort fra at jeg finner noe mer spennende. . .:cool:

    Petter.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    Gutta på skauen....
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    For en uke siden fikk jeg en pm av en bekjent her på sentralen, med spørsmål om jeg var interessert i å teste en phonokabel. Nysjerrig som jeg er, takket jeg ja, og dagen etter kom kablene på døra. Kablene var av merket High Fidelity Cables, modell CT-1 Enhanced.
    I tillegg hadde han lagt ved en signalkabel i samme merke/serie, så jeg kunne teste hvorvidt det var et potensiale utover phonokabelen alene. Mine egne kabler som skulle utfordres, var Dynavector phono reference og Audience 24e signal.
    Siden jeg fikk både phono og signal, byttet jeg ut begge og satte meg godt til rette. Det skal nevnes at dette ikke er første gang jeg tester hva mine egne kabler er god for. To andre phonokabler – Cardas og Nordost Vallhalla – har vært innom, hver på sin måte hyggelige bekjentskap, men ikke like gode som mine egne.


    Denne gangen ble imidlertid Au/Dv-kablene mine satt på skolebenken, og High Fidelity Cables (HFC) kom inn i anlegget mitt med brask og bram. Eller, kanskje ikke med en gang, for kablene var litt for frampå den første kvelden. Likevel hadde jeg fått en ’godfølelse’, og neste dag, etter å ha dratt hjem og fyrt opp anlegget, begynte det virkelig å svinge i stua!!
    HFC er de mest transparente kablene jeg har vært borti. I utgangspunktet er jeg skeptisk til veldig gjennomsiktige kabler, siden min erfaring er at slike kabler øker informasjonsmengden på bekostning av lydbildet, som blir kaldt, analytisk og flatt. Dette skjedde ikke med HFC. Rommet rundt instrumenter og artister ble mye tydligere. Presentasjonen «puster» uanstrengt og selvfølgelig. I all denne gjennomsiktigheten er bass og kropp bevart på en helt nydelig måte. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg er ekstremt svak for denne noe varme, men klare og transparente lydgjengivelsen som jeg her fikk i bøtter og spann. Bassen ble bedre definert, noe jeg ikke hadde forventet i det hele tatt, siden dette er DV Reference store styrke.
    Når man opplever en slik åpenhet i musikkformidlingen, oppleves også anlegget som betydelig mer dynamisk. Ikke at jeg har savnet dynamikk siden Apolloene kom inn i huset, men anlegget oppleves utrolig nok enda mer kraftfullt og dramatisk med HFC enn med tidligere kabler! Etter at HFC ble koblet opp, var det ikke snakk om forbedringer i enkelte, separate områder, men derimot en kraftig vitalisering av alle de tingene anlegget mitt gjorde fra før ...


    Så kommer spørsmålet, gjør disse kablene bare de riktige tingene? I mitt system er svaret ja. Skulle jeg tenke meg et system de ikke passet inn i, ville det kanskje være i et system som fra før av hadde en veldig «frampå» presentasjon – men dette er selvfølgelig bare en antagelse.

    Anbefales på det sterkeste.

    Mvh Petter
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Interessant, Petter.

    Kan røpe at at jeg har hatt samme kablen på besøk hos meg. Nevnte vel det såvidt på båtturen, men ikke hvilke merke jeg hadde prøvd.

    Phonokablen (kablen mellom arm og RIAA) er kanskje den av kablene som har størst påvirkning for lyden.
    Kan kan si meg helt enig i de inntrykkene du her gjengir. I forhold til denne kablen ble min Van den Hul sløret og diffus. High Fidelity var som rent kildevann, og veldig fysisk i spillestilen. Dynamikk og kropp er her nøkkelord.

    Er denne kablen en liten revolusjon blant phonokabler? Kan nevne at signalkablene også kan tilsvarende inntrykk gjennom hele kjeden. Men prøvd dog ikke høyttalerkablene.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Er phono-kablen lett bøyelig nLykke? Vet du om den kommer med både rett og 90 graders din?
     

    EP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    22
    Hei,

    I de fleste tilfeller leveres den med rett DIN. Dette fungerer også på SME, hvertfall min SME20/2. Jeg vet at de også har blitt levert med 90 grader, men om de fortsatt gjør det er jeg usikker på. Den er nokså fleksibel, men ikke fullt så myk/løs som Vdh eller Dynavector men litt stivere litt mere som Nordost kanskje..

    EP
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Interessant, Petter.

    Kan røpe at at jeg har hatt samme kablen på besøk hos meg. Nevnte vel det såvidt på båtturen, men ikke hvilke merke jeg hadde prøvd.

    Phonokablen (kablen mellom arm og RIAA) er kanskje den av kablene som har størst påvirkning for lyden.
    Kan kan si meg helt enig i de inntrykkene du her gjengir. I forhold til denne kablen ble min Van den Hul sløret og diffus. High Fidelity var som rent kildevann, og veldig fysisk i spillestilen. Dynamikk og kropp er her nøkkelord.

    Er denne kablen en liten revolusjon blant phonokabler? Kan nevne at signalkablene også kan tilsvarende inntrykk gjennom hele kjeden. Men prøvd dog ikke høyttalerkablene.
    Aha, så det var disse kablene du hadde testet. Du hadde et lurt smil om munnen da du nevnte dem, så jeg skjønte det var noe du likte. . . Som du forstår har vi helt sammenfallende opplevelse av disse, som jeg langt på vei vil kalle en liten revolusjon av en phono/signalkabel.

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Er phono-kablen lett bøyelig nLykke? Vet du om den kommer med både rett og 90 graders din?
    EP`s sammenligning med Nordost i stivhet er god. Opplevde ingen problemer i forhold til ingangen på Aviden her.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    En liten oppdatering av loftprojektet.

    IMG_8385.jpg


    Alt klart for snekkerne. . .

    IMG_8387.jpg


    Nå skal jeg bare lene meg tilbake og for en gang skyld la noen andre håndtverkere gjøre jobben. . .:cool:

    Petter.
     

    Vedlegg

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Nå er vi godt igang, og ting begynner og skje.

    Her et lite utsiktsbilde fra mitt framtidige lytterom :

    IMG_8421.jpg


    Vi har ikke satt inn vinduene ennå. men skåret oss gjennom og begynt lektinga.

    Flere stemningsbilder, dere får unskylde billedkvaliteten. Speilrefleksen er på rep. . .

    IMG_8417.jpg


    IMG_8423.jpg


    IMG_8419.jpg


    IMG_8426.jpg


    Siden dette er et gammelt loft, er ikke takhøyden rommets sterkeste side, men snekkerne blir til stadighet påminnet om prioriteringer som bevarer det vi allerede har. De er meget dyktige! Merker hvor mye jeg gleder meg til å komme opp hit nå. Tror dette kan bli ganske så bra. Neste uke var det muligheter for at vi skal slå oss gjennom på alle 8 vinduspunktene, så da blir hele loftet totalt forandret mht lys. :cool:

    Mvh Petter.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Her jobbes det jevnt og trutt. Siste uken har jeg revet opp all den resterende gulvplanken, og snart skal blåleiren byttes ut med lydisolasjonsplater i tykkelse på 20 cm.
    Denne delen satte jeg derimot andre på. . .:rolleyes: :

    IMG_8464.jpg


    De tverrgående små borda som er mellom bjelkelaget i gulvet, er et "mellomgulv" som man antagelig har laget for og spare taket til underetasjen for tyngde og støv. Imorgen skal jeg få dem bort.

    IMG_8459.jpg


    Som dere ser på lyset opp i høyre hjørnet av bildet, er den første arken på plass.

    Mvh Petter.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kjempemoro nlykke!!! Dette gleder meg meg til å oppleve. Her får du godt med plass og når vinduene kommer så blir det lyst og trivelig også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.787
    Torget vurderinger
    23
    Dette blir nok knall Pettter'n.... om en sånn ca. 7-800' kr. eller så, hehe... Håper du får bevart mye av volumet.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Kjempemoro nlykke!!! Dette gleder meg meg til å oppleve. Her får du godt med plass og når vinduene kommer så blir det lyst og trivelig også.
    Ja, hvis jeg ikke tar alt for mye feil, er jeg nok i mål i januar en gang.Da skal jeg komme med invitasjon. . .:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Dette blir nok knall Pettter'n.... om en sånn ca. 7-800' kr. eller så, hehe... Håper du får bevart mye av volumet.
    Det blir nok litt dyrere, men godt gjetta.;)

    Volumet er 1 prioritet + lydisolering, to faktorer som ikke er like samarbeidsvillige bestandig, men snekkern har jeg en veldig god dialog med, så jeg håper på et godt resultat. . .
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Morro med bilder Petter:) Tok rede på ett slikt loft tidl-80t måtte den gangen fjerne dritten manuellt lærlings jobb:p Det har vært en god belastning på bjelkelaget:eek:

    Ferdig til det årlige Februar treffet hos deg?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Morro med bilder Petter:) Tok rede på ett slikt loft tidl-80t måtte den gangen fjerne dritten manuellt lærlings jobb:p Det har vært en god belastning på bjelkelaget:eek:

    Ferdig til det årlige Februar treffet hos deg?
    Morsomt, felles erfaring! Min første sommerjobb i 1981, var riving av skillevegger i teglstein + fjerning av samme type leire som her. Glemmer aldri den jobben. . .!!

    Februartreffet hos meg bir med høy sansynlighet gjennomført i det nye lytterommet. . .:cool:
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Dette blir et flott rom, blir spennende å se det ferdig.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Dette blir et flott rom, blir spennende å se det ferdig.
    Takk for det! Jeg skal fortsette med og komme med oppdateringer både i tekst og bilde til det står ferdig.

    Tenkte på at jeg kanskje kom til å møte på utfordringer under prossesen som andre også hade nytte av og høre om. . .:rolleyes:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Februartreffet hos meg bir med høy sansynlighet gjennomført i det nye lytterommet. . .:cool:
    Da har vi fryktelig mye å glede oss til.

    Si ifra om du trenger hjelp til sjauing av tunghi-fi'en så skal jeg kjøre ned Cash og alle som vil bidra til deg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn