Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Så kommer rosinen i pølsa. Tittelforsvarer Acoustic Signatur m/Ortofon i TA-5000 arm til venstre. Utfordrer Sikora med KV12 arm og Dynavector til høyre.

    tempImageVLTn9S.jpg


    Begge spiller er av "masse/vekt" type med strikk. Sikora riggen er noe dyrere men med den eldste pic-upen og den riggen som er minst finjustert. Her er det etter min mening vekt og type arm som kanskje er de viktigste faktorene? Sikoraen er akkurat dobbelt så tung.

    Acoustic Signature er gjennomarbeidet, og 5000 armen med Ortofon er kost og degget med i lang tid.
    Nå skal jeg kjøre a/b testing i mesteparten av helgen og finne ut hva Sikoraen tilbringer lytteloftet som jeg eventuelt ikke kan leve uten . . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Det vil jeg gjerne, men alt til sin tid. Får jeg flere baller i lufta nå kommer en av dem til og falle i hue på meg all oversikt forsvinner. Men for all del, senere tester jeg gjerne feild coil teknologien.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Så kommer rosinen i pølsa. Tittelforsvarer Acoustic Signatur m/Ortofon i TA-5000 arm til venstre. Utfordrer Sikora med KV12 arm og Dynavector til høyre.

    Vis vedlegget 880715

    Begge spiller er av "masse/vekt" type med strikk. Sikora riggen er noe dyrere men med den eldste pic-upen og den riggen som er minst finjustert. Her er det etter min mening vekt og type arm som kanskje er de viktigste faktorene? Sikoraen er akkurat dobbelt så tung.

    Acoustic Signature er gjennomarbeidet, og 5000 armen med Ortofon er kost og degget med i lang tid.
    Nå skal jeg kjøre a/b testing i mesteparten av helgen og finne ut hva Sikoraen tilbringer lytteloftet som jeg eventuelt ikke kan leve uten . . .
    Veldig interessant dette. Det er verdt å legge til at Acoustic Signature riggen er endel eldre enn Sikora. Jeg har feks testet TA-5000 mot TA-5000 NEO hjemme, og kan si at 5000 NEO er veldig veldig mye bedre enn 5000 (jeg likte også den vanlig 5000 veldig godt, men ble bortimot helt satt ut av 5000 NEO).
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Veldig interessant dette. Det er verdt å legge til at Acoustic Signature riggen er endel eldre enn Sikora. Jeg har feks testet TA-5000 mot TA-5000 NEO hjemme, og kan si at 5000 NEO er veldig veldig mye bedre enn 5000 (jeg likte også den vanlig 5000 veldig godt, men ble bortimot helt satt ut av 5000 NEO).
    Godt og høre dette bekreftet av en bruker. Jeg har også hørt at forskjellen mellom den vanlige 5000 og 5000 neo var noe helt spesielt, men dette var av en mindre pålitelig kilde . . .
    Jeg forbeholder meg retten til og være litt selektiv ift hvem som formidler dette etter noe uheldig erfaring.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Godt og høre dette bekreftet av en bruker. Jeg har også hørt at forskjellen mellom den vanlige 5000 og 5000 neo var noe helt spesielt, men dette var av en mindre pålitelig kilde . . .
    Jeg forbeholder meg retten til og være litt selektiv ift hvem som formidler dette etter noe uheldig erfaring.
    Hyggelig å høre. Jeg endte med TA-9000 NEO, men kunne godt ha klart meg meg TA-5000 NEO tror jeg, den er utrolig bra. Jeg foretrakk forøvrig vanlig 5000 fremfor SME V som jeg også har i "stallen".
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Hyggelig å høre. Jeg endte med TA-9000 NEO, men kunne godt ha klart meg meg TA-5000 NEO tror jeg, den er utrolig bra. Jeg foretrakk forøvrig vanlig 5000 fremfor SME V som jeg også har i "stallen".
    Du og jeg må møtes snart. Jeg har en sterk følelse vi har en hel del og snakke om!! 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.248
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå skal jeg kjøre a/b testing i mesteparten av helgen og finne ut hva Sikoraen tilbringer lytteloftet som jeg eventuelt ikke kan leve uten . . .
    Husk å si godt nytt år til kona innimellom all testingen. Mens jeg husker det over testingen av en akevitt, godt nytt år til deg 😊
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Husk å si godt nytt år til kona innimellom all testingen. Mens, jeg husker det over testingen av en akevitt, godt nytt år til deg 😊
    Godt nytt år til deg også. Kona hilser tilbake og sier at resten av kvelden skal være viet henne. Nå får testinga være over for i dag . . .:rolleyes:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.498
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Godt Nytt År til dere nede på VestkantSompa 🍾

    Og så håper jeg at du beholder Sikoraen og AS'en. Hadde vært fint om noen i OVK hadde tatt vare på polakken sånn at vi andre kan få knipse litt på'n ved anledning. Superfin spiller. Den har jo fått smakfulle omtaler av kompetente meningsfeller og er et godt kjøp! Dessuten er den drittøff!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    tempImageYAapK5.jpg



    Som dere ser er det Dynavector xv1t som er koblet opp i Sikora kv12 armen. Dette er ikke tilfeldig. Denne har stått i Phantom b 44 armen som også er uni-pivot. Der har den stått i mange år og jeg vet akkurat hvordan den presterer der. Så for og ta en ting av gangen har jeg da begynt med og undersøke om denne forflyttingen hadde noe for seg.
    Det hadde den. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har fått en ny pick-up. På Phantom armen var den i noen sammenhenger litt bedre enn AS med Ortofon, i andre litt dårligere.
    Nå er det som om den har fått åpenheten og detaljeringsnivået til Ortofon samtidig som bassen og kroppsligheten som den hadde fra før av er forfinet og enda mer utviklet.
    Nå er det plutselig en pick-up som mer enn nok forsvarer prisleie den ligger i.

    Så konklusjonen så langt når det gjelder xv1t omplassert på Sikora rigg med sølvkabling fra produsenten, er en klokkeklar innertier!

    Jeg har stort sett spilt samme låt to ganger gjennom hele helgen, Først på Sikora, så på AS eller omvendt. Unntaksvis har jeg foretrukket AS med Ortofon. Slik var det langt fra før.

    Nå er vel neste trinn og bytte pick-upene D og O. Ortofonen skal nå på Sikora riggen og D på AS, så får vi høre hvordan det låter.
    Det er vel ikke noe vits i og nevne at jeg koser meg . . . :cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Vis vedlegget 881181


    Som dere ser er det Dynavector xv1t som er koblet opp i Sikora kv12 armen. Dette er ikke tilfeldig. Denne har stått i Phantom b 44 armen som også er uni-pivot. Der har den stått i mange år og jeg vet akkurat hvordan den presterer der. Så for og ta en ting av gangen har jeg da begynt med og undersøke om denne forflyttingen hadde noe for seg.
    Det hadde den. Jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg har fått en ny pick-up. På Phantom armen var den i noen sammenhenger litt bedre enn AS med Ortofon, i andre litt dårligere.
    Nå er det som om den har fått åpenheten og detaljeringsnivået til Ortofon samtidig som bassen og kroppsligheten som den hadde fra før av er forfinet og enda mer utviklet.
    Nå er det plutselig en pick-up som mer enn nok forsvarer prisleie den ligger i.

    Så konklusjonen så langt når det gjelder xv1t omplassert på Sikora rigg med sølvkabling fra produsenten, er en klokkeklar innertier!

    Jeg har stort sett spilt samme låt to ganger gjennom hele helgen, Først på Sikora, så på AS eller omvendt. Unntaksvis har jeg foretrukket AS med Ortofon. Slik var det langt fra før.

    Nå er vel neste trinn og bytte pick-upene D og O. Ortofonen skal nå på Sikora riggen og D på AS, så får vi høre hvordan det låter.
    Det er vel ikke noe vits i og nevne at jeg koser meg . . . :cool:
    Det kommer sikkert ikke som noen stor overraskelse, men i dag bestente jeg meg for at denne spilleren blir stående.
    Den tilfører så mange forbedringer av kvaliteter jeg setter høyt, så tanken på at denne skulle ut igjen har blitt mer og mer uaktuell.
    Nå skal jeg kanskje også i nær framtid få opp armbord nr 2 og sette en av de andre armene på Sikoraen. Denne reisen videre blir morsom!
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Det kommer sikkert ikke som noen stor overraskelse, men i dag bestente jeg meg for at denne spilleren blir stående.
    Den tilfører så mange forbedringer av kvaliteter jeg setter høyt, så tanken på at denne skulle ut igjen har blitt mer og mer uaktuell.
    Nå skal jeg kanskje også i nær framtid få opp armbord nr 2 og sette en av de andre armene på Sikoraen. Denne reisen videre blir morsom!
    Hipp hipp nlykke 👍
    Spilleren ser rå ut :)

    Mvh: Espen L
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Takker så mye. Jeg sitter akkurat nå og hører på stryke sekstettene til Brahms og vet allerede nå at jeg ikke kommer til og legge meg med det samme . . .
    Denne spilleren formidler på en ny og svært engasjerende måte!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Da er overgang mellom det ekstra armbordet og DV 507 og TA- 5000 bestilt. Nå tar ikke spilleren mer enn to armer men da har jeg altså muligheten til og variere mellom disse to armene ved siden av KV12. :cool:
     

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med noe jeg tror er et særdeles godt valg. Sikora’n ser bare vakker ut i sin sorte prakt, og det gleder meg å høre at den leverer lydskulpturer som er like flotte som den ser ut. Nyt hvert sekund!
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    Gratulerer med noe jeg tror er et særdeles godt valg. Sikora’n ser bare vakker ut i sin sorte prakt, og det gleder meg å høre at den leverer lydskulpturer som er like flotte som den ser ut. Nyt hvert sekund!
    Siden du tydeligvis synes den er like vakker som jeg synes den er, legger jeg ut noen flere bilder av den. :cool:

    tempImageCHsgi8.jpg



    tempImage0DZAJI.jpg



    tempImagewTdxeE.jpg



    tempImagehcaE0Q.jpg



    tempImageV6cV0Z.jpg



    tempImageT0V5o8.jpg
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    332
    Antall liker
    721
    Sted
    Arendal
    Gratulerer med en helt rå platespiller,
    som jeg har fått hørt på ved noen anledninger😊
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.594
    Antall liker
    11.110
    tempImageiqDUsP.jpg


    Det ble ikke noe skifte av pick-up så langt. I stedet har jeg lekt meg meg tangansial-kurver og VTA. Det er nemlig slik at hver eneste lille justering på J.S høres meget godt, ja den responderer på et helt annet nivå enn både Acoustic Signature og Avid. Dette er selvfølgelig både morsomt, deilig og krevende, mest de to første.
    Resultatet så langt er at XV1-t spiller meget mye bedre nå enn den gjorde tidligere. Jeg vil faktisk påstå at de av dere som har vært innom og hørt denne før vil heve øyenbrynene over hvordan den presterer nå. Denne pick-up, arm og spiller kombien er virkelig noe spesielt.

    AS smartractor har 5 arm-kurver. Jeg har ikke prøvet alle men endt opp med Uni Din kurven.
    Nå skal den få regjere en stund og så vil jeg sjekke ut de andre mer grundig senere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn