Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Nyjustert og gått over spiller den nå så Wadiaen rødmer av beundring!

    WIN_20150527_191926.jpg



    Ja, forskjellen er for stor. Må se og få sett på noen oppgraderings muligheter. Har alt for mye fantastisk musikk som jeg ikke finner på vinyl, som jeg har på cd. Blir nok et lite sommerprojekt tenker jeg.

    WIN_20150527_191903.jpg


    Nå skal en nydelig sommerkveld bekles med Schuberts Oktett i f, Op. 166 på Ace of Diamonds. Kan ikke bli bedre enn dette. .:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Har fått låne en "kabelbrenner". Den skal nå testes på de nye Audience se kablene jeg har fått etter oppgradering. Blir interresant og høre om dette bidrar til ytterligere forbedring av lyden. Her er dingsen:

    WIN_20150527_210809.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.005
    Det er denne digitale ølbrikke snurrer`n du skal ha vet du nlykke

    APL NWO-Master - Torget

    Den vil nok langt på vei matche vinylriggen.
    Å så er jo prisen KUN 1/3 av opprinnelig villednede pris.
    Uansett, så hadde både du og anlegget kledd den efter min mening.
    Det er svært mye "top notch" digital musikkformidler for pengene, og jeg skulle gjerne hatt den selv.
    Men jeg har jo i bøtter og spann med digitalis her nede.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    :cool: Tviler ikke på at den der spiller godt. Hørte APL anlegg i Horten, og likte mye av de kvalitetene jeg hørte i det anlegget. I første omgang har jeg lyst til og prøve og tweake Wadian på noen områder. Har en liten plan for dette i løpet av sommeren. Hvis dette ikke resulterer i noe tilfredstillende, kan det jo hende at jeg ser meg rundt, og begynner en jakt på en ny cd spiller.
    Ut i fra hvor mye jeg bruker vinyl i forhold til cd, er det klart at jeg er på utkikk, men har overhodet ingen hast. Når dette er sagt og økonomien gir anledning for det er jo dette en spiller jeg absolutt ville inspisere nærmere!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.327
    Antall liker
    13.410
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Här kommer utlovet bilde av husförankring i Lofoten! Har kommit gott med i vinter skulle jag tro. Orkanen Ole har gått hårt fram här, hus, garager, trer och ett fiskerimottak har blitt knust till pinneved i området här. Da är det betryggande att vartfall vi är sikret till fjellet under ;)

    image.jpg


    image.jpg


    image.jpg
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Takk for informative bilder crosswind. :) Ser ut som det er forankret for nettopp en orkan eller to. . . ;)

    Selv befinner jeg meg i værmessig i den litt roligere delen av landet. I går så det slik ut:

    Vis vedlegget 330578

    Håper du får et fint opphold der oppe og at finværet kanskje er litt mer stabilt enn her nede i sør. Vi får sees etter ferien. De Spendor høytalerne dine ser jeg frem til og få et inntrykk av. . . Ha en fin ferie!
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.327
    Antall liker
    13.410
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Får inte öppnat det vedlegget, ugyldig link kommer det upp, men har hört rykten om att Oslo-området varit vått och dystert idag om det är där du är?

    Tack, men här i nord har vi varit utan sol fram till idag mer eller mindre. Däremot har det varit lite vind så det får vi vara tacksamma över! Ferie här uppe är balsam för själen uansett väder ska vites. Inte alla är eniga, men Lofoten är så rofyllt och speciellt att resten får bara vara som det är :)

    Spendor och resten av anlegget står här efter ferien så jag glädjer mig till besök! :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    WIN_20150806_175130.jpg


    Mann har ikke mer moro enn hva mann lager selv!!

    Da er siste posisjon av anlegget opprettet og skal testes for og bestemme hva jeg ender opp med. I tillegg ser dere også noen subber fra Ken Kesler som jeg har fått låne av en venn her på forumet.
    2 stk 12" i hver sub og innebygget forsterker på 750 watt hvis jeg ikke husker feil. Disse vil jeg teste for og sjekke om det er noe mer og hente i definisjonen av bassen. Har så vidt begynt, men med lang erfaring med sub fra tidligere, vet jeg jo at denne delen av testen er møysomlig justering og prøving.

    Her et lite bildet av venstre høyttaler par.

    WIN_20150806_175309.jpg


    Og her et bildet for de teknisk interreserte.

    WIN_20150806_175233.jpg



    Får unnskylde at de to siste bildene la seg på siden. :mad:
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.764
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Blir intrs og høre vad du får til med ett par subber i anlegget. Ken Kreisel sine skall være gode til musikk! så litt spent på og høre vad du mener om dette Petter.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.695
    Antall liker
    32.802
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget flott anlegg du har her, blir intr. å høre hva du sier om disse subbene fra Ken Kesler, har litt intr for sånne selv, men kanskje bare 8" her hjemme i egen oppsett;)
    De besitter vist samme forsterker som 12" sånn jeg forstår det.

    gismo

     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Blir intrs og høre vad du får til med ett par subber i anlegget. Ken Kreisel sine skall være gode til musikk! så litt spent på og høre vad du mener om dette Petter.
    Bakgrunnen for at jeg lånte disse var at jeg ikke har vært helt fremmed for tanken om og kjøpe XB2 eneheten fra Pmc som er en passiv sub, laget spesiellt til mb2i. I informasjonen om denne sier jo Pmc at ved tilføring av denne i anlegget går man ikke nødvendigvis så mye lavere i frekvens, men man får forbedret definisjonen. Lyder som musikk i mine ører.
    Ut i fra et kort første inntrykk spiller disse subbene ( Ken Kreisel ) godt. Det jeg på en annen side merker er at siden jeg ikke får avrundet hovedhøytaleren, og Pmcene spiller med helt ned, blir det en jobb for og integrere Kreisel/Pmc slik at det lyder sømløst. . . Transmisjonslinjebass har en litt annen måte og spille bass på enn f.eks basrefleks.
    Gøy er det uansett og øke kunnskapsnivået ved eksprimentere.

    Kommer tilbake med en utførlig synsing om denne komboen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Meget flott anlegg du har her, blir intr. å høre hva du sier om disse subbene fra Ken Kesler, har litt intr for sånne selv, men kanskje bare 8" her hjemme i egen oppsett;)
    De besitter vist samme forsterker som 12" sånn jeg forstår det.

    gismo



    Tusen takk for det Gismo!

    Som jeg nevnte til cash har jeg et godt første inntrykk av dem. Har jo hatt noen sub løsninger innom i den tiden jeg hadde Adyton høytalerne. Og uten og ta munnen for full, tror jeg nok disse er blant topp 3 ( av 7-8 stk) .
    Du har jo noen nydelige Sonus Faber som kanskje ikke går så langt ned i virkeområdet til Kesler? Da blir det enkelt og integrere. . .:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    IMG_0471.jpg


    Et bildet av lytter posisjonen slik den er nå. Når jeg sitter i midten av sofaen har jeg for første gang i mitt audiofile liv ikke følelsen av og få noen 1 reflekson i det hele tatt. Vet ennå ikke helt hva jeg mener om det siden jeg er vant med hele tiden og høre 1 refleksjonen. . . Hodet /ørene må ha litt mer tid.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...at du trenger så lang tid på å finne ut, tyder på at du begynner å bli passe treg i nøtta (som visse andre) ;).
    Alternativet er om jeg skal legge godviljen til; at PMCene plays good in every environment.

    Kos deg en fredags kveld Lykker's med anlegget på vranga.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    ...at du trenger så lang tid på å finne ut, tyder på at du begynner å bli passe treg i nøtta (som visse andre) ;).
    Alternativet er om jeg skal legge godviljen til; at PMCene plays good in every environment.

    Kos deg en fredags kveld Lykker's med anlegget på vranga.
    Treg i nøtta og plagsomt ubeslutsom i valget av tre relativt lett hørbare presantasjons resultater på hver av de tre veggene. Egentlig skulle jeg ha bygget om gulvet. Laget en god gammeldags dreiescene slik de hadde på teaterne i gamle dager. Hm, den ideèn var så god at jeg nesten fikk lyst til og gjennomføre den. . .;)
    Du har rett i at Pmcene spiller utrolig bra uansett plassering der oppe! Ha en fin fredags kveld du også Grumpy!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Har du tatt til vettet og fått anlegget over på ene langveggen?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Har du tatt til vettet og fått anlegget over på ene langveggen?
    Tatt til vettet vet jeg ikke om jeg har gjort, men ja, jeg har flyttet anlegget over på den motsatte langveggen av den du lyttet på. Dessuten min gode mann, har jeg fulgt et av dine gode råd, nemlig og "snu hver stein" for og undersøke hva kortsiden hadde og by på, og det var faktisk ikke noe og kimse av selv om langsida kanskje totalt sett fungerer best etter mine preferanser. :cool:
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.695
    Antall liker
    32.802
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 332656

    Et bildet av lytter posisjonen slik den er nå. Når jeg sitter i midten av sofaen har jeg for første gang i mitt audiofile liv ikke følelsen av og få noen 1 reflekson i det hele tatt. Vet ennå ikke helt hva jeg mener om det siden jeg er vant med hele tiden og høre 1 refleksjonen. . . Hodet /ørene må ha litt mer tid.
    Hehe....første refleksjon er oppskrytt:cool:.... du vil finne ut av dette tror jeg...;)

    gismo
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Vis vedlegget 332656

    Et bildet av lytter posisjonen slik den er nå. Når jeg sitter i midten av sofaen har jeg for første gang i mitt audiofile liv ikke følelsen av og få noen 1 reflekson i det hele tatt. Vet ennå ikke helt hva jeg mener om det siden jeg er vant med hele tiden og høre 1 refleksjonen. . . Hodet /ørene må ha litt mer tid.
    Hehe....første refleksjon er oppskrytt:cool:.... du vil finne ut av dette tror jeg...;)

    gismo
    Ikke forstå meg dithen at jeg er begeistret for første refleksjon;). Etter noe lytting begynner jeg og like den nye lytter posisjonen. Man kan spille på et høyere volum uten at det føles ubehagelig. Kult!!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    13.005
    Vis vedlegget 332656

    Et bildet av lytter posisjonen slik den er nå. Når jeg sitter i midten av sofaen har jeg for første gang i mitt audiofile liv ikke følelsen av og få noen 1 reflekson i det hele tatt. Vet ennå ikke helt hva jeg mener om det siden jeg er vant med hele tiden og høre 1 refleksjonen. . . Hodet /ørene må ha litt mer tid.
    Jeg har gjort meg mine refleksjoner om anlegget i loftshulen din, og er klar til å ta med soveposen for og nyte sofaen når som helst :cool:
    Fra spøk til revolver nlykke, du får en PM en dag utpå sensommeren tidlig høst med søknad om audiens, så tar jeg et sent tog hjem.
    Lekkert har du det.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Vis vedlegget 332656

    Et bildet av lytter posisjonen slik den er nå. Når jeg sitter i midten av sofaen har jeg for første gang i mitt audiofile liv ikke følelsen av og få noen 1 reflekson i det hele tatt. Vet ennå ikke helt hva jeg mener om det siden jeg er vant med hele tiden og høre 1 refleksjonen. . . Hodet /ørene må ha litt mer tid.
    Jeg har gjort meg mine refleksjoner om anlegget i loftshulen din, og er klar til å ta med soveposen for og nyte sofaen når som helst :cool:
    Fra spøk til revolver nlykke, du får en PM en dag utpå sensommeren tidlig høst med søknad om audiens, så tar jeg et sent tog hjem.
    Lekkert har du det.

    Veldig hyggelig Powern! Du er hjertelig velkommen!:)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Gud hjelpe meg så glad for at jeg testet denne siste veggen!! Høres kanskje rart ut, men klassisk musikk i form av store orkestre er helt overlegent på denne veggen her i forhold til de to foregående. Siste satsen på piano konsert nr 2 av Rachmaninov som jeg bruker som en test på det meste har aldri blitt presantert med større kraft, dynamikk og raffinemant! Wow.
    Jazz, rock etc. blir ikke generelt presantert så mye bedre på denne veggen enn de to foregående. . . Rart.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.327
    Antall liker
    13.410
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Vad skiljer väggarna/rummet åt Petter? De kan väl inte vara lika/symmetriska på båda långväggarna när du upplever så tydliga skillnader?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Vad skiljer väggarna/rummet åt Petter? De kan väl inte vara lika/symmetriska på båda långväggarna när du upplever så tydliga skillnader?
    Nei de er ikke symetriske eller like. På den veggen jeg har anlegget på nå er det 2 stk vellux vinduer i taket, ellers er flatene gjevne på denne veggen. Den motsatte langveggen har jo denne arken som jeg tror etter vært er et større problem så lenge anlegget står foran denne. Jeg husker veldig klart at jeg fra starten av var imponert over bass og dynamikk på denne siden; MEN mellomtonen grodde igjen og var ikke på langt nær god nok. Kanskje denne arken bidrar til en bassboost som mudrer til frekvensen oppover?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.327
    Antall liker
    13.410
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Spännande, intressant och inte minst väldigt givande att testa ut alla varianter av placering när du har den muligheten! Här i stuen blir jag "tvungen" att ha allt ståendes sånn som det står nu, med klart fler kompromisser med i bildet, men sånn är det ju när resten av familjen skal samsas om platsen.

    En vacker dag när utleiedelen i underetagen inte längre är bebodd ska vi se om inte det ska gå att få till noe liknande :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gud hjelpe meg så glad for at jeg testet denne siste veggen!! Høres kanskje rart ut, men klassisk musikk i form av store orkestre er helt overlegent på denne veggen her i forhold til de to foregående. Siste satsen på piano konsert nr 2 av Rachmaninov som jeg bruker som en test på det meste har aldri blitt presantert med større kraft, dynamikk og raffinemant! Wow.
    Jazz, rock etc. blir ikke generelt presantert så mye bedre på denne veggen enn de to foregående. . . Rart.
    Helt topp! Da har du et glitrende påskudd til anlegg #2 :)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Spännande, intressant och inte minst väldigt givande att testa ut alla varianter av placering när du har den muligheten! Här i stuen blir jag "tvungen" att ha allt ståendes sånn som det står nu, med klart fler kompromisser med i bildet, men sånn är det ju när resten av familjen skal samsas om platsen.

    En vacker dag när utleiedelen i underetagen inte längre är bebodd ska vi se om inte det ska gå att få till noe liknande :D
    Gled deg til den dagen! Et lytterom tilfører denne hobbyen en enda større dimensjon.:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Gud hjelpe meg så glad for at jeg testet denne siste veggen!! Høres kanskje rart ut, men klassisk musikk i form av store orkestre er helt overlegent på denne veggen her i forhold til de to foregående. Siste satsen på piano konsert nr 2 av Rachmaninov som jeg bruker som en test på det meste har aldri blitt presantert med større kraft, dynamikk og raffinemant! Wow.
    Jazz, rock etc. blir ikke generelt presantert så mye bedre på denne veggen enn de to foregående. . . Rart.
    Helt topp! Da har du et glitrende påskudd til anlegg #2 :)
    Anlegg #2 har jeg jo faktisk begynt og tenke litt på, men det skulle i så fall ikke være her oppe men nede i stuen som "tv anlegg". Det skulle dessuten være diy i all hovedsak. . .:D Men dette ligger langt frem i tid!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    Langvegg er et must skal du ha et stort og realistisk lydbilde - enten det gjelder orkestermusikk, kirkeorgel eller for den saks skyld småbandjazz...

    Førsterefleksjoner blir erstattet med første ereksjoner!! :D
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    WIN_20150814_204744.jpg


    I går gikk dagen med til litt rydding av vinyl i nye hyller og montering av noen diy absorbenter jeg har testet ut i forskjellige posisjoner.

    WIN_20150814_204804.jpg



    WIN_20150814_204846.jpg


    Absorbentene sees over hver høyttaler.

    Skal bruke helgen til og bestemme meg om de blir permanente eller ikke. Her skal det ikke bli noe overdempet rom!:rolleyes:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Vis vedlegget 333696


    Testen av disse Ken Kreiseler subbene har pågått en stund. Det begynte når jeg hadde anlegget på kortsiden. Da jeg satte dem opp første gangen fulgte jeg rådet fra produsenten om og sette dem inntil vegg slik at subben fikk dra hjelp. Den veggen som ble naturlig for en slik løsning var frontveggen. I denne stillingen hadde jeg dem i noen dager. Jeg prøvde meg fram og tilbake med ulike gain, fase og delings løsninger uten at jeg fikk det til. I denne stillingen ble jeg etter hvert ganske så skuffet! Ikke egentlig over subbene i seg selv, men mer over at det skulle være så forbannet vanskelig og få Pmc og Kreisler til og samarbeide på en tilfredstillende måte. Vel, siden jeg skulle teste anlegget på den siste tredje langsiden, var det kanskje tid for og framskynde dette noe og se hvordan subbene gjorde seg der.

    Denne gangen tenkte jeg og sette subbene opp på samme måte som da jeg hadde Adyton høytalerne, rett på linje med Pmc og på utsiden av hovedhøytaler. Hm, jeg hørte umiddelbart at dette var et mye mer gunstig utgangspunkt. Hvor vidt dette er på grunn av langveggens spillestil eller om det og sette subbene på linje vet jeg ikke helt i og med at jeg ikke prøvde linjeplasseringen på kortveggen. :p Noen ganger går det litt fort oppe på loftet!
    Selv om jeg fikk et bedre førsteinntrykk var jeg fortsatt langt fra fornøyd. Bassen led av litt slapp og pløsete gjengivelse, men den var bedre enn da den stod inntil veggen og kun var stor og bomy. Først fant jeg ut at jeg måtte dele den lavere enn hva jeg hadde gjort med Adytonene. Dette sier seg jo selv i.o.m at Pmcene går mye dypere enn A. Ja, det var faktisk når jeg delte på 40hz at øyebrynene begynte og heve seg. Nå var vi på sporet av noe.

    Disse to ulike bass systemene må ikke overlappe hverandre for mye. Til det spiller de for ulikt og det ender opp med verken fugl eller fisk. Gain innstillingen ble satt i referanse Level og ting gikk definitivt riktig vei.


    WIN_20150816_120140.jpg


    Men så kom gjennombruddet. Jeg fikk besøk av min kjære fetter, for øvrig en av de mest basskresne personer jeg kjenner. I løpet av kvelden hjalp han meg med og skru på innstillingspanelet mens jeg satt i sofaen og hørte. Det var da vi fant den korrekte fasen at vi ble helt himmelfalne! Plutselig satt bassen så til de grader at jeg foreslo og bare slutte med all skruing og sitte og høre musikk. Nå hadde vi definitivt kommet til et mål!!:D

    Ja hvordan låter dette nå da? Det låter strålende! Bassen fra Pmcene har fått enda mer definisjon og autoritet. Dette uten og ta over showet fra resten av frekvens gjengivelsen. Overgangen er tilnærmet sømløs og jeg tror man må bruke en transmisjons linje sub med helst samme høytalerelement for og optimalisere dette yttligere. Min fetter som ellers pleier og ha noe og utsette på bassen i de fleste demoer satt bare og lo.... Når bassen blir av en slik kvalitet som dette har den dessuten en gunstig innvirkning på resten av frekvens gjengivelsen! Diskanten blir mer forfinet og helt uanstrengt. Mellomtonen blir mer naturtro, ja hele lydbildet blir mer ekte og virkelig.

    Det tok sin tid og komme hit, men det er vært hver times arbeid. Jeg kan med hånden på hjertet si at live følelsen aldri har vært større i lytteloftet eller i dette huset for den sak skyld! Kreisel subbene er skikkelig kvalitets produkt. Kjappe, meget presise og med stor autoritet. Kan ikke ønske så mye mer enn det?

    Petter.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.902
    Antall liker
    26.764
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Morro Petter att jobben gjorde resultat:) Pmc'ene spillte fremdragende i bassen sen før! Hur gör ni nu? Forresten har du målt hur det låter:eek:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Morro Petter att jobben gjorde resultat:) Pmc'ene spillte fremdragende i bassen sen før! Hur gör ni nu? Forresten har du målt hur det låter:eek:

    Har ikke målt noe som helst, men er jo en selvgod arrogant drittsekk som vet hva han liker og ikke liker.:D Denne testen kom jo fordi jeg var nysjerrig på om det er noe mer og hente, og det er det i form av enda mer innsikt i opptakene. Når det er sagt vil jeg vel strekke meg enda lenger etter et enda bedre tesultat hvis jeg skal kjøpe subber som blir værende. Kreisel spiller glimrende men de spiller ikke transmisjonslinjebass som jeg nå en gang er blitt så glad i. Pmcene spiller fortsatt meget godt alene der oppe, så dette haster ikke men blir nok gjennomført over litt tid. . .
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    En liten oppsummering på slutten av måneden.

    Absorbentene i taket var vellykket, de blir hengende. Subbene blir ikke værende, til det integrerer de ikke godt nok. Men de har for all del fått meg til og tenke seriøst på videre utvikling av bassystemet i anlegget!

    mb2xbd-se_main.jpg


    Kanskje noe slik noe?:cool: Tiden vil vise. . .

    Dessuten kan jeg melde om en stor økt trivselsverdi ved og rydde i platesamlingen og få litt mer system på loftet!

    Kabel innbrenneren jeg fikk teste hadde udiskutabelt noe for seg. Hadde to nye Audience signalkabler som begge var oppgradert til se versjon. Den ene brente jeg inn mens den andre fikk være i fred. Åpenheten og først og fremst diskant gjengivelsen ble raskt merkbart bedre på den som fikk en omgang i innbrennings maskinen. Fram til ca 60 timer var forbedringen lett hørbar. Etter dette begynte utviklingen og flate ut i mine ører. Dingsen er vissnok mye brukt i studioer. Koster ca 400 dollar.

    Ha en fortreffelig kveld!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.578
    Antall liker
    103.047
    Torget vurderinger
    23
    SLEMME høyttalere....:cool:
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.597
    Antall liker
    11.152
    Før turen går til England, har jeg en ferieuke til gode som startet i går. Det er bare genialt og forlenge sommeren. . .

    IMG_0493.jpg


    IMG_0496.jpg



    Stedet er Altea i Spania og her er det 28 grader i skyggen. . . ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn