Ønsker anbefaling H80 til Monitor Audio Silver 300 ?

angribirdi

Fersking
Ble medlem
28.09.2017
Antall liker
1
Hei,

Er grønn på HiFi.

Skulle kjøpe Monitor Audio Silver 8, men forstod at Silver 300 har tatt over.

Holder det med H80 til denne? Eller bør man gå høyere, eventuelt hva?

Rommet er forøvrig på 12mx4m (åpen stue, spise, kjøkken) - men er fornøyd om den dekker stuen på 4mx4m.

Silver 500 er bedre, men de er nok litt for store.

Eller vil jeg miste all glede av Silver 300 i en så stor stue?

Takk!

(Kun brukes til musikk, ingen preferte sjangre)

24ohm

Medlem
Ble medlem
14.11.2012
Antall liker
13
Hei,

Er grønn på HiFi.

Skulle kjøpe Monitor Audio Silver 8, men forstod at Silver 300 har tatt over.

Holder det med H80 til denne? Eller bør man gå høyere, eventuelt hva?

Rommet er forøvrig på 12mx4m (åpen stue, spise, kjøkken) - men er fornøyd om den dekker stuen på 4mx4m.

Silver 500 er bedre, men de er nok litt for store.

Eller vil jeg miste all glede av Silver 300 i en så stor stue?

Takk!

(Kun brukes til musikk, ingen preferte sjangre)
Hei!
Tror nok H80 klarer den oppgaven greit. Det kommer jo litt ann på hvor høyt og hvor lenge du evt spiller slik.
Så lenge du ikke pleier å spille så tapeten på veggen søker asyl i en litt roligere stue, tror jeg det går bra.
Har selv hatt H80 og det er en knall god forsterker. Kjør på :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.063
Torget vurderinger
1
H80 bør vel holde til det meste, men savner du noe kan du alltids oppgradere på et senere tidspunkt.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.358
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei,

Om du ikke har sett det, så har swsg.no mange gode tilbud på pakker med merkene du nevner i dag

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Uten å ha testet eller hørt de spesifikke modellene du nevner, så tar jeg veldig forbehold om at jeg kan ta feil. Men egen erfaring med Hegel og Monitor Audio er at det matcher som fiskeboller i brun saus. Når jeg testet selv fant jeg ut at det var en særdeles dårlig match.
Sånn som jeg kjenner Monitor Audio ville jeg sett på utstyr som har en dose varme i klangen. Selv om Hegel sies å være varmere nå enn før er de ikke akkurat kjent for det.

Keroo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.04.2016
Antall liker
30
Sted
Karmøy
Uten å ha testet eller hørt de spesifikke modellene du nevner, så tar jeg veldig forbehold om at jeg kan ta feil. Men egen erfaring med Hegel og Monitor Audio er at det matcher som fiskeboller i brun saus. Når jeg testet selv fant jeg ut at det var en særdeles dårlig match.
Sånn som jeg kjenner Monitor Audio ville jeg sett på utstyr som har en dose varme i klangen. Selv om Hegel sies å være varmere nå enn før er de ikke akkurat kjent for det.
Hørte selv Silver 10 på Røst, var fett det.. men som quote sier.. var en del som stakk litt for mye frem på komboen ja :/

angribirdi

Fersking
Ble medlem
28.09.2017
Antall liker
1
Så det. Men dessverre ikke aktuell kombo med "kun" silver 6.

Ble derimot silver 300 + H80 etter å ha fått en veldig god pris.

Takk for tips. Følte meg trygg på avgjørelsen, men det var egentlig før jeg så at noen her ikke anbefalte helt komboen.

Blir sikkert OK. :)

Keroo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.04.2016
Antall liker
30
Sted
Karmøy
Så det. Men dessverre ikke aktuell kombo med "kun" silver 6.

Ble derimot silver 300 + H80 etter å ha fått en veldig god pris.

Takk for tips. Følte meg trygg på avgjørelsen, men det var egentlig før jeg så at noen her ikke anbefalte helt komboen.

Blir sikkert OK. :)
Det blir helt sikkert bra ;) Har ikke hørt den nye serien. Husk på, at diverse akustiske tiltak gjør under, for etthvert oppsett.

Lykke til :)

X

X186841

Gjest
Etter min smak er Monitor Audio Silver serien perfekt på Hegel. Syntes H80 var veldig kjedelig helt til den ble parret med Silver 8 , da ble det god lyd.

Fiskeboller i brun saus er jo også en stor forbedring i forhold til hvit saus.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg hadde Monitor Audio GS60 når jeg kjøpte Hegel H200 og HD10 dac. Det var effekttrinnet i H200 som var fullstendig mismatch. Det ble veldig sterilt, bassfattig og slitsomt.
Jeg prøvde med en Onkyo receiver og den klarte jobben bedre alene. Så kjøpte jeg en Parasound effektforsterker og brukte H200 som pre. Det ble helt vilt bra. Men ikke fornuftig å sitte med H200 som pre.
Jeg har også hatt MA PL100 og PL200 og klangmessig er de ikke så altfor ulike med GS60.

Har drasset mye rart i hus som jeg testet med MA. Yamaha, Denon, Onkyo, Parasound, McIntosh, Sherbourn som jeg husker i skrivende stund.
Hegel stakk seg ut som en særdeles dårlig match.
I en test av Watt eller Lyd og Bilde ble det samme nevnt. Det var ikke noe galt med verken MA eller Hegel, de passet bare ikke sammen.

I MA tråden fikk jeg kommentarer med lignende erfaring. Men en med H300 og MA PL300 mente jeg var på viddene. Derfor har jeg sikkert feil i min påstand siden Hegel har endret seg med åra. Når det gjelder H100, H200, eldre effektmodeller osv tror jeg ikke at jeg har feil.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Må si meg enig med focalius her monitor audio og hegel miss matsh , til og med den nye serien til monitor og hegel er slitsomt og høre til. Hegel som forforsterker greit men effekt på hegel velg noe som heller mot den varme klang siden som parasound , mcintosh rør , ati til og med primare.

imagine

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
604
Tror nok dette har mye med smak og behag å gjøre også, jeg synes de nyere seriene fra Hegel og MA spiller helt ok. Man kunne få god lyd med gammel Hegel også når man traff med matchingen av høyttaleren.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Antall liker
730
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Til Monitor Audio Silver 300 ville jeg prøvd Peachtree decco sky eller Rega Brio.
Exposure forsterkere skal også passe veldig bra til monitor Audio Høyttalere. Da får du den varmen som hegel ikke har. I den sammenheng ville jeg prøvd Wireworld eller Chord kabler. Signalkilde Ifi nano.

Topp Bunn