H150 – ny integrert i mellomklassen fra Hegel

H150-0.jpg

I dag har Hegel lansert en ny integrert strømmeforsterker. Modellen heter H150 og erstatter Hegel H120 i mellomklassesegmentet.

Hegel presenterer den rykende ferske H150 som den strømmeforsterkeren med best verdi i forhold til prisen til dags dato. Av den grunn har de gitt den kallenavnet Prodigy, for selv om H150 er på søndre banehalvdel i Hegel sitt sortiment, skal den vise et nivå av ytelse og allsidighet som produsenten hevder vanligvis er forbeholdt langt dyrere modeller. H150 henter løsninger fra Hegel sine referanseprodukter, men bidrar også til brukeropplevelsen med sine egne unike løsninger. Den har mange tilkoblingsmuligheter og med en kompetent forsterkerseksjon er H150 en ekte alt-i-ett-musikkløsning.

Designtrekk
Som alle andre integrerte forsterkere fra Hegel er selvfølgelig H150 også en forsterker i full bredde designet for å matche standard hi-fi-komponenter. En dybde på bare 31 cm gjør at den likevel er enkel å plassere på eller i de fleste hyller og medieskap.

I likhet med et par andre mellomklassemodeller fra Hegel er også H150 tilgjengelig i både svart og hvitt. Designet følger Hegels velkjente linjer, med et minimalistisk og funksjonelt uttrykk.

Konstruksjonen inkluderer et tykt, presisjonsfrest frontpanel i aluminium og kontrollknapper, med et toppdeksel i stål perforert med varmeventiler, noe som bidrar til det kompakte, moderne utseendet. En sentral OLED-skjerm gir avlesninger på avstand, og kan dimmes eller slås helt av for å passe til omgivelsene.

Hegel sine forsterkere har etter hvert fått en rekke kjennetegn som preger de ulike modellene, og H150 har fått en enda større andel av disse sammenlignet med H120 som vi får inntrykk av at den erstatter.

Les hele nyhetsartikkelen om Hegel H150 hos Audiophile.no

H150-6.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

corey

Medlem
Ble medlem
27.06.2010
Antall liker
32
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
9
Fremdeles ikke hdmi arc, kan noen forklare meg hvordan det er mulig å ikke legge det til i et produkt i denne kategorien? Kunne gjerne tenkt meg å kjøpe norsk, men min marantz n40 vil nok stå en god stund til hjemme hos meg.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.580
Link til alle artikler
534
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
PLATESMAKING: Little Feat - The Last Record Album (Deluxe Edition). Som å hoppe etter Colombus

PLATESMAKING: Little Feat - The Last Record Album (Deluxe Edition). Som å hoppe etter Colombus

• 7
Jeg vil anta at så godt som alle Little Feat-enusiaster er enige i at Little Feat var best på 70-tallet, og at bandet aldri helt ble det samme etter at frontfiguren Lowell George døde i juni 1979...
Fortsett
Audiophile.no
TEST Atohm Sirocco 1.24 – en velkledd fransk sjarmør

TEST Atohm Sirocco 1.24 – en velkledd fransk sjarmør

• 0
I fjor lanserte den franske høyttalerprodusenten Atohm en ny generasjon av innstegsserien Sirocco, med to nye modeller. Vi har hatt den minste modellen Sirocco 1.24 på test. I historien om Atohm...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Eversolo Play - strømmefavoritten som utvidet repertoaret

TEST: Eversolo Play - strømmefavoritten som utvidet repertoaret

• 0
Eversolo lanserte litt overraskende strømmeforsterkeren Eversolo Play i München. Og vi tenkte at nok fikk være nok, og ba om å få låne et testeksemplar av den Norske importøren. Og skulle du lure...
Fortsett
Audiophile.no
ÅRGANGSTEST: Klipsch RF-3

ÅRGANGSTEST: Klipsch RF-3

• 5
Kort tid etter min spede begynnelse som hifi-skribent møtte jeg Klipsch, og det var f... meg en øreåpner så brutal at jeg deretter har vært så full av blomsterspråk at jeg har ertet på meg mer enn...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Tanita Tikaram - Liar (Love Isn`t a Right). Karakterfull musikk frå en halvveteran

PLATESMAKING: Tanita Tikaram - Liar (Love Isn`t a Right). Karakterfull musikk frå en halvveteran

• 0
De av oss som syns at musikken gikk litt i vasken på 80-tallet opplevde selvfølgelig likevel en rekke hyggelige overraskelser etter at 70-tallet var ugjenkallelig over. En av disse musikalske...
Fortsett
Audiophile.no
Keel SE og Klimax Radikal - oppgraderinger til Linn LP12 Klimax

Keel SE og Klimax Radikal - oppgraderinger til Linn LP12 Klimax

• 13
Linn har presentert to oppgraderinger for LP12. I likhet med oppgraderingen Bedrok-plint som ble introdusert i februar er heller ikke Keel SE og Klimax Radikal beregnet for veldig sarte sjeler...
Fortsett
Topp Bunn