Høyttalerkabel til Marantz SR6015 og Klipsch R-620F Reference

Kernzedd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.04.2013
Innlegg
416
Antall liker
273
Da kabler er et felt utenfor mitt favoritt område, som jeg som jeg har kjøpt i butikk da jeg har kjøpt høyttalere, men nå har jo nett blitt tingen da det ikke er butikker her, og jeg ikke har bil om dagen. Håper noen har noen gode tips, som har en fornuftig pris i leiet 500-2000kr, eller hva som må til.🙂
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Hb52 snekrer sammen gode kabler i den prisklassen etter mål. Godt fornøyd med både høytaler og rca kabler fra han.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.847
Antall liker
38.587
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Denne koster omtrent ca 1200 kr og jeg har testet den og funnet den meget god :)

mvh

s-l1600 (1).jpg
 
S

Syncrolux

Gjest
Det skal være sikkert og visst - HiFi er jo en religion for svært mange.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.161
Antall liker
4.327
Torget vurderinger
1
Seriøst - dette holder i massevis etter min mening:
Alternativt kan en kline til med 4mm2
Da er det lite sannsynlig at ledningene gjør noe særlig av seg i "normale" HT-laster inntil ht-ledningen blir relativt lang.

På den andre siden kan det også være at en liker lyden bedre med litt seriemotstand i ledningene. Det kan bl.a gi litt feitere bass, litt dempet grunntone og litt mer fremtredende "precence", men eksakt hva og hvordan avhenger av impedansen vs frekvens for HT, og utgangsimedansen til forsterkeren.

Mvh
KJ
 
M

MarkusH

Gjest
Receiver og billige høyttalere, da holder Biltema/Clas Ohlson i lange baner .... Skal du ha noe annet så kan du se på det som dyr pynt, stort sett det det er. Brukte lenge en kombo av Biltema og Clas Ohlson kabler på XTZ Divine 100.49 (kosta 50k nye), var ikke noe mindre fornøyd med det enn dagens løsning, godt mulig jeg går tilbake til det også. ;)
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Receiver og billige høyttalere, da holder Biltema/Clas Ohlson i lange baner .... Skal du ha noe annet så kan du se på det som dyr pynt, stort sett det det er. Brukte lenge en kombo av Biltema og Clas Ohlson kabler på XTZ Divine 100.49 (kosta 50k nye), var ikke noe mindre fornøyd med det enn dagens løsning, godt mulig jeg går tilbake til det også. ;)
Hvorfor holder det ikke på dyr elektronikk og dyre høyttalere? 🤔
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg tror det holder på høyttalere til 500k også jeg :)
Har ikke prøvd så vet ikke, skriver stort sett bare etter erfaring da jeg ikke vet hvordan noe fungerer som jeg ikke har prøvd. Bra du har det. ;)
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.838
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Har ikke prøvd så vet ikke, skriver stort sett bare etter erfaring da jeg ikke vet hvordan noe fungerer som jeg ikke har prøvd. Bra du har det. ;)
"Receiver og billige høyttalere, da holder Biltema/Clas Ohlson i lange baner" Var bare denne setningen jeg lurte på, hvor mye opp i pris man måtte før bedre kabler måtte til :) Det er ikke noe å ta sånn på vei for 😉
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Om du vil kaste bort penger som ikke trengs for å få bedre lyd, velg i det minste noen som er pene å se på og er lange nok så du slipper å skjøte dem.

dette har ikke noe med om anlegget koster ditt eller datt, men dersom det hadde gitt noen ender som var utover i bestefall marginale ville vi alle hatt slike kabler.

Og snodig nok, de fleste som anbefaler kabler som faktisk holder mål har eid slike fine fjonge
ledningstumper.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Kernzedd: Logisk valg der er kabler fra et merke som veit hva de gjør, hvorfor de gjør det og kan levere en modell som faktisk gir en reell oppgradering uten å koste mer enn CO og Biltemas mindre vellykka forsøk hvis du samtidig vil terminere dem til å holde i årevis:

- CHORD C-LINE
VDH SNOWLINE

..For eksempel..
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Kernzedd: Logisk valg der er kabler fra et merke som veit hva de gjør, hvorfor de gjør det og kan levere en modell som faktisk gir en reell oppgradering uten å koste mer enn CO og Biltemas mindre vellykka forsøk hvis du samtidig vil terminere dem til å holde i årevis:

- CHORD C-LINE
VDH SNOWLINE

..For eksempel..
På hvilken måte er kablene fra Clas Ohlson mindre vellykket? Jeg har eid VHD og hørt Clas sine i flere anlegg og skjønner ikke hva du mener.

Med mindre du tenker på utseende. Jeg syns VDH lager penere kabler enn de Clas selger.
 
Topp Bunn