Høyttalere til Xindak XA6950(09)

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
gunvald skrev:
Hva med Usher V604?
Ser ut som en bra høyttaler, men den finnes ikke i sort farge.

Edit: Kom forresten over et par Dynaudio Focus 220 i sort farge til 8500 kr.
Hva tror dere om de? Kan det være en høyttaler som passer meg?

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Da har jeg kjøpt et par pent brukte Klipsch RF82. Får de i neste uke. Kommer tilbake med lytteinntrykk når jeg fått de. :)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.276
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Syncron75 skrev:
Da har jeg kjøpt et par pent brukte Klipsch RF82. Får de i neste uke. Kommer tilbake med lytteinntrykk når jeg fått de. :)
Grattis, det skal bli moro å høre hva du synes :)

For øvrig må det nevnes at bilder av oppsettet er obligatorisk i Klipsch Venner-tråden ;)

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
628
Torget vurderinger
46
Hei, hei da, er du på kjøret ;D Neida du er kommet nesten i mål!! Som jeg sa tidligere så hadde jeg samme forsterker på RF 82 MK II og det var for meg en super kombinasjon. Men da jeg fikk rørmonoblokker på samme ht så jeg lyset(eller ble truffet av lynet). Du har mye å se fram til!!
Dessuten profiterer Klipsch på gode ht kabler, jeg har Nordost både på signal og ht.

Morten ;D

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
628
Torget vurderinger
46
Syncron!!! Du må gi Klipschene en sjangs vis de ikke er innspilt!!! Jeg kjøpte mine nye og fikk et lite hakeslepp da jeg koblet opp og la på første plata; tynn og pistrete lyd, men etter noen uker for ikke å snakke om måneder så ble det nesten nirvana. Så gi dem en sjangse!!

Morten

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Ludo skrev:
Syncron75 skrev:
Grattis, det skal bli moro å høre hva du synes :)

For øvrig må det nevnes at bilder av oppsettet er obligatorisk i Klipsch Venner-tråden ;)
Takk for det.
Skal få tatt noen bilder og hive meg med i Klipsch Venner tråden ja. ;D

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
scaniagutten skrev:
Syncron!!! Du må gi Klipschene en sjangs vis de ikke er innspilt!!! Jeg kjøpte mine nye og fikk et lite hakeslepp da jeg koblet opp og la på første plata; tynn og pistrete lyd, men etter noen uker for ikke å snakke om måneder så ble det nesten nirvana. Så gi dem en sjangse!!

Morten
De er heldigvis innspilt! :) Håper jeg får samme lytteinntrykk som deg, for da er jeg i mål som du sier. ;D

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Hurra for Posten. Høyttalerne er ikke sendt med samme bil, så jeg får 1 høyttaler i morgen og 1 på Mandag... :mad:

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
628
Torget vurderinger
46
Syncron75 skrev:
scaniagutten skrev:

Morten
De er heldigvis innspilt! :) Håper jeg får samme lytteinntrykk som deg, for da er jeg i mål som du sier. ;D
Nesten i mål ;)

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Fikk endelig høyttalerne i hus nå i ettermiddag. Jeg har ikke fått hørt så veldig mye ennå, men førsteintrykket er svært bra. Trykket og bassen er brutal i forhold til PSB Image T6!!!
Hornet er heller ikke skarpt som jeg fryktet. Tror dette kan bli svært bra.
Takk for all hjelp gutter! :)

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
I dag har jeg fått lyttet på masse musikk. Må si meg litt mindre fornøyd nå. Mye detaljer er blitt borte i forhold til PSB...til og med samboeren bemerket det. Sweetspot er også mye mindre. Jeg flyttet meg litt til den ene siden og all bass forsvinner...
Ikke enkelt dette. :-\

magb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2009
Antall liker
0
Jøss! bassen forsvinner?

Skjønner hvis du beveger deg utenfor spredningen til hornet og da lyden blir noe mer bassfokusert, men at bassen forsvinner når du beveger deg er jo merkelig.
Jeg er ingen teknikker men et basselement skal da ha rimelig lik spredning om den er merker Klipsch elelr Psb ??? Denne er jo ikke horndrevet eller liknende og skal i teorien sende ut lyd til de det meste forran høyttaleren? :O

Står de plassert helt likt som Psb gjorde?

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
De står plassert likt ja. Jeg skjønner heller ikke dette. Skal prøve å flytte litt rundt på de og se om det blir bedre.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.264
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Sånne errors hadde du nok unngått, dersom du hadde gått for Larsen..... :p ;) ;D :eek: ::)
Og WAF`en tror jeg blir mindre viktig ettersom tiden går og du spiller musikk......
Håper du får orden på det til slutt i alle fall.

Larsen er bare et tips til ettertanke...

mvh
Proffen

CNK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2006
Antall liker
4
Syncron75 skrev:
De står plassert likt ja. Jeg skjønner heller ikke dette. Skal prøve å flytte litt rundt på de og se om det blir bedre.
Forskjellige høyttalere må plasseres forskjellig. Tyder på at du må teste ut litt mer. Det at sweetspot er liten kan du endre med skikkelig vinkling så lyden krysser foran lytteposisjon. At bassen forsvinner bare man flytter litt på seg er pga romakustikk og har lite med høyttaleren å gjøre (med mindre man bruker ukonvensjonelle høyttalere ala dipol).

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Proffen skrev:
Sånne errors hadde du nok unngått, dersom du hadde gått for Larsen..... :p ;) ;D :eek: ::)
Og WAF`en tror jeg blir mindre viktig ettersom tiden går og du spiller musikk......
Håper du får orden på det til slutt i alle fall.

Larsen er bare et tips til ettertanke...

mvh
Proffen
Sånn er det når man ikke har mulighet til prøvelytting. Jeg får se hva jeg bestemmer meg for. Mulig Klipschene går ut døra igjen og PSB'ene får stå en stund til.

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
CNK skrev:
Syncron75 skrev:
Forskjellige høyttalere må plasseres forskjellig. Tyder på at du må teste ut litt mer. Det at sweetspot er liten kan du endre med skikkelig vinkling så lyden krysser foran lytteposisjon. At bassen forsvinner bare man flytter litt på seg er pga romakustikk og har lite med høyttaleren å gjøre (med mindre man bruker ukonvensjonelle høyttalere ala dipol).
Skal teste litt mer når jeg får tid. Med PSB var det ikke sånn med bassen...

N

nysjerrigper

Gjest
har eid tidligere utgaver av reference og image.
syns også bassen i klipsch var litt rar, grov og utflytende.. med lite kropp på tonen. god dynamikk oppover men generelt likte jeg psb bedre -mer naturlig og sammenhengende etc. ::)

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
nysjerrigper skrev:
har eid tidligere utgaver av reference og image.
syns også bassen i klipsch var litt rar, grov og utflytende.. med lite kropp på tonen. god dynamikk oppover men generelt likte jeg psb bedre -mer naturlig og sammenhengende etc. ::)
God beskrivelse. Akkurat sånn det oppleves.

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Da er Klipschene solgt allerede, så får vi se hva det neste blir. :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.585
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bra det.
Vær alltid litt skeptisk til forskjellige anbefalinger. Lytt til erfarne fjellfolk er det noe som heter.

"Vil anbefale xxxx for de har jeg" - ser vi altfor ofte her. :)

Lykke til videre i jungelen.

Evt. ta en telefon til importøren og hør. Han har mye erfaring med dette. Ring på ettermiddagen. Ikke alltid svar på formiddagen.

Gå tilbake i tråden din og ta noen google søk på noen av de andre anbefalingene... Usher, Sonus Faber, Opera etc. som jeg tror kan passe mye bedre enn klipsh ut ifra det du har skrevet initielt i tråden...

PS: Står et par Tannoy Sandringham på børsen. Sprekker budsjettet ditt men det er nydelige høyttalere. Hvordan de er på 35 m2 aner jeg ikke.
Ellers så står det noen Audio Note an/e - spx på børsen som jeg er overbevist vil overaske deg positivt. Hvordan matchen er her med xindak er jeg usikker på selv om jeg kjenner AN/e veldig godt selv.

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
bambadoo skrev:
Bra det.
Vær alltid litt skeptisk til forskjellige anbefalinger. Lytt til erfarne fjellfolk er det noe som heter.

"Vil anbefale xxxx for de har jeg" - ser vi altfor ofte her. :)

Lykke til videre i jungelen.

Evt. ta en telefon til importøren og hør. Han har mye erfaring med dette. Ring på ettermiddagen. Ikke alltid svar på formiddagen.

Gå tilbake i tråden din og ta noen google søk på noen av de andre anbefalingene... Usher, Sonus Faber, Opera etc. som jeg tror kan passe mye bedre enn klipsh ut ifra det du har skrevet initielt i tråden...

PS: Står et par Tannoy Sandringham på børsen. Sprekker budsjettet ditt men det er nydelige høyttalere. Hvordan de er på 35 m2 aner jeg ikke.
Ellers så står det noen Audio Note an/e - spx på børsen som jeg er overbevist vil overaske deg positivt. Hvordan matchen er her med xindak er jeg usikker på selv om jeg kjenner AN/e veldig godt selv.
Audiofoni anbefalte meg faktisk RF82 til min forsterker. Det var riktignok mk2 versjonen da.
Nå har jeg fått et tilbud på B&W DM683. Jeg vet at den har en fantastisk mellomtone og en litt tilbakeholden diskant. Bass og trykk er jeg litt mer usikker på. Vet ikke om DM683 er noe bedre en PSB på akkurat det.
Usher, Opera, Sonus Faber og Dynaudio vurderes også.
De Tannoyene er sikkert bra, men jeg tror jeg hadde blitt singel mann med det utseende der. :)

N

nysjerrigper

Gjest
alle 3 er høyttalere innenfor samme prisklasse. jeg tviler på at b&w skiller seg ut nevneverdig, -om de har bedre mellomtone vil de nok skorte på andre faktorer kontra de andre to.
kanskje legge litt mer i en høyttalere som er bedre på de fleste områder? :)
er du ikke fornøyd med psb eller klipsch så blir du ikke fornøyd med dm683 heller.. tipper jeg!

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.264
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Du kan nok få det "gøy" med både SF og Dynaudio, selv om disse krever litt muskler for å spille optimalt. Tror kanskje at Dynaudio vil gi deg mest "nedentil" av disse to, dvs slam i bunnen, mens SF kanskje? vil gi deg mest ståpels i mellomtonen. Hvem av dem du vil foretrekke totalt sett, se det er ikke lett å vite. Har hørt begge låte kanonbra!
Usher er jeg kanskje mest skeptisk til av de siste du nevner, mens du nok må opp i ganske høy prisklasse for å få tak et et par Opera som gir deg det du er ute etter.
Hva med Vienna Acoustics? Magnat? Canton? For ikke å glemme Larsen.... ;D ;D ;D
Proac? JBL? QRS? Triangle?
Nå tenker jeg bare høyt, altså....

mvh
Proffen

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
nysjerrigper skrev:
alle 3 er høyttalere innenfor samme prisklasse. jeg tviler på at b&w skiller seg ut nevneverdig, -om de har bedre mellomtone vil de nok skorte på andre faktorer kontra de andre to.
kanskje legge litt mer i en høyttalere som er bedre på de fleste områder? :)
er du ikke fornøyd med psb eller klipsch så blir du ikke fornøyd med dm683 heller.. tipper jeg!
Misstenker også at jeg ikke blir helt fornøyd med DM683 heller...vi får se.

Syncron75

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.06.2011
Antall liker
84
Sted
Kirkenes
Torget vurderinger
5
Proffen skrev:
Du kan nok få det "gøy" med både SF og Dynaudio, selv om disse krever litt muskler for å spille optimalt. Tror kanskje at Dynaudio vil gi deg mest "nedentil" av disse to, dvs slam i bunnen, mens SF kanskje? vil gi deg mest ståpels i mellomtonen. Hvem av dem du vil foretrekke totalt sett, se det er ikke lett å vite. Har hørt begge låte kanonbra!
Usher er jeg kanskje mest skeptisk til av de siste du nevner, mens du nok må opp i ganske høy prisklasse for å få tak et et par Opera som gir deg det du er ute etter.
Hva med Vienna Acoustics? Magnat? Canton? For ikke å glemme Larsen.... ;D ;D ;D
Proac? JBL? QRS? Triangle?
Nå tenker jeg bare høyt, altså....

mvh
Proffen
Mange gode forslag her ja. Tror kanskje jeg må ta meg en Oslotur om ikke så alt for lenge. Hadde vært gøy å tatt et par dager med prøvelytting av høttalere. Det har jeg faktisk aldri gjort før. :)

Topp Bunn