Høyttalere Høyttalere til PC

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.942
Torget vurderinger
8
Trenger tips til høyttalere.

2 stk stereo. Ingen sub.

Størrelse på kontoret er 1 stk brakke. (brakker som er bygget sammen)

Sitter på databord i hjørnet. Typisk databord med bord ut på hver siden. sitter i ene enden av kontoret.

Akustikk demping blir ikke aktuelt. Har hyller til høyre for meg på kortveggen og et par skap på venstre kort vegg. Ellers litt stasj.

Ser for meg max pris på kr. 500,-

funnet disse, men..ser seriøst ut da..PHILIPS Høyttalere SPA7220/12 | Pixmania
Har ikke greie på sånt, så spør dere.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.359
Torget vurderinger
1
Lav maxpris du har der...se om du heller kan få henda på et par brukte Genelec 6010A..

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.942
Torget vurderinger
8
Alt er bedre enn ingen lyd som en har i dag.
Har ikke tid å sitte å høre på musikk vis dere tenker sånn :)
Materialkoordinator på prosjekter for nordsjøen, så er til tider travelt. :)

mesc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.08.2008
Antall liker
7
Sted
Rogaland
Edifier R1600T Plus
Empire S-5500
M-Audio AV 30 MKII
M-Audio AV 40 MKII

Disse er fra merker jeg tro på i denne kategorien, ligger på 500-1000kr.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Kan ikke tipse deg mot noe i den prisklassen der, men kan råde deg til å anskaffe deg et par JBL Control 1.
Sammen med en gammel brukt integrert forsterker kan dette låte krem i forhold til alternativene.

Gamle, integrerte forsterkere får du kastet etter deg på finn, og JBL Control 1 får du kjøpt rimeligst her: JBL HiFi-høyttalere Control One black (x2) | Pixmania

g_03814947.jpg

D

Desillusjonert

Gjest
Studio monitorer er et godt tips, som flere har tipset om her.
De fleste studio monitorer er nærfelts høyttalere og er dermed bygd for å lyttes på nærmere enn en konvensjonell høyttaler.
Når det er sagt, jeg har selv et billig JVC mikro anlegg og synes det funker greit.

Sjekk ut dette anlegget:
- Yamaha CRX 330 CD-Receiver. Dette er et lite og vellydende stereosystem med radio, cd-spiller og integrert docking for iPod/iPhone. Anlegget er en testvinner og kostet ca 5.000,- for tre år siden. Selges for kr 1.000,-
Diverse stereo/hjemmekino selges - FINN Torget
500 kroner mere enn du ville gi, men jeg tror du ville fått veldig god lyd med det!
Husk, det er alltid litt prutingsmonn :)

Trenger tips til høyttalere.
2 stk stereo. Ingen sub.
Størrelse på kontoret er 1 stk brakke. (brakker som er bygget sammen)
Sitter på databord i hjørnet. Typisk databord med bord ut på hver siden. sitter i ene enden av kontoret.
Akustikk demping blir ikke aktuelt. Har hyller til høyre for meg på kortveggen og et par skap på venstre kort vegg. Ellers litt stasj.
Ser for meg max pris på kr. 500,-

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.942
Torget vurderinger
8
Edifier R1600T Plus
Empire S-5500
M-Audio AV 30 MKII
M-Audio AV 40 MKII

Disse er fra merker jeg tro på i denne kategorien, ligger på 500-1000kr.

Hvilken er best?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Jeg bruker M-Audio AV40. Mener å ha sett dem nede i 700,- iallfall.

Hei

Hvordan låter det??
Det låter helt greit :) Kjører balansert ut fra lydkort (NI Komplete Audio 6).
Det største problemet med høyttalere som dette er jo at de gjerne plasseres på eller i umiddelbar nærhet til skrivebord, som har en tendens til å synge mye med. Noen monitorer har funksjon for å redusere dette problemet.
Jeg vurderte en stund egne stativer ved skrivebordet men det er nok greier her som det er. Kanskje montering på vegg er et greit alternativ.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.359
Torget vurderinger
1
Hos meg brukes Macbook Air, med Genelec 6010A, Musical Fidelity VDAC II;VCANII; VPSUII OG Shunyata Hydra 2 nettpadde! DET leverer ORDENTLIG lyd på kontoret.Stort, presist, åpent og overraskende dynamisk, med tanke på det bevisst smale frekvensområdet på finnene..

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.942
Torget vurderinger
8
Hos meg brukes Macbook Air, med Genelec 6010A, Musical Fidelity VDAC II;VCANII; VPSUII OG Shunyata Hydra 2 nettpadde! DET leverer ORDENTLIG lyd på kontoret.Stort, presist, åpent og overraskende dynamisk, med tanke på det bevisst smale frekvensområdet på finnene..
2 høyttalere, ikke mer skrev jeg vel.. gidde ikkje rigge ttil et anlegg, for har andre ting å kjøre på..må jobba... må jobba.. må jobba.. Du har hørt den reklamen? :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.421
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt på siden men akkurat bestilt meg KEF x300A tiltenkt bruk til pcen.. Blir spennende.

kablang

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.06.2007
Antall liker
258
Torget vurderinger
1
Anbefaler JBL Duet. Har sjøl to par av disse.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
166
Sted
Sunndalsøra
Har noen gamle Roland MA-8 micro monitorer. Spiller veldig godt disse. Ser ikke noe behov og bytte ennå.mvh. Guit

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.359
Torget vurderinger
1
@lovemusikk: Bare for å vise hvor langt du KAN dra det systemet, uten at det blir problematisk dyrt..

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.421
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå var budsjettet omlag 500 kr - kef'ene er over 10 gangen..
Når det er sagt... Mine r300a kom igår. Står fremdeles i esken. Kanskje de pakkes ut idag? Kanskje ikke? Da blir det sikkert i neste uke engang ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.421
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt på siden men akkurat bestilt meg KEF x300A tiltenkt bruk til pcen.. Blir spennende.
Ja, var det, men arti å lese litt..

Heftig! Må få rapport :)

TEST: KEF X300A - Seriøs lyd til datamaskinen - tu.no/tester
Ja det har blitt mye "buzz" om disse. Siste HT jeg kjøpte nye (var tiltenkt brukt i en liten leilighet i Oslo som jeg besøker mye) fikk glitrende tester forskjellige steder. Bl.a. i magasinet Watt..
Makan til dårlige musikkformidlere skal du lete lenge etter ;) "Design by Andrew Jones og greier og greier... - så tester som leses må man være litt avholdne til. Uansett litt "kinderegg" disse og KEF generelt de seneste iterasjonene skal jo være ok. Har bare hørt 2-3 par av de senere KEF kreasjonene og de var ok - ikke mer. Men ja, blir litt spennende disse.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
75
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Jeg levde med disse høyttalerne i hele fjor: ARAGON 6340A aktiv høyttaler. Litt utenfor budsjettet som nevnes her, men prisen (998,- kr) er helt fjollete lav i forhold til kvaliteten.

Topp Bunn