- Ble medlem
- 28.04.2009
- Antall liker
- 7
Hørtes fett ut ;D bruker du sub i tillegg, evt ? ?vredensgnag skrev:Jeg vågde aldri kjøre max på mine BeoLab 5. Ikke fordi de ville ta skade, men fordi så mye rart skjedde lenge før, bl.a. at naboen unders porselen la ut på vandring, at ting datt ned fra mine vegger fordi vegger og gulv kom i bevegelse (først med de nye høyttalerne at jeg hang opp et bilde igjen). Kan tenke meg jeg prøvde 80-85% av hva de var i stand til.
Selv på symfonier med klem var det nødvendig å holde igjen, ble simpelthen for intenst. Et party-trick var å slukke flammen på en gammel parafinlampe med paukeslagene i Mahlers 3. Pam-PAMMM! Lights out.
Kan kjøre 108 dB vedvarende, uten å stenge ned. Og beskyttelseskretsene sørger for at de ikke kan ta skade.
En besøkende lydtekniker trodde jeg var skrullete da jeg spilte en symfoni på troverdig nivå. Noen andre besøkende skjønte lite under en Bruce Willis film mens lastebil og jagerfly lekte seg med infrastruktur - da knallet det friskt i lytterommet og veggene pustet, og vi var enda godt under max.
Spilte et test-spor med et T-rex raut etter fotstamp, for å vise hvor godt koordinerte de fire basselementene er, det var alltid moro. Når rautet kom skvatt folk gjerne så de hikstet.
Bass-linjer lå som stålstrenger over gulvet, så man fikk lyst til å løfte føttene før vaieren kappet dem, omtrent som det skal være når det er bra.
Opplevelsen anbefales.
Mvh