Høyttalere istedet for Quad

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Har desverre ikke hørt Quad-63. CJ premier 11A har jeg levd lykkelig med. Testet CJen sammen med noen av de rimeligere stativhøyttalerene til Sonus Faber. For å si det kort, denne komboen var i mine ører en dårlig match. Men for all del så kan kanskje dyrere Sonuser fungere bedre sammen med 11A.

Premier 11A er en fantastisk forsterker, men på enkelte høyttalere kan den virke litt treg og "sidrumpa" i bassen.

Lf
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
Hvis en går for Respons får en både organisk lyd og en høyttaler som er mye kjappere enn en elektrostat (utenom i bassområdet) samt med en sømløs mellomtone.
Hvordan kan du forklare dette?

Jeg vil hevde at ett dynamisk element aldri kan bli like raskt som filmen på en elektrostat da man kan ha hundrevis av filmer på vekten at ett dynamisk element.

McLaren
Akselerasjonskurvene ble publisert i Fidelity no. 3/2004 og de viser det jeg sier.
Enkelt og greit.
en for tro hva en vil men jeg vil hevde at dette er feil. vavnittig mye og flytte på. mulig diskant elementet akslerer som du kaller det fortere enn quad'en men mellomtone og bass....

Skeptisk.

McLaren
 
J

Jurassic

Gjest
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
Hvis en går for Respons får en både organisk lyd og en høyttaler som er mye kjappere enn en elektrostat (utenom i bassområdet) samt med en sømløs mellomtone.
Hvordan kan du forklare dette?

Jeg vil hevde at ett dynamisk element aldri kan bli like raskt som filmen på en elektrostat da man kan ha hundrevis av filmer på vekten at ett dynamisk element.

McLaren
Akselerasjonskurvene ble publisert i Fidelity no. 3/2004 og de viser det jeg sier.
Enkelt og greit.
en for tro hva en vil men jeg vil hevde at dette er feil. vavnittig mye og flytte på. mulig diskant elementet akslerer som du kaller det fortere enn quad'en men mellomtone og bass....

Skeptisk.

McLaren
http://www.responsloudspeakers.com/reviews/filer/fidelity_04.pdf
Se øverst på side 5.
Men nå er vi fryktelig off topic og selvfølgelig er det ingen ting som er i nærheten av elektrostater så vi dropper å fortsette med dette i denne tråden.

Vidar K
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.424
Antall liker
12.959
Audiophile-Arve skrev:
Om du fyrst har gjort deg avhengig av elektrostatlyden, er det uhyre vanskeleg å finne ei fullgod erstatning.
Eg greidde det ikkje.....
Det klarer ikke jeg heller ;D ;D ;D
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
Hvis en går for Respons får en både organisk lyd og en høyttaler som er mye kjappere enn en elektrostat (utenom i bassområdet) samt med en sømløs mellomtone.
Hvordan kan du forklare dette?

Jeg vil hevde at ett dynamisk element aldri kan bli like raskt som filmen på en elektrostat da man kan ha hundrevis av filmer på vekten at ett dynamisk element.

McLaren
Akselerasjonskurvene ble publisert i Fidelity no. 3/2004 og de viser det jeg sier.
Enkelt og greit.
en for tro hva en vil men jeg vil hevde at dette er feil. vavnittig mye og flytte på. mulig diskant elementet akslerer som du kaller det fortere enn quad'en men mellomtone og bass....

Skeptisk.

McLaren
http://www.responsloudspeakers.com/reviews/filer/fidelity_04.pdf
Se øverst på side 5.
Men nå er vi fryktelig off topic og selvfølgelig er det ingen ting som er i nærheten av elektrostater så vi dropper å fortsette med dette i denne tråden.

Vidar K
Det står at Reidar Persson mener å bevise med disse kurvene at..................
Det er noe helt annet en entydige bevis da Stereophile har målinger som viser det totalt motsatte, og jeg tar deres uttaleleser mer seriøst enn hva en produsent bruker for å selge egne produkt ;)
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
McLaren skrev:
Jurassic skrev:
Hvis en går for Respons får en både organisk lyd og en høyttaler som er mye kjappere enn en elektrostat (utenom i bassområdet) samt med en sømløs mellomtone.
Hvordan kan du forklare dette?

Jeg vil hevde at ett dynamisk element aldri kan bli like raskt som filmen på en elektrostat da man kan ha hundrevis av filmer på vekten at ett dynamisk element.

McLaren
Akselerasjonskurvene ble publisert i Fidelity no. 3/2004 og de viser det jeg sier.
Enkelt og greit.
en for tro hva en vil men jeg vil hevde at dette er feil. vavnittig mye og flytte på. mulig diskant elementet akslerer som du kaller det fortere enn quad'en men mellomtone og bass....

Skeptisk.

McLaren
http://www.responsloudspeakers.com/reviews/filer/fidelity_04.pdf
Se øverst på side 5.
Men nå er vi fryktelig off topic og selvfølgelig er det ingen ting som er i nærheten av elektrostater så vi dropper å fortsette med dette i denne tråden.

Vidar K
Den er grei. jeg har egentlig litt vanskelig for og tro dette ,men la oss la tallene tale.

McLaren
 
J

Jurassic

Gjest
Målinger kan vel strengt tatt brukes som statistikk, akkurat den veien det passer en ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Alternativ til Quad, ja... Skal vi seeee... Har jo nevnt Elac allerede. Nå kom jeg på en annen tysk høyttaler jeg hørte i nærheten av Quad rommet i Gøteborg i høst, og det var MBL 116 - Radialstrahler Elegance ( http://www.mbl-germany.de/Noble_line_html/116.html ) . Prisen er sikkert ikke sunn, men disse låt helt eksepsjonelt luftig og vakkert i et lite rom. Nesten så jeg er tilbøyelig til å hevde at hvis de låter annerledes enn Quad ESL-63, så tipper jeg forskjellene er i favør av MBL. :eek:
 

oseanna

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
182
Antall liker
126
Torget vurderinger
1
Ja, nå snakker vi guttær! Jeg er redd for at det etterhvert blir billigere med nytt hus enn med nye høyttalere! (Og ikke ny kjæreste.) Men jeg takker for gode råd og innspill. Noen av forslagene vil jeg sjekke nærmere, selv om boligannonsene foreløpig ser ut til å være minst like aktuelle som bruktmarkedet...
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Powerpoint skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Om du fyrst har gjort deg avhengig av elektrostatlyden, er det uhyre vanskeleg å finne ei fullgod erstatning.
Eg greidde det ikkje.....
Det klarer ikke jeg heller ;D ;D ;D
Ikke jeg heller! Nå er 2905 bestillt!
 
Topp Bunn