Har en Classé CAV-150 som jeg har koblet 2 høyttalere til. Dette er en 6 kanals forsterker. I starten spilte høyttalerene riktig. Men plutselig ble den ene høyttaleren veldig lav og forvrengt. Prøvde derfor en annen kanal på forsterkeren. Den spilte riktig i 10-20 sekunder før den ble lik. Prøvde så en tredje kanal (ja, litt dumt, vet det) og det samme skjedde med den. Prøvde så den fortsatt fungerende høyttaleren på de kanalene som ikke spilte riktig og de spilte like dårlig på denne høytaleren også. Byttet derfor til andre høyttalere på de kanalene som fortsatt fungerte og de spilte (og spiller) fortsatt riktig. Men sitter med 3 ødelagte kanaler på forsterkeren.
Aldri hørt om at en høyttaler kan ødelegge kanaler på den måten. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Om om det er verdt å prøve å reparere forsterkeren. Hvis jeg finner noen i landet som kan reparere den...
Takker for all mulig hjelp.
Aldri hørt om at en høyttaler kan ødelegge kanaler på den måten. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Om om det er verdt å prøve å reparere forsterkeren. Hvis jeg finner noen i landet som kan reparere den...
Takker for all mulig hjelp.