Høyttaler for veggmontering

tomsl

Fersking
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
0
Hei, Jeg skal ha Sonos i huset, og på kjøkken vil jeg ha en helt grei, men ikke for dyr veggmontert høyttaler.
Noen som har erfaringer på dette, evt noen gode tips til høyttalere?

Tom

Suomela

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2009
Antall liker
40
Sted
Jönköping, Sverige
Hej,

Danska System Audio har en del alternativ som du finner her.

Har själv inga reella referenser när det gäller väggmonterade högtalare men har haft tillfälle att lyssna på SA Talent som då spelade förvånansvärt gott tillsammans med en subwoofer.

System Audio är kanske inte det billigaste alternativet. Priser nedan är per styck i DKK.

SA exact 7.999,00
SA comet 3.999,00
SA talent 2.499,00

/Suomela

.tore.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2007
Antall liker
4
Audiovector KX er slett ikke verst. Bruker de selv som surroundhøyttalere, der gjør de i alle fall en strålende jobb. Kanskje litt dyre: 6000 for paret. De ser veldig fine og diskret ut på veggen. Fås i andre farger også tror jeg.

Vedlegg

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9

Vienna Acoustics Waltz Grand er meget gode og musikalske høyttalere, har selv 3stk i hjemmekinoen. Seas og Scan-Speak elementer og et fantastisk håndtverk. De er nok litt dyre, men kommer med tipset tilfelle du skulle snuble over noen på bruktmarkedet.. :)

D

Desillusjonert

Gjest
Jeg har ikke selv, men har veldig lyst på Gallo. Har hørt det og det låter utrolig bra. Det er IKKE ego høytalere og passer der flere skal lytte.

Skal inn til Oslo for å høre mere på det i morgen, kan gi et lite referat :)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
ceroxol skrev:
Vienna Acoustics Waltz Grand er meget gode og musikalske høyttalere, har selv 3stk i hjemmekinoen. Seas og Scan-Speak elementer og et fantastisk håndtverk. De er nok litt dyre, men kommer med tipset tilfelle du skulle snuble over noen på bruktmarkedet.. :)
Disse var interessante synes jeg skulle hatt en på hver side av TVen. Vet du noe om hvordan lyden er i forhold til kassehøytalerne til Vienna.

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
191
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Bach_Man skrev:
ceroxol skrev:
Disse var interessante synes jeg skulle hatt en på hver side av TVen. Vet du noe om hvordan lyden er i forhold til kassehøytalerne til Vienna.
Jeg kjøpte et sett Vienna Acoustics Haydn Grand til søster'n, så jeg har testet disse to opp mot hverandre. Det er jo det samme bass-elementet (Seas), men er noe usikker på om diskanten er den samme. I Waltz er det en fra Scan-Speak. Uansett så er de begge utrolig gode høyttalere! Jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor bra de spilte første gang jeg hørte de i eget anlegg.. Haydn gir noe mer 3D følelse, men det er vel naturlig når de står ute i rommet. Begge høyttalere er ihvertfall velavstemte og meget musikalske, så du glemmer å tenke over små feil og mangler. Stemmer og mellomtone gjengis meget godt. I tillegg er finish og kvalitet på kabinett virkelig i toppklasse, et produkt som gir eierglede. Vil anbefale disse hvis du er ute etter noe å henge på veggen! :)
Haydn Grand er testet i Fidelity 17, s 41.

D

Desillusjonert

Gjest
var en tur til NAT i går og fikk bekreftet mitt forrige inntrykk, Gallo låter utrolig musikalsk og stort!

Vi fikk høre de minste i TI utgave, samt den minste subben på Project integrert forsterker. Det låt helt utrolig! Den lille forsterkeren låter kanonbra og Gallo kulene lar deg rett og slett nyte musikken! Ikke teknikken...

Ved anledning så skal jeg ha et par av disse kulene :)

Anbefaler en lytt hos Morten på NAT!

Vedlegg

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
ceroxol skrev:
Stemmer og mellomtone gjengis meget godt. I tillegg er finish og kvalitet på kabinett virkelig i toppklasse, et produkt som gir eierglede. Vil anbefale disse hvis du er ute etter noe å henge på veggen! :)
Haydn Grand er testet i Fidelity 17, s 41.
Takk! Haydn Grand kjenner jeg jo godt. Hadde vært stilig å henge noe slikt på veggen nå som film og musikk-anlegget har skilt lag her hjemme.

tomsl

Fersking
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
0
Hei,
Takk for mange bra høytalereksempler, men tror mulig jeg forklarte meg selv litt dårlig..
Det jeg tenker på er innfellbare høytalere som jeg kan ha i veggen :)

Tom

D

Desillusjonert

Gjest
Tom Slettebø skrev:
Hei,
Takk for mange bra høytalereksempler, men tror mulig jeg forklarte meg selv litt dårlig..
Det jeg tenker på er innfellbare høytalere som jeg kan ha i veggen :)

Tom
Gallo har det og...men jeg har ikke hørt de da! :)

Vedlegg

tomsl

Fersking
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
0
Hei
Endte opp med disse.

Har foreløpig kun fått testet den ene høytaleren, da jeg holder på å sparkle igjen det første hullet jeg lagte og traff på røret fra toalettet i etagen over :mad:. Jaja slik skjer.

Men må ellers si lyden er veldig bra, og da med kun 1 høytaler i drift...

Så denne anbefales dersom noen skal ha innbyggings høyttaler for vegg.

tom

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
614
Torget vurderinger
3
Tom Slettebø skrev:
Hei
Endte opp med disse.

Har foreløpig kun fått testet den ene høytaleren, da jeg holder på å sparkle igjen det første hullet jeg lagte og traff på røret fra toalettet i etagen over :mad:. Jaja slik skjer.

tom
Artig :) Har hatt de samme i flere år på badet,spiller veldig bra som du sier.Og de kan spille grisehøyt :eek: Nesten så æ e redd flisene skal ramle ned når æ ligg i boblekaret med rødvin og rock på full guffe ;D Svinbillig er de og,prisen står ikkje i stil med lyden her.Et + for at diskantene kan vinkles :)

mvh Filip

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.329
Kan også anbefale Dynaudio aktive studiohøyttaler.... meget gode "skoesker" med respons ned til 40Hz:

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
32.928
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
F.E. skrev:
Tom Slettebø skrev:
Hei
Endte opp med disse.

Har foreløpig kun fått testet den ene høytaleren, da jeg holder på å sparkle igjen det første hullet jeg lagte og traff på røret fra toalettet i etagen over  :mad:. Jaja slik skjer.

tom
Artig :) Har hatt de samme i flere år på badet,spiller veldig bra som du sier.Og de kan spille grisehøyt :eek: Nesten så æ e redd flisene skal ramle ned når æ ligg i boblekaret med rødvin og rock på full guffe ;D  Svinbillig er de og,prisen står ikkje i stil med lyden her.Et + for at diskantene kan vinkles  :)

mvh Filip
Flott tilbakemelding. Foreslo akkurat disse for sjefsdesigneren på jobben (hun er operagal) som ett alternativ for god baderomslyd, F.E. Nå kan jeg gjøre forslaget om til en anbefaling. Takker!

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
614
Torget vurderinger
3
Bare hyggelig :) Til prisen veit ikkje æ om noe bedre faktisk.Fikk et aldri så lite sjokk når æ hørte dem første gangen.De e ikkje så kritisk mht volum i veggen,men æ stavet opp og laget mellomkubbing så volum ble 30liter for hver høyttaler ;) Har æ et problem? ::) Hehe,kanskje æ skulle vurdert noen sånne i stua på hver side av flatskjermen ::) De e jo rimelig diskre` PS,dem e lettdrevet som pokker...

mvh Filip

Topp Bunn