høytalerkabel til ca. 6.k

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg har vært med på ett par diskusjoner rundt dette med kablers innvirkning på lyd, og lært følgende:

Noen foretrekker lyden fra installasjonskabler , andre av hi-fi kabler. Dette må aksepteres. Starter av denne tråden trenger råd om nye kabler. Det bør vel ikke diskuteres i det vide og brede om hvilke kabel man selv mener er best, og hva andre heller skal bruke pengene sine på. Gi bare forslag, si hva de gjorde for lyden hjemme hos deg selv, og utsyret du testet det på. Dette vil være behjelpelig for andre.

Mvh
KAS
 Det var da et mildt sagt tåkete innlegg ???
- man skal ikke "diskutere" hva man mener er best, bare anbefale det man mener er best??
Amatør.

Trådstarter: tykk massiv leder gir renest lyd, selv installasjonskabler rundspiller "eksotiske" overprisede hifi-ormer. Alle kabler burde derfor evalueres opp mot nevnte el-materiell, i dem grad noen er kompetent til dette :-*

Mvh.  RS   - absolut uberexpert  8)

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Antall liker
0
Tråden ble ihvertfall ikke dårligere etter innlegget mitt RS.

Henger meg på å prøve PM Audios kabel, eller kanskje en AU24.

Bor du i Oslo omr. BrorenTilCundis?

Mvh
Den Glade Amatør :D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Fint om du kan teste med noen flere innspillinger. Det KAN jo være at innspillingene i seg selv er så komprimert at det ikke høres naturlig ut. Jeg trodde nylig det samme om mine signalkabler da de ble plugget i, men kjørte da noen nyutgivelser. Men testing med de gamle testplatene (f.eks. Kari Bremnes - Svarta Bjørn, Holst - the Planets, Jonas Fjeld, Terje Rypdal) avslørte at det låter veldig naturlig, åpent og fint, med godt fundament i bunnen. Det er viktig at man bruker velkjent materiale, for nye innspillinger kan være dårligere enn man tror. (Nå kjenner jeg ikke den konkrete Dire Straits-plata, men flere remastringer av Dire Straits har betydelig dårligere dynamikk enn originalen.)

O

om.s

Gjest
Jeg henvender meg nå til de som faktisk mener at en god kabel betyr mye for ditt annlegg, og mitt handlingsmønster er at du er aldri sterkere enn ditt svakeste ledd! og ja, en brukt kabel til 6k er kanskje litt mye for mine chorus-høytalere, men jeg regner med at det ikke tar lang tid før jeg velger å oppdatere disse til noe bedre. Jeg ønsker derfor å kjøpe en kabel som også klarer å tilfredstille disse framtidige høytalerne!

Har du kommet noe närmere en avgjörelse?

mvh

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Jeg har nettopp fått et par Black Magic Revelation fra www.pmaudio.no. Anbefaler deg å prøve disse også, er du ikke fornøyd får du penger og frakt igjen etter 3 måneder. Jeg har også et par Nordost SPM til rundt 24k nypris, men jeg synes BM låter bedre ;-)
Intr informasjon! Sitter idag på Nordost Blue Heaven... HMMM

okj062

Medlem
Ble medlem
03.09.2005
Antall liker
0
Har du kommet noe närmere en avgjörelse?

mvh

Vel, er jo svært vanskelig å basere valg ut i fra andres meninger, det er det, det mest optimale hadde vært å fått lånt noen kabler, men har ikke så veldig stort kontaktnett her i bergen(flyttet hit for et halvt år siden) så det blir litt vanskelig.. men har forhørt meg litt om de cardaskablene som ligger ute til salgs, samtidig virker black magic interessant. I tillegg har jeg tildigere også hørt mye bra om kimber 8tc. så kjenner jeg meg selv rett blir det noe av dette.

Noen som forresten vet noe om tmc-kabler? etter det jeg har hørt skal dette være typisk oldschool-kabler til en billig pene utifra det produktet de gir..

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Jeg er meget fornøyd med mine Wireworld Eclipse. Nøytrale, åpne og ikke slitsomme i toppen. Disse må du evt kjøpe brukt mhp prisen, noe som uansett kan være lurt. Å kjøpe brukte kabler altså..

Ellers har jo Black Magic revelation SP fra PM fått bra kritikk. Disse ligger også innenfor din budsjettramme som nye.

Sjekk: http://www.pmaudio.no/index2.php4?menu=3&produkt_type=2&merke=36&produkt_id=150

mvh
Ståle

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
WireWorld Equinox 5 Ht kabler, hva er de egentlig verdt brukt? De er vel modellene undeer Eclipse så... Aldri testa Wireworld, men kjenner kimber X og XL veldig godt, er de noe i nærheten av disse?

O

om.s

Gjest
Jeg er meget fornøyd med mine Wireworld Eclipse. Nøytrale, åpne og ikke slitsomme i toppen. Disse må du evt kjøpe brukt mhp prisen, noe som uansett kan være lurt. Å kjøpe brukte kabler altså..
mvh
Ståle
Disse var også mine foretrukne høytaler kabler (WW Eclipse III) i flere år, og gode. men nøytrale ville jeg vel ikke karakterisere de som.....
Burde være mulig å finne innenfor gitte prisramme på 6K.......

mvh

Topp Bunn