Høytalere med svært høy følsomhet

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.366
Torget vurderinger
10
Noen som vet hva som finnes av høyttalere med svært høy følsomhet som ikke er for store. Har en sonic impact t-amp som er veldig lovende. Har testet den på Monitor Audio 1 og Klipsch RB 35, låter absolutt bra men kunne godt tenke meg noe som er skikkelig lettdrevent. Hva finnes der ute? ::)

C

cosmos

Gjest
rb35 er jo skikkelig lettdrevet. hørt de en del ganger på tamp selv. funka greit, men best uten potmeter f.eks.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Følsomhet: 105 db fullt utbygd

15hz - 55 khz :eek:

Det må vel kalles en effektiv høyttaler ;D ;D

C

cosmos

Gjest
tviler. elektrostater har da en forjævli impedans svingning eller. nedi 1 ohm..kneler solide amper

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Joda, var jo ikke så veldig seriøst ment da. Men var litt artig med slike specs på en fulltone elektrostat.

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Noen som vet hva som finnes av høyttalere med svært høy følsomhet som ikke er for store. Har en sonic impact t-amp som er veldig lovende. Har testet den på Monitor Audio 1 og Klipsch RB 35, låter absolutt bra men kunne godt tenke meg noe som er skikkelig lettdrevent. Hva finnes der ute?  ::)
Det spørs hva du mener med for store. Høy følsomhet, dyp bass og liten kasse kan ikke kombineres. Dine ønsker betyr at høyttaleren vil mangle bass/dypbass, er dette ok? Har du mulighet til å bygge selv?

Frode

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Antall liker
3
Den er litt dyr da... Både Tone og Druid har samme følsomhet og koster henholdsvis $1795 og $2800/paret :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er sikkert 101 dB i mellomtone og diskant. Men i bass/nedre mellomtone?? Aldri i verden! Liker man lys og grunntonefattig lyd, så vel dette et sikkert valg.

Ser du på målekurvene er de ikke innenfor mer enn ca - 10 dB ved de oppgitte 35 Hz eller hva det nå var. De oppgir ikke dB-verdier i frekvenskurven heller.
Klipsch på sin side hevder ned til 29 Hz ved -3 dB på sine 100 dB/ 1W /1m nye toppmodeller i RF-serien sin.
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=977&s=specs
Honkey

EDIT: men disse er neppe noe for T-amp med sine 3 8-tommere og ca 4 Ohm impedans.... Sånne mikroforsterkere lager mikrolyd! :)

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.512
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
En kompis av meg drev noen Klipsch RB25 med en Gbatakai-modifisert T-amp. Spilte faktisk ganske bra, og ganske høyt.

T

theStig

Gjest
Fant ikke noen målinger på noen av disse høyttalerne, så det er ikke lett å si hva som er riktig og hva som er galt egentlig.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Coincident Total Victory II
http://www.coincidentspeaker.com/total_victory_ii.html

Specifications:

Frequency Response: 26 Hz – 40Khz
Impedance: 10 ohms
Sensitivity: 97 db @ 1m – 1 watt
Power Requirements: 3 watts – 300 watts
Dimensions: 52" H x 9" W x 22" D
Weight: 200 lbs ea.
Driver Compliment: (per speaker)  

Price: $12,999 US /pr

Men, de er vel muligens litt "overkill" sammen med Sonic T-amp... ;D

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Har du hørt høytalere fra Zucable Stig?

Jeg leste denne testen og vurdetre faktisk å kjøpe dem på ebay. Det lå et par ute til en meget hyggelig pris. Flere tester finnes her.

Vet at det å handle uhørt ikke er så smart, men lysten på effektive høytalere er stor. Omtalene av Zucable sine er interessante, - og ikke minst, jeg har meget god erfaring med å handle med dem.

Noen andre som har hørt høytalere fra Zucable?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.632
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke hørt høyttalere fra ZuCable men har 2 sett med høyttalerkabler fra samme firma.
De skal forøvrig selges/byttes i noen lengre. ;-)

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
http://bastanis.com/us/prometheus+mkii.htm
rundt 102db på frontene. og et røverkjøp
Hei
De er nok ikke mere enn 100dB (som de er oppgitt til). Men den er en fin match til T-ampen. Jeg har benyttet begge med godt resultat. Clari-T (som er en modifisert T-amp) og Prometheus ble omtalt som "match made in heaven" på en messe i statene. Fordelen er at en integrert plateforsterker tar seg av subfrekvensene.

Mvh
Bjørn

Topp Bunn