Høvding

G

Gjestemedlem

Gjest
Til Høvdingen,

Jeg har nå solgt mine Responser, min Muse, min Adyton DAC, og resten følger også snart etter. Og jeg har ikke planer om å kjøpe noe nytt på noen år. :'(

Jeg føler derfor at min status som HiFi Freak nå er uberettiget og at jeg ikke lenger kan uttale meg med tyngde i HiFi spørsmål. :-X

Jeg ber derfor om at minst 1500 innlegg blir fjernet fra min teller for å kompensere for dette.

Ærbødigst

.Gjestemedlem

O

OldBoy

Gjest
Man skal ikke kunne kjøpe seg til innlegg på telleren.

Da skal man heller ikke kunne selge seg fra sine innlegg.

Har man skrevet, har man skrevet. Bordet fanger.

Jeg må be om at høvdingen høflig, men bestemt, avslår Gjestemedlems ikke altfor hjerteskjærende bønn. Selv om det er tøft å selge Responser og Adytoner og alt det der.

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg er uenig med OldBoy

Har man ikke et seriøst anlegg kan man heller ikke uttale seg med nødvendig tyngde.

Man kan da ikke uttale seg om lyd bare på bakgunn av noe man har hørt.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Selger man så flott utstyr, så tror jeg reglene sier at man blir trukket totalt antall innlegg X en faktor på 1,27. Altså vil du bli trukket 2546 innlegg, og havner på -541.

;D

O

OldBoy

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Jeg er uenig med OldBoy

Har man ikke er seriøst anlegg kan man heller ikke uttale seg med nødvendig tyngde.

Man kan da ikke uttale seg om lyd bare på bakgunn av noe man har hørt.
Når ble seriøse anlegg et krav for å uttale seg på HFS?? Vår allmektige Høvdings regler avskjærer ikke Jørgen Hattemaker fra å ha en mening. Heldigvis.

Hvis man ikke skulle uttale seg om lyd på bakgrunn av noe man har HØRT, hva skulle man ellers uttale seg om lyd på bakgrunn av. Noe man har LEST??

Nei, du må nok stå for de innleggene du har begått. Du, som jeg. Det skulle tatt seg ut å manipulere medlemmenes tellerverk. Det blir bare rot, det. Og rot liker vi ikke.

Du får nok selge de fine greiene dine uten Høvingens moralske bistand.

Men det er jo litt trist, da.

:) :) :)

At du selger de fine greiene dine.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Å kommentere dette blir litt som å sende sms til vg....
Hva i all verdens navn og rike har det å si det som står under kallenavnet?

edit: skremmende og/å-feil....

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Elementært dette Gjestemedlem;

Du sletter deg selv som medlem av hfs for deretter å logge deg på og registrere deg som "ny medlem" med samme navn (forutsatt at ingen har rukket å stjele ditt nick i mellomtiden).

Straks står du med 0 stk innlegg med tilhørende status.

note:
Mulig det var en ironi i denne tråden som jeg ikke har fått med meg ;)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ivar skrev:
Å kommentere dette blir litt som å sende sms til vg....
Hva i all verdens navn og rike har det å si det som står under kallenavnet?
Egentlig ingenting, men det er minst en annen tråd på OT-hjørnet der antall innlegg har vært ganske opplysende..

Forøvrig mener jag at Kartago burde vært lagt i grus, og Gjestemedlem beholder antallet sitt, ellers må en til med en noe mer avansert formelberegning enn den Thomand legger til grunn; noe med rottegn, +/- rota av 2, stygge sigmaer osv.

Bernt K

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Personlig har telleverket stått stille på meg en stund (uten sammenligning forøvrig). Får ikke mer enn 812! Tror det er fordi jeg ikke har skaffet meg noe nytt utstyr på en stund :-\.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
F.R.A.N.K skrev:
Personlig har telleverket stått stille på meg en stund (uten sammenligning forøvrig). Får ikke mer enn 812! Tror det er fordi jeg ikke har skaffet meg noe nytt utstyr på en stund :-\.
Hø?
Har ikke du nettop fått deg eget lytterom da, med tilhørende bolig?
Stort større oppgradering skal man lete lenge etter...
Når passer det forresten å få komme å sjekke forholdene?

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
308
Gjestemedlem skrev:
Til Høvdingen,

Jeg har nå solgt mine Responser, min Muse, min Adyton DAC, og resten følger også snart etter. Og jeg har ikke planer om å kjøpe noe nytt på noen år. :'(

Jeg føler derfor at min status som HiFi Freak nå er uberettiget og at jeg ikke lenger kan uttale meg med tyngde i HiFi spørsmål. :-X

Jeg ber derfor om at minst 1500 innlegg blir fjernet fra min teller for å kompensere for dette.

Ærbødigst

.Gjestemedlem
HVIS jeg var kjøperen av ovenevnte utstyr, så kanksje hadde det vært både rett og rimelig at JEG skulle bli kreditert for 1500 ekstra innlegg å forumet, no? ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.598
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg gir beng i hva du har solgt. :p

Hva har du KJØPT? ;D

Du har selvfølgelig oppgardert?

G

Gjestemedlem

Gjest
C._Alshus skrev:
Jeg gir beng i hva du har solgt. :p

Hva har du KJØPT? ;D

Du har selvfølgelig oppgardert?
Ingen kjøp, ingen oppgraderinger. Det som lager best lyd hos meg nå (hvis jeg ser bort i fra støvsugeren) er en Tivoli radio. Pengene skal gå til en konto for et år eller to med slaraffenliv ved midelhavet. Så jeg forventer ingen medynk. Bare et naturlig fall i troverdighet på 'Generelt'.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Dette er skjebnen som venter enhver objektivist.
;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Ingen kjøp, ingen oppgraderinger. Bare et naturlig fall i troverdighet på 'Generelt'.
Hvorfor er det slik at eierskap i masse dyrt utstyr skal gi økt troverdighet?

Er det slik at; økonomi til å kjøpe - automatisk gir innehaveren en porsjon kunnskap med tilhørende rett til å uttale seg i hytt og pine om alt som har med audio å gjøre?

"I don't think so"!

Hva med en person med begrensede midler til å pøse ut på utstyr, men som gjennom mange år har skrapt sammen et relativt rimelig med vellydende annlegg - og som LYTTER og gleder seg over musikk og lyd i eget hjem?

Har ikke vedkommende herrenes troverdighet?

Tror dere mer på en som "dumper" over en god slump penger, skaffer seg skribent-status, handler utstyr i million-klassen (som passerer like fort gjennom racket som en Peppes pizza) -adopterer alle Vadseth-Rognlien-Myrvolds hifi-uttrykk, og skriver 3K innlegg på HFS i løpet av et år?

VÅKNE OPP kjære men dog så materialistiske hobby-kolleger!

Kunnskap i denne hobbyen har med langt mer enn verdien på utstyret du eier å gjøre........

N

nb

Gjest
Det skjer jo ganske ofte i diskusjoner at kvaliteten (forstått som prisklassen) på lydalter brukes som et kvalifiserende eller diskvalifiserende poeng. Selvsagt er dette meningsløst, men slik er det åkke som.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
BT skrev:
F.R.A.N.K skrev:
Hø?
Har ikke du nettop fått deg eget lytterom da, med tilhørende bolig?
Stort større oppgradering skal man lete lenge etter...
Når passer det forresten å få komme å sjekke forholdene?
Hmm, det tenkte jeg ikke på. Ja ja, 812 er uansett mitt "nummer". Tar imot besøk fra onsdag igjen. Nå skal det fiskes i noen dager (skjønt, fiskes!!?,....regner ikke med å se så mye som en Gyrodactilus Salaris en gang, og langt mindre noen annen Salaris ;D). Når jeg kommer hjem har jeg et lite håp om at platespilleren min har kommet også :D.

Skitt fiske til meg!

Mvh. Frank

Topp Bunn