Høstpuls

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Hei gutter,

    Meg og EinarJ tar turen til sentrum og høstpuls på lørdag og vi møtes på Oslo Hificenter kl. 10.00. Heng dere gjerne med! Planen er å tusle rundt, nyte en god lunsj og bli inspirerert av alle gode tilbud.

    -BB-
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg skal kjøre eldstedatter til klarinettkorøving 10-15 i Ås, så det passer jo egentlig aldeles fortreffelig å stikke inn til Oslo for anledningen. Det skal vurderes seriøst!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg skal kjøre eldstedatter til klarinettkorøving 10-15 i Ås, så det passer jo egentlig aldeles fortreffelig å stikke inn til Oslo for anledningen. Det skal vurderes seriøst!
    Flotte greier! Velkommen skal du være. Du vet hvordan du kontakter meg når du er i nærheten.

    Øving fra 10 - 15 = wow! Respekt.

    -BB-
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Jeg skal kjøre eldstedatter til klarinettkorøving 10-15 i Ås, så det passer jo egentlig aldeles fortreffelig å stikke inn til Oslo for anledningen. Det skal vurderes seriøst!
    Flotte greier! Velkommen skal du være. Du vet hvordan du kontakter meg når du er i nærheten.

    Øving fra 10 - 15 = wow! Respekt.

    -BB-
    Ja, og 11-15 på søndag. Det er ikke hver helg det altså. Men denne uken har det vært temmelig mye. Først 1 time med musikklærer (fordypning + bassklarinett), så 2,5 timer øving med korps, så generalprøve fra 16-18 i dag, og konsert fra 19-21, også 9 timer øving i helgen. Det blir 16,5 timer totalt denne uken, uten øving hjemme. Hadde det vært sånn hver uke hadde nok en stakkars 14-åring mistet motivasjonen temmelig raskt.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Hei gutter,

    Meg og EinarJ tar turen til sentrum og høstpuls på lørdag og vi møtes på Oslo Hificenter kl. 10.00. Heng dere gjerne med! Planen er å tusle rundt, nyte en god lunsj og bli inspirerert av alle gode tilbud.

    -BB-
    Virkelig en fin Hifi forretning :) Oslo Hificenter
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    På vei! Var på en meget inspirerende lytteaften i går så alt tyder på at dette blir en real hifihelg:

    BBF8EAF8-4CED-4553-A856-978B0F028DEB.jpg


    -BB-
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.447
    Antall liker
    2.293
    Sted
    Endor
    Jeg var på høstpuls igår og snakket vel og lenge med Geir Fredriksen, først og fremst er han superhyggelig, men så er han også veldig åpen, ydmyk og LYDHØR, veldig interessert i å høre om hva folk synes og la folk komme med innspill. Svært lærerikt å snakke med Geir F om teknikk og strategi for design og integrering av bass-tårn.
    Jeg vil på det sterkeste anbefale folk å ta turen, om ikke annet for å snakke med Geir...

    Mange andre godbiter der, snakk med Kef om en original digitalisering av en Master fra 1958 (digitalisert direkte til 352k fra original 15ips master-tape).... få dem til å spille denne, dette er alene verdt turen til OHC Høstpuls. Jeg kan bare ikke beskrive hvordan dette er for jeg har ikke vokabular til det..... Kef spilte mye på Blade 2, jeg synes personlig dette ligner markedsleder på fullrange gulvstående i den prisklassen :cool:

    Jeg var der så lenge at jeg holdt på å miste flyet tilbake til Bergen ;)

    IMG_6821.jpg
    IMG_6822.jpg
    IMG_6825.jpg
    IMG_6826.jpg
    IMG_6830.jpg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.169
    Antall liker
    1.382
    Torget vurderinger
    11
    Jeg var på høstpuls igår og snakket vel og lenge med Geir Fredriksen, først og fremst er han superhyggelig, men så er han også veldig åpen, ydmyk og LYDHØR, veldig interessert i å høre om hva folk synes og la folk komme med innspill. Svært lærerikt å snakke med Geir F om teknikk og strategi for design og integrering av bass-tårn.
    Jeg vil på det sterkeste anbefale folk å ta turen, om ikke annet for å snakke med Geir...

    Mange andre godbiter der, snakk med Kef om en original digitalisering av en Master fra 1958 (digitalisert direkte til 352k fra original 15ips master-tape).... få dem til å spille denne, dette er alene verdt turen til OHC Høstpuls. Jeg kan bare ikke beskrive hvordan dette er for jeg har ikke vokabular til det..... Kef spilte mye på Blade 2, jeg synes personlig dette ligner markedsleder på fullrange gulvstående i den prisklassen :cool:

    Jeg var der så lenge at jeg holdt på å miste flyet tilbake til Bergen ;)

    Vis vedlegget 556607 Vis vedlegget 556609 Vis vedlegget 556611 Vis vedlegget 556612 Vis vedlegget 556613
    Mr.Kef var på plass og ser jeg=)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Sola skinner og jeg ønsker alle som skal til høstpuls en aldeles strålende dag. Vi var innom Oslo Hificenter, Stereofil, Duet og NAT i går og er man tidlig ute får man plenty med tid hos samtlige.

    -BB-
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Fikk ikke tatt turen dessverre. Hvordan låt de Piegaene ML de hadde satt opp?
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.587
    Antall liker
    11.043
    Jeg fikk høre Piega ML 2 med Ayon Vulcan monoblokker og Ayon pre. Dette låt svært bra.
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Ble Høstpuls tur på oss også og gratis til Magnus med M3.

    IMG_0130.jpg


    Vi brukte god tid hos OHC og var innom de fleste rom, likte godt ML og Burmeister.
    Etter lunch ble det StereoFil, takk for en fin gjennomgang av nye og gamle produkter av Simen fra Mono.
    Begge butikker stilte sterkt med høy kunnskap fra sine leverandører.
    Vårt musikk ønske var Emma Steinbakken med Pretty little secret, fikk det faktisk avspilt noen ganger:)
    M1
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hørte nettopp på denne Pretty låta fra Emma.
    Fin låt, men synes lyden er skrudd veldig merkelig.
    Mulig dette er tidstypisk riktig sound i denne sjangeren, hva vet jeg. Jeg ville iallefall ikke brukt denne for bedømming av ukjente lydrigger.

    Da synes jeg låta hun spiller etter "pretty little secret" i Tidal er mye finere å høre på, "I don't know"
     

    M1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    627
    Antall liker
    340
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    Enig i den er spesiell, men bra igjen bra norsk musikk med god innspilling og da gjør det ikke noe at vi er litt spesielle??????

    M1
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn