Hørsel med forandret linearitet?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
KW skrev:
Jeg har nå (atter en gang) en mulig forklaring, jeg fortalte jo at en kamerat hadde vært her og friskmeldt anlegget, men han var jo også forsåvidt enig i at det kanskje manglet noe i bassen.
Da jeg startet nedriggingen i går la jeg merke til at (kanskje) den ene strømkabelen ikke satt skikkelig i på PP Premieren.
Kan dette være en mulighet eller er det bare nok en jævla dum teori :-[
dette har jeg erfart mer enn en gang. særlig med cd-spilleren. det har hendt flere ganger at jeg har syntes lyden var i tynneste laget. og ganske riktig, hver gang har strømkalen jekket seg halvt ut av nettbrønnen, bare så vidt kontakt. så nå går jeg jevnlig over kontaktene.

jakr

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Godt å høre at det kan være en forklaring da.
En forklaring som også kan stemme med det jeg har opplevd (av slank/tynnere lyd?)
Noen andre som vil hevde at det kan være en forklaring eller om det er svada/fantasi ?

Mvh.KW

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
KW skrev:
En forklaring som også kan stemme med det jeg har opplevd (av slank/tynnere lyd?)
Noen andre som vil hevde at det kan være en forklaring eller om det er svada/fantasi ?

Mvh.KW
Det der tror jeg er en tynn forklaring. Du ville nok opplevd skurring (dårlig kontakt, evnt bortfall) hvis så.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vidar Bol skrev:
KW skrev:

Mvh.KW
Det der tror jeg er en tynn forklaring. Du ville nok opplevd skurring (dårlig kontakt, evnt bortfall) hvis så.
Mulig du har rett, men jeg kan legge til at for noen år siden da jeg eksperimenterte med EKKJ som ht, kabel (alle 4 lederne inn i en ekspanderende bananplugg, så oppdaget jeg ofte etter en viss tid at bassen ble edit; delvis borte svekket.
Grunn? Helt klart dårligere kontakt noe jeg merket ved etterstramming, selvfølgelig var det alltid kontakt, men dårlig, aldri spraking nettopp av den grunn.
Når det er sagt så etterlyste jeg jo andre synspunkter ;)

Mvh.KW

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
KW skrev:
Vidar Bol skrev:
KW skrev:

Mvh.KW
Mulig du har rett, men jeg kan legge til at for noen år siden da jeg eksperimenterte med EKKJ som ht, kabel (alle 4 lederne inn i en ekspanderende bananplugg, så oppdaget jeg ofte etter en viss tid at bassen ble borte.
Grunn? Helt klart dårligere kontakt noe jeg merket ved etterstramming, selvfølgelig var det alltid kontakt, men dårlig, aldri spraking nettopp av den grunn.

Mvh.KW
Nja, jo, jeg bare syns det der hørtes veldig rart ut, men likevel,- er du fornøyd med dacen nå etter innspilling og tilvenning?
Helt sikker på at du ikke bare har gjennomgått et lite "nevrotisk" anfall ;)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Vidar Bol skrev:
KW skrev:
Vidar Bol skrev:
KW skrev:

Mvh.KW
Mulig du har rett, men jeg kan legge til at for noen år siden da jeg eksperimenterte med EKKJ som ht, kabel (alle 4 lederne inn i en ekspanderende bananplugg, så oppdaget jeg ofte etter en viss tid at bassen ble borte.

Mvh.KW
Nja, jo, jeg bare syns det der hørtes veldig rart ut, men likevel,- er du fornøyd med dacen nå etter innspilling og tilvenning?
Helt sikker på at du ikke bare har gjennomgått et lite "nevrotisk" anfall ;)
Jeg er ikke (helt) sikker på noe som helst jeg av det jeg har opplevd de ca. siste to ukene ;D
Jeg føler meg rimelig sikker på at det er (kan være) flere faktorer som har påvirket det jeg har opplevd.
Jeg føler meg ikke sikker på at jeg .f.eks. i dag er helt i gjenge hørselsmessig (hodepine, men hører dog bass opp mot normalt)
Hvorvidt dacen er innspilt og hvorvidt jeg er tilvendt føler jeg heller ingen sikkerhet for er tilfelle.
Grunnene til alt dette kan jeg kanskje fortelle mer om om en stund frem i tid.

Har du ingen tro på at dårlig kontakt kan innvirke negativt enten det være seg strøm, signalstrøm, det har i hvert fall jeg erfaring med når det gjelder eksemplet mitt med dårlig kontakt på bananpluggene på ekkj, det var svekket bass som forårsaket at jeg i det hele tatt etterstrammet, ellers ville jeg knapt tenkt på at det kunne være grunnen (den gangen)

Mvh.KW

Topp Bunn