Hører dere på musikk i mørket?

C

Cyber

Gjest
Åja, ikke noe er bedre enn dempet belysning - varm elektronikk og cassidy eller mclachlan som synger noen rolig sanger på middels volum. Ahhhh...
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Sarah Mc Lachlan - Ice Cream... sukk! :)
Live, promo. 1999.
 
C

Cyber

Gjest
ja, og Surfacing - Do what you have to do - Full of Grace.....eventuelt hele Afterglow live på DVD fra start til slutt. Enestående - i hele ordets betydning.
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg måtte bare prøve mørkelytting i går kveld, når spørsmålet først er blitt stilt.

Joda, det ga i og for seg mersmak, bortsett fra at alt ble veldig upraktisk. Særlig det å finne glasset med det gode i uten å velte det, men lydmessig: absolutt en interessant øvelse. Jeg synes imidlertid at man kommer langt med å lene seg godt tilbake i godstolen og lukke øynene også.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Har stort sett alltid lys på, har derimot lyset stort sett av når jeg ser på tv/film.
 
S

slowmotion

Gjest
novgarod skrev:
Sitter akkurat og knekker biter av ei god plate mørk sjokolade mens jeg nipper til et lunt glass Hardy´s Chairmans cellar og nyter Chuck Loeb fra et anlegg svøpt i flikker fra tre stearinlys... Livet er definitivt til å holde ut... ;)

Gårdagens "lytte" seanse hos TonArt skylles sakte men sikkert ut av sarte øreganger... hvis hornhøyttalere skal låte slik, ja så er de for spesielt interiserte sagbruksarbeidere...
Tjah, det finnes vel gode og midre gode hornhøytalere akkurat som det finnes gode og mindre gode vanlige høytalere .... ;)
Desverre finnes det veldig mange mindre gode hornhøytalere i verden. Og desverre er det en tendens til at folk med hornhøytalere
spiller litt høyere en bra er .... ;)

;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
slowmotion skrev:
Tjah, det finnes vel gode og midre gode hornhøytalere akkurat som det finnes gode og mindre gode vanlige høytalere .... ;)
Desverre finnes det veldig mange mindre gode hornhøytalere i verden. Og desverre er det en tendens til at folk med hornhøytalere
spiller litt høyere en bra er .... ;)

;)
Ja, det er ingen tvil om at det finnes gode og dårlige høyttalere i begge leire, men det er nok mindre "overflod" av dårlige hønn, dette pga mangfoldet i bokshøyttalere..
Det er nok litt mer komplisert å sette sammen gode horn enn bokshøyttalere, det er vel også derfor det er så mange produsenter av bokshøyttalere.?

De som har horn har en mulighet til å spille tapeten og malingen av veggene, stort sett hvertfall, men tror du "vi" sitter å lytter på god musikk +120db eller noe slikt.?
Har hørt en del horn flere steder, man trenger slettes ikke dukke over 100db for å få med seg all info i musikken, det må man med bokshøyttalere, det er nesten så man må opp på øreuvennelig nivå for å få med seg alt som skjer i musikken..
Det er dette og at ingen bokshøyttaler låter bra i min stue, som har gjort at jeg har valgt horn..

Høyttalere BØR tilpasset etthvert rom, noen rom er lettere å få til å spille med X høyttalere, mens andre må opp på QQ høyttalere for at det skal ha et godt samspill med rommet..
Her hos meg i min "normale" stue er det MYE lettere å få horn til å spille musikk, enn bokshøyttalere, det er derfor jeg har horn og jeg kommer nok aldri til å gå for noe annet her, i et eget lytterom så blir det noe helt annet..
Grovt sett har jeg lyst til å sette dette med høyttalere i båser, horn til normale stuer og bokshøyttalere til egne lytterom, men det er sikkert noen som kommer til å slakte meg for den der ;D

Akkurat nå så har jeg konsert i stua mens jeg er på "kontoret" å hører, her er Roger Waters med hele sitt orkester Live in Berlin, sikkert noen naboer som ikke er like happy, men se jeg bryr meg a ;D
Jeg kan ikke finne noe negativt med horn, men det er sikkert mange andre som ikke er enige med meg der, godt vi er forskjellige sier nå jeg 8)

PS: siden jeg ikke lytter på musikk nå, så har jeg på lyset ;D
 
S

slowmotion

Gjest
Rotekroken skrev:
Ja, det er ingen tvil om at det finnes gode og dårlige høyttalere i begge leire, men det er nok mindre "overflod" av dårlige hønn, dette pga mangfoldet i bokshøyttalere..
Det er nok litt mer komplisert å sette sammen gode horn enn bokshøyttalere, det er vel også derfor det er så mange produsenter av bokshøyttalere.?
En annen grunn til at det er mye flere boksehøytalere en horn er at horn nødvendigvis er større.
Og mange synes de er veldig stygge. Horn er dessuten veldig vanskelig å få til å spille godt og sammenhengende.
Det er nok veldig mange som har hørt dårlige hornhøytalere, og derfor mener de at horn er jalla og bare egnet til PA.

De som har horn har en mulighet til å spille tapeten og malingen av veggene, stort sett hvertfall, men tror du "vi" sitter å lytter på god musikk +120db eller noe slikt.?
Har hørt en del horn flere steder, man trenger slettes ikke dukke over 100db for å få med seg all info i musikken, det må man med bokshøyttalere, det er nesten så man må opp på øreuvennelig nivå for å få med seg alt som skjer i musikken..
Det er dette og at ingen bokshøyttaler låter bra i min stue, som har gjort at jeg har valgt horn..
Jeg bør kanskje nevne at jeg liker rør og horn selv, og ikke kunne tenke meg noe annet? ;)
Så jeg er i utgangspunktet enig i det du skriver i avsnittet over....

Høyttalere BØR tilpasset etthvert rom, noen rom er lettere å få til å spille med X høyttalere, mens andre må opp på QQ høyttalere for at det skal ha et godt samspill med rommet..
Her hos meg i min "normale" stue er det MYE lettere å få horn til å spille musikk, enn bokshøyttalere, det er derfor jeg har horn og jeg kommer nok aldri til å gå for noe annet her, i et eget lytterom så blir det noe helt annet..
Grovt sett har jeg lyst til å sette dette med høyttalere i båser, horn til normale stuer og bokshøyttalere til egne lytterom, men det er sikkert noen som kommer til å slakte meg for den der ;D
Jeg ville valgt horn uansett.... jeg tenker da spesielt på frontlada 3- og 4-veis systemer...

Akkurat nå så har jeg konsert i stua mens jeg er på "kontoret" å hører, her er Roger Waters med hele sitt orkester Live in Berlin, sikkert noen naboer som ikke er like happy, men se jeg bryr meg a ;D
Jeg kan ikke finne noe negativt med horn, men det er sikkert mange andre som ikke er enige med meg der, godt vi er forskjellige sier nå jeg 8)
Det er vel kompromisser med alt. Også med høytalere.... ;)

PS: siden jeg ikke lytter på musikk nå, så har jeg på lyset ;D
Det er jo midt på dagen, mann... jeg har akkurat vært ute i hagen, sola skinner fra blå himmel.... ;D
 

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Innlegg
396
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Ingen tvil om at det er en høydare og sitte i mørket eller dempet belysning når man spiller musikk, lydbildet kommer sterkere frem på en måte Og man kan plukke ut hvor instrumentene spilles. Varmt anlegg og høst mørket ja takk. Ta frem Roger Waters og hør alle effektene der i mørket. Da er det bare og drite i nabon en times tid haha.
 
T

theStig

Gjest
God musikk nytes best med lyset av synes jeg, men det er en smule usosialt.....
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Mest kos i mørket :) Usosialt er det uansett, her i huset i alle fall, hehe.
 
Topp Bunn