Hør hør hør!!! Fantastisk!!!

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Om det er meg du sikter til kan jeg opplysse at jeg har en veldig allsidig musikksmak som er bredere enn det som er normalt. Lytter til musikk normalt over 50 timer pr. uke.
Mine øde øy plater ville nok vært bepop jazz og klassisk.
Liker også veldig godt prog, 60-70 talls rock samt bigband-jazz. Hadde klippekort i Oslo Konserthus på 80-tallet, var der hver torsdag.
Ikke deg jeg mente spesielt i forhold til kommentaren over, men du la jo inn "Prozac.
typisk halvdød hifisentralen-musikk" - hadde vært fint med litt mer utdypning her for hvorfor du mener dette. Og med din allsidige bakgrunn, og da med inngående kjennskap til gjeldene genre, burde dette ikke være noe problem! :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
ksveen; det må da virkelig være lov å synes at denne musikken var flat og uengasjerende. Om ikke det er lov, og dersom man skal bli vingeklipt og fortalt hvor "fordømmende" man er oppe på sin pidestall; så tror jeg ikke akkurat at det er sunt for musikkdebatten..
Til din informasjon så lytter jeg på alt fra persisk folkemusikk til Motorhead, og har nærmere 20.000 plater som snurrer og går stadig vekk; det er ikke noe argument for noe, men iallefall en indikasjon på at dine antakelser om andres musikalske smalsinn ikke akkurat traff mål.

Videre må man bare erkjenne at noen spissformulerer kort og effektivt, mens andre babler ivei avsnitt etter avsnitt. Folk er forskjellige, og skriver forskjellig, liker forskjellig musikk osv.. det er ingen grunn til å avskrive noen som hverken fordømmende eller høyt hevet bare fordi de ikke liker din musikk, og ikke føler behov for å skravle ivei om hvorfor.

Mvh Vidar P

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
ksveen; det må da virkelig være lov å synes at denne musikken var flat og uengasjerende. Om ikke det er lov, og dersom man skal bli vingeklipt og fortalt hvor "fordømmende" man er oppe på sin pidestall; så tror jeg ikke akkurat at det er sunt for musikkdebatten..
Til din informasjon så lytter jeg på musikk fra persisk folkemusikk til Motorhead, og har nærmere 20.000 plater som snurrer og går stadig vekk; det er ikke noe argument for noe, men iallefall en indikasjon på at dine antakelser om andres musikalske smalsinn ikke akkurat traff mål.

Mvh Vidar P
Understreker nok engang mitt poeng - kvalitet har egentlig ingenting med smak og gjøre. Og hvis noen slenger ut en kommentar om at noe er dårlig musikk forventer jeg hvertfall en grunngivelse for hva som er så dårlig - synes en kan forvente det, ellers blir slike kommentarer virkende useriøse på meg... Men det er mulig dette bare er meg...

Hvis noen har oppfattet meg slik at jeg har satt folk i "bås", og nærmest kalt noen for musikals uvitende beklages dette på det sterkeste. Naturligvis skal folk mene og synes alt de vil, det er SUNT! Jeg synes det er interessant med diskusjoner i forhold til musikk - at synspunkter kommer fram, både positive og negative - bare synspunktene er begrunnet. Og det hender også innimellom at noen blir nysgjerrige også, på ukjente ting, som en følge av slike diskusjoner. Når dette skjer, mener jeg at debattene og diskusjonene har bært fram... :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Understreker nok engang mitt poeng - kvalitet har egentlig ingenting med smak og gjøre. Og hvis noen slenger ut en kommentar om at noe er dårlig musikk forventer jeg hvertfall en grunngivelse for hva som er så dårlig -
Ok til topic i så måte; for min egen del så synes jeg at denne musikken ikke brakte til torgs noen interessante musikalske poenger. Videre vil jeg hevde at kompet var monotont, intetsigende og blottet for noen form for musikalsk energi. Nesten så man kunne ha probrammert en Vic20 til å gjøre det samme, om du skjønner.
Vokalisten sang fargeløst og uten energi; det beste du kan si om henne var at hun holdt rytmen greit i fraseringene sine tross tempoet og mangelen på fremdrift ellers.

Det beste jeg kan si om dette, er at jeg finner det "behagelig" og ørevennlig, en type musikk jeg gjerne vil ha i heiser, på restauranter osv; men samtidig en musikk jeg mister interessen for etter få strakser når jeg skal sette meg ned for å lytte... fordi det simpelthen ikke er noen musikalske poenger å underholde lytteren med.

Om andre mennesker så synes dette er "vakkert" av en eller annen grunn; så gjerne for meg. Det handler om å erkjenne at vi opplever kunst på forskjellige måter, vi opplever viner, whiskyer, sigarer, biler, kvinner/menn, etc etc forskjellig også. Jeg synes det er helt greit, ja faktisk en berikelse.

Om man sammenstiller frekvensen av interessante poenger, og energien i fremførelsen, med det meste av innspillinger innen f.eks klassisk musikk eller jazz.. eller for den del god pop/rock,  så skjønner du hva jeg mener.

Mvh Vidar P

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Ok til topic i så måte; for min egen del så synes jeg at denne musikken ikke brakte til torgs noen interessante musikalske poenger. Videre vil jeg hevde at kompet var monotont, intetsigende og blottet for noen form for musikalsk energi. Nesten så man kunne ha probrammert en Vic20 til å gjøre det samme, om du skjønner.
Vokalisten sang fargeløst og uten energi; det beste du kan si om henne var at hun holdt rytmen greit i fraseringene sine tross tempoet og mangelen på fremdrift ellers.

Det beste jeg kan si om dette, er at jeg finner det "behagelig" og ørevennlig, en type musikk jeg gjerne vil ha i heiser, på restauranter osv; men samtidig en musikk jeg mister interessen for etter få strakser når jeg skal sette meg ned for å lytte... fordi det simpelthen ikke er noen musikalske poenger å underholde lytteren med.

Om andre mennesker så synes dette er "vakkert" av en eller annen grunn; så gjerne for meg. Det handler om å erkjenne at vi opplever kunst på forskjellige måter, vi opplever viner, whiskyer, sigarer, biler, kvinner/menn, etc etc forskjellig også. Jeg synes det er helt greit, ja faktisk en berikelse.

Om man sammenstiller frekvensen av interessante poenger, og energien i fremførelsen, med det meste av innspillinger innen f.eks klassisk musikk eller jazz.. eller for den del god pop/rock,  så skjønner du hva jeg mener.

Mvh Vidar P
Dette likte jeg VidarP ;) Tusen takk!!

P

Parelius

Gjest
ADHD-gjengen kaster som vanlig dritt&spydigheter på musikk som ikke holder 128 bpm bare fordi de selv ikke har tålmodighet til å høre hva det dreier seg om. Dersom det var snakk om "flink-dame-musikk" ville Susanna som den oppegående damen hun er valgt noe langt mer lettfattelig og innbringende musikk som fx. Katie Melua( http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=musikk2;action=display;num=1167335432 ) , men hennes skeptikere kommenterer Parelius sådan
Ta nå på dere inkontinensbindene gutter, og overlat slik herlighet til oss som fremdeles evner god musikk og herlige kvinner....
Det MÅ være de store dype vakre øynene jentebarnet er utstyrt med som har paralysert kjære Parelius ;-) :p
Den paralyserte ADHD-er har musikk i sitt hjerte lenge før PU-en treffer rillen med Katies vakre stemme. Øyne er farlige ting...

Men ærlig talt, det må da få være lov å kommentere kjedsommelig musikk. Mulig jeg ikke vet hva det dreier seg om, så du kunne kanskje opplyse meg? Tro det eller ei, jeg er faktisk lærenem.

B

bamsemann

Gjest
Denne musikken kaller jeg elektrostat mat, den blir utrolig deilig på et sett høyoppløste elektrostater, eller et sett med Dynaudio høyttalere..

bamsemann.. :)

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Det MÅ være de store dype vakre øynene jentebarnet er utstyrt med som har paralysert kjære Parelius ;-) :pDen paralyserte ADHD-er har musikk i sitt hjerte lenge før PU-en treffer rillen med Katies vakre stemme. Øyne er farlige ting...

Men ærlig talt, det må da få være lov å kommentere kjedsommelig musikk. Mulig jeg ikke vet hva det dreier seg om, så du kunne kanskje opplyse meg? Tro det eller ei, jeg er faktisk lærenem.
Det blir "litt" feil å dissekere/diskutere/slakte eller hylle Orkesteret med bakgrunn i denne ene låten. Som jeg skrev tidligere mener jeg dette andre albumet var en stor skuffelse i forhold til Orkesterets virkelige potensiale, og anbefaler en lytt på "List of Lights and Buoys"

Litt mer musikk finnes her (ikke fulle låter, dog)

http://www.susannamagical.com/

Vi snakker altså om et prosjekt som mikser en jazz attityde med electronica og et hardt bakende hjerte for gode popmelodier. Sjekk ut "Sweet Devil", en av mine personlige favoritter.

K

kiwi

Gjest
Kjøpte Susanna platen nå i kveld, har fått lyttet kun 2 ganger helt mellom den. Synes platen har en bra produksjon og fin lyd spesielt vokal men synes hele platen blir for ensidig og rolig for min del så dette blir nok en plate som kommer dessverre til og samle en del støv i cd hyllen :(
Mvh: Espen

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
4
Det MÅ være de store dype vakre øynene jentebarnet er utstyrt med som har paralysert kjære Parelius ;-) :pDen paralyserte ADHD-er har musikk i sitt hjerte lenge før PU-en treffer rillen med Katies vakre stemme. Øyne er farlige ting...

Jepp. det er fortsatt lov....håper jeg. Poenget mitt var i grunn bare, som flere har påpekt, at også musikksmaken minner om baken (og jeg sikter ikke til at noen har rævva musikksmak (oki, - den var billig, men det er jeg også noen ganger så...)). Du slakter den sakte musikken jeg finner nerve og mening i, men roser hva jeg kaller heismusikk. En eller annen gang, ett eller annet skuddår, sjanser vi sikkert til å nyte samme musikken ;-)

K

kiwi

Gjest
Hei Vidar P
Du som har så mye plater hadde vært artig og hørt hvem plater som du setter mest pris på og lytte til, du må jo ha hørt enormt mye musikk når du har såpass mye plater som du har. Så mitt spørsmål er Vidar hvilken er de 10 platene du sist ville kvittet deg med i din enorme samling?
mvh: Espen
Til din informasjon så lytter jeg på alt fra persisk folkemusikk til Motorhead, og har nærmere 20.000 plater som snurrer og går stadig vekk; det er ikke noe argument for noe, men iallefall en indikasjon på at dine antakelser om andres musikalske smalsinn ikke akkurat traff mål.

Videre må man bare erkjenne at noen spissformulerer kort og effektivt, mens andre babler ivei avsnitt etter avsnitt. Folk er forskjellige, og skriver forskjellig, liker forskjellig musikk osv.. det er ingen grunn til å avskrive noen som hverken fordømmende eller høyt hevet bare fordi de ikke liker din musikk, og ikke føler behov for å skravle ivei om hvorfor.

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Du slakter den sakte musikken jeg finner nerve og mening i, men roser hva jeg kaller heismusikk. En eller annen gang, ett eller annet skuddår, sjanser vi sikkert til å nyte samme musikken ;-)
Hvis du mener at versjonen av Spider Web under havflaten var heismusikk, be my guest.

Det finnes sikkert mye flink musikk der ute, som folk liker. Det er sågar de som hevder at Dylan ikke kan synge. De sistnevnte prater tull. De førstnevnte får bare kose seg med sevjefri musisering.

Du kan ta av inkontinensbindet nå.

(For at det ikke skal helt misforståes; jeg er ikke humørløs.)

P

Parelius

Gjest
Som straff, og dermed rettmessig selvplaging, for min tilbøyelighet til det heismessige, har jeg nå hørt igjennom et stykke flink musikk: Jon Eberson & Sidsel Endresen; Pigs and Poetry. Musikk og tekst for selvplagere, indeed.

Som lutter renselse stakk Tom Verlaine innom med Words from the Front.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Hvis du mener at versjonen av Spider Web under havflaten var heismusikk, be my guest.

Det finnes sikkert mye flink musikk der ute, som folk liker. Det er sågar de som hevder at Dylan ikke kan synge. De sistnevnte prater tull. De førstnevnte får bare kose seg med sevjefri musisering.

Du kan ta av inkontinensbindet nå.

(For at det ikke skal helt misforståes; jeg er ikke humørløs.)
Forsåvidt et lite morsomt apropos, siden du nevner Dylan i denne tråden, at Bob er en venn av In the Country, som igjen er en venn av Orkesteret. Ja, ja small world after all ;D

(Jeg får lenke til myspace siden nok en gang)

http://www.myspace.com/inthecountrytrio

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
4
Etter hva jeg kunne se på programmet skulle det jaffal mye heiskjøring til for å få det til ;-)

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Antall liker
91
Torget vurderinger
7
Bare et lite tips:
Faller Susannas magiske orkester i smak, kan det være en god ide og sjekke ut Laurie Anderson.
Ikke Norsk, nei, men knall musikk i samme sjanger. Prøv Bright Red.  
Godt Nyttår!
Morty

B

bamsemann

Gjest
Bare et lite tips:
Faller Susannas magiske orkester i smak, kan det være en god ide og sjekke ut Laurie Anderson.
Ikke Norsk, nei, men knall musikk i samme sjanger. Prøv Bright Red.  
Godt Nyttår!
Morty
Står i hylla selvfølgelig.. Deilig og spennende musikk..

bamsemann.. :)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.909
Torget vurderinger
4
....kona til Lou Reed.....en Susanna-cover av "Walk on the Wild Side", "Sweet Day" eller " White Light / White Heat" kunne vært spennende......

Topp Bunn