Højtaler platform/ underlag.....

pierre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Innlegg
109
Antall liker
67
Hejsa

Jeg søger en form for platform til mine højtalere. Jeg bruger pt CeraBall fra Finite Elemente, men jeg er ikke helt vild med den form for afkobling.
Jeg vil gerne kunne tilkoble mine højtalere til et underlag, via fx. spikes, men som ikke går i mit trægulv. Ved at man kan bruge en flise og ligende. Men er der ikke lavet noget specielt til højtalere?


Pierre
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.288
Torget vurderinger
4
HCS skrev:
http://www.tnt-audio.com/clinica/qdamper_e.html


Bruker disse under spikes. Får flytte svært tunge ting og lydmessig funker det og.. :)
Produseres desverre ikke lenger :-\

Hva med å bruke en skiferplate med filtknotter under, f.eks i 2cm tykkelse. Dette er velprøvd og fungerer bra på diverse underlag, spesielt flytende tregulv. Skifer er en bløt stenart og relativt "dødt" materiale vibrasjonsmessig. Fås tilskåret på mål hos stenforhandlere.
 

ivarelli

Fersking
Ble medlem
15.09.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei

Det beste hifitrikset jeg har gjort er å koble av høyttaleren med en hagehelle i betong med mange filtknotter under. Lakkerte de svart. Har spikes på høyttaleren, og trykker de ned i betongen, og justerer til vater. Dette er det billigste ,og kanskje like bra som veldig masse annet. Blir også veldig lett å flytte på høyttalerene etterpå også. Prøv dette, det er nesten gratis. Jeg bruker størrelse 40*40 cm, men de finnes også i 50*50 cm.

Mvh Ivar.
 

pierre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Innlegg
109
Antall liker
67
kjoenik skrev:
HCS skrev:
http://www.tnt-audio.com/clinica/qdamper_e.html


Bruker disse under spikes. Får flytte svært tunge ting og lydmessig funker det og.. :)
Produseres desverre ikke lenger :-\

Hva med å bruke en skiferplate med filtknotter under, f.eks i 2cm tykkelse. Dette er velprøvd og fungerer bra på diverse underlag, spesielt flytende tregulv. Skifer er en bløt stenart og relativt "dødt" materiale vibrasjonsmessig. Fås tilskåret på mål hos stenforhandlere.
Jeg har prøvet med en stenplade (granit) og det hjalp meget. Men desværre så blev lyden også en smugle for lys i diskanten. Så det er heller ikke helt det jeg søger, men et godt og billigt alternativt, hvis det ikke var for det ene minus ;-)
 

McKjell

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.06.2010
Innlegg
144
Antall liker
0
Jeg bruker ogso hagehelle med filt biter under med godt resultat, helle`ne er både ett tungt og ett dødt materiel...(betong) Prøv selv så kansje du sparer deg for mange hundre kroner ;)
 
Topp Bunn