Håpløst av og til å svare på innlegg

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Av og til er det vanskelig å svare på innlegg. Bruker Explorer 8.0
Når jeg svarer så skriver jeg i blinde, fordi jeg skriver "under" den firkanten som vises i svarboksen.
Noen som skjønner hva jeg mener?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
795
Torget vurderinger
5
Har samme problemet. Ikke minst blir det tilnærmet umulig å sitere.

calaf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2007
Antall liker
213
Sted
Sulis
Torget vurderinger
5
Samme her, men bare om jeg setter inn sitat først.

calaf

N

nb

Gjest
Bruk en ordentlig nettleser. Har man først forlatt IE er det ingen vei tilbake til den, garantert.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
javel, det er explorer sin skyld..
Det er snodig da det bare er på HFS jeg har dette problemet ;D

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Ja, det er Explorer sin skyld. Internet Explorer's måte å håndtere Hi-Fi Sentralens kode. Det er derfor ting som compatibility mode fungerer da dette lurer programmet til å akseptere koden. Andre nettlesere med bedre håndtering av kode og standarder (for eksempel Firefox, Opera, Safari, Chrome for å nevne noen) opererer ulikt, men de fleste nettlesere håndterer slike ting bedre enn IE på de fleste måter. Det kan selvfølgelig skje den andre veien også. Det som er synd er at designere og kodere skriver kode i riktig syntax og format, for å så måtte legge på tweaks og hacks i etterkant for å gjøre IE "happy".

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
RJEL skrev:
Dette er fordi (beklageligvis) de fleste fortsatt bryr seg om IE. Hadde verden forlatt IE, hadde vi hatt en bedre nettverdag, både brukere, og utviklere!

Pk

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Tuxflux skrev:
Ja, det er Explorer sin skyld. Internet Explorer's måte å håndtere Hi-Fi Sentralens kode. Det er derfor ting som compatibility mode fungerer da dette lurer programmet til å akseptere koden. Andre nettlesere med bedre håndtering av kode og standarder (for eksempel Firefox, Opera, Safari, Chrome for å nevne noen) opererer ulikt, men de fleste nettlesere håndterer slike ting bedre enn IE på de fleste måter. Det kan selvfølgelig skje den andre veien også. Det som er synd er at designere og kodere skriver kode i riktig syntax og format, for å så måtte legge på tweaks og hacks i etterkant for å gjøre IE "happy".
Nettopp!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
pks skrev:
Dette er fordi (beklageligvis) de fleste fortsatt bryr seg om IE. Hadde verden forlatt IE, hadde vi hatt en bedre nettverdag, både brukere, og utviklere!

Pk
Dette er dessverre helt riktig. Det er nok mulig å endre litt på kodene i dagens forum for å bedre dette problemet for IE-brukere, men nå går tiden med på å utvikle HFS3, og der vil ikke disse problemene eksistere.

N

nb

Gjest
RJEL skrev:
Om du noen gang mistenker at noe kan være Internet Explorer sin skyld, så er sannsynligheten svært stor for at det faktisk er Internet Explorer sin skyld. Kommentaren min om at det er et møkkaprogram var ikke sleivete ment, IE er og har alltid vært et skikkelig møkkaprogram. Bruk Opera eller Firefox. Tro meg, du vil aldri gå tilbake til IE etterpå.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
nb skrev:
RJEL skrev:
Om du noen gang mistenker at noe kan være Internet Explorer sin skyld, så er sannsynligheten svært stor for at det faktisk er Internet Explorer sin skyld. Kommentaren min om at det er et møkkaprogram var ikke sleivete ment, IE er og har alltid vært et skikkelig møkkaprogram. Bruk Opera eller Firefox. Tro meg, du vil aldri gå tilbake til IE etterpå.
Joda. Har både firefox og google chrome eller hva den heter, har brukt firefox endel, men er tilbake til gode gamle IE igjen. Så du tar nok feil, noen går nemmelig tilbake til IE igjen ;)

N

nb

Gjest
svingen68 skrev:
Joda. Har både firefox og google chrome eller hva den heter, har brukt firefox endel, men er tilbake til gode gamle IE igjen. Så du tar nok feil, noen går nemmelig tilbake til IE igjen ;)
Kondolerer;)

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Antall liker
0
Jeg mener selv at chrome er mye bedre en både IE of firefox ;)

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
nb skrev:
svingen68 skrev:
Kondolerer;)
Trenger ikke det, er helt fornøyd jeg

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.311
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Men er et ikke bare å slå på kopabilitetsvisning påverktøylinjen, så er alt løst.

Håvard

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
nb skrev:
RJEL skrev:

Prøv Opera, det er dessuten norsk!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oyvjorge skrev:
nb skrev:
RJEL skrev:

Prøv Opera, det er dessuten norsk!
Ikke at jeg bryr meg mye om semantikk, men synes du ikke det er nok skrivefeil på HFS og nettet generelt slik det er? Riktignok retter ikke ordbøkene endel feil som ord deling, men stavingen blir i alle fall bedre med alle andre nettlesere enn Opera.

Til dere som bruker IE. Jeg bruker også IE til en ting, og det er NRK Nettradio. Der fungerer det greit med IE synes jeg. Ellers så holder jeg meg borte fra det. Jeg jobber jo selv med utvikling av en stor nettside på det administrative planet, og ser der hvilke problemer utviklere har med IE. MS forsøker å kuppe all teknologi med sine ustandariserte løsninger. IE er med sin totale forakt for etablerte standarder en pain in the ass for utviklere, og bremser utviklingen noe voldsomt. Hadde ikke IE fantes så hadde det faktisk vært mye bedre løsninger på nettet enn det som er tilfellet i dag. Uten IE ville verden beveget seg mye fortere. Vi ville hatt raskere hjemmesider med mindre problemer for bukerne. Hadde vi også klart å ta livet av flash (det kommer til å skje til slutt) så ville alt vært "fryd og gammen". Seriøst, IE skaper kun problemer for standarder, og bremser faktisk den teknologiske utviklingen kraftig.

Mvh Folkeaksjonen mot IE.

Bruker forresten selv Chrome når jeg er på nettet som privatperson, men skifter noen ganger til Firefox når jeg jobber. I få tilfeller bruker jeg IE, mest for å sjekke hvordan vårt produkt fungerer når brukerne har problemer. Microsoft har en tendens til å forandre standardene sine hele tiden, og det i tillegg til at de gir pokker i hvilke standarder hele resten av verden er blitt enige om. Det fører til at nettutvikling blir betydelig dyrere enn nødvendig, med den følge at produktene blir dyrere for forbrukerne. IE er en møllestein rundt føttene når vi svømmer i verdensveven.

Topp Bunn