- Ble medlem
- 23.12.2003
- Antall liker
- 3
Skulle ha hatt meg en billig og bra håndoverfres. Noen som kan komme med forslag?
mvh
mvh
|
Den fresen du nevner ser da ut til å ha de funksjonene som trengs for slike jobberFresen skal brukes til høytaller bygging. Lage hull i mdf plater. Har sett litt på den billigste Cotec maskinen på Clas Ohlson var på nippet til og kjøpe den. Det kan sikkert lønne seg og legge litt penger i, men jeg vet ikke hvor mye bygging det blir.....
mvh
Andreas! Tipper det ikke er bryteren, men børstene dine som er slitt. Finn deg nye børster og skift dem, så blir den nok god som ny.Litt off topic, men om noen har et råd: Har en gammel (10 år minst) håndoverfres type ELU (nå dewalt) der strømbryteren fusker. Den har alltid vært meget god. En ny av samme kvalitet ligger på ca 2500,- i dag.
Om vi leverer den til reparasjon, kan vi forvente noe mer levetid på den. Noen so har efaring med levetid på verktøy.
Det kan være børstene ja. Det merkelige er at vi kan holde fresen opp ned og dunke med en hammer, passelig hardt, akkurat på bryteren. Da starter den!Andreas! Tipper det ikke er bryteren, men børstene dine som er slitt. Finn deg nye børster og skift dem, så blir den nok god som ny.
Jobber selv som møbelsnekker, og det er egentlig bare Elu/DeWalt som duger. De fleste andre er bare noe leamikk!
Er bare flaks hvis de holder mer enn 2 år.
Lars
Typisk symtom på utslitte børster, men kan selvfølgelig ikke avskrive defekt bryter før feilen er identifisert.Det kan være børstene ja. Det merkelige er at vi kan holde fresen opp ned og dunke med en hammer, passelig hardt, akkurat på bryteren. Da starter den!
Ellers så har jo Biltema en til en ok pris:http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=421&iItemId=98890Det er ganske begrenset på hvor mye jeg skal bruke en håndoverfres. Først og fremst skal jeg bygge 2 suber. Det blir 2 eller 4 hull. Men det verste jeg vet er skrangle ting!! Da blir det fort mye banning!!! Har sett litt på en B&D til 900,- og en Bosch til 1400,- Kan dette være noe? Husker ikke hva de heter i farten.
mvh
Har du godt verktøy, kommer ideene og jobbene av seg selv. Kanskje har du en grei nabo eller kompis med slikt verktøy. Mange muligheter.Det er ganske begrenset på hvor mye jeg skal bruke en håndoverfres. Først og fremst skal jeg bygge 2 suber. Det blir 2 eller 4 hull. mvh
Holder med deg i at skrammel er irriterende. Bosch-fresen kommer jeg til å gå for når den tid kommer, et røverkjøp etter min mening. B&D har lavere effekt, kommer med mindre utstyr og har høyere "skrammelfaktor" (det siste kan godt være bare fordommer fra min side). Det som taler til B&D-fresens fordel er at den kommer med 1/4''-hylse i tillegg til 6 og 8 mm. Kan være nyttig om du får tak i fresestål fra utlandet...Det er ganske begrenset på hvor mye jeg skal bruke en håndoverfres. Først og fremst skal jeg bygge 2 suber. Det blir 2 eller 4 hull. Men det verste jeg vet er skrangle ting!! Da blir det fort mye banning!!! Har sett litt på en B&D til 900,- og en Bosch til 1400,- Kan dette være noe? Husker ikke hva de heter i farten.
mvh
De kommer de, har vært dårlig progresjon den siste uka.Når kommer fler bilder i den tråden forresten?
Du må ikke finne på å kjøpe fres fra biltema !!!! de har riktig nok mye som er helt ok der.. men IKKE fres !!el_mariachi skrev:Ellers så har jo Biltema en til en ok pris:http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=421&iItemId=98890Det er ganske begrenset på hvor mye jeg skal bruke en håndoverfres. Først og fremst skal jeg bygge 2 suber. Det blir 2 eller 4 hull. Men det verste jeg vet er skrangle ting!! Da blir det fort mye banning!!! Har sett litt på en B&D til 900,- og en Bosch til 1400,- Kan dette være noe? Husker ikke hva de heter i farten.
mvh