thomand skrev:
Med all respekt.
Du skriver mye og bra, men etter min oppfatning er det aller aller meste veldig forutsigbart og varianter av gjentakelser. Dine (og selvfølgelig en del andres) ståsted er en kjent sak, så hvorfor gå på repeat når det strengt tatt ikke fører noen vei.
Kjernen i krigen ligger, tror jeg, i at veldig mange av synserne indirekte blir kneblet fordi de ikke tør diskutere kabler, tweaks, etc etc i frykt for å bli arrestert av målemafiaen (hvor vel du er gudfaren, he he

)
Hvis du ser på disse trådene som er omtalt så er noen av de startet av roysen eller Espen R. Jeg skal ikke spekulere i deres motivasjon, men vi kan være enige om at de ikke selv er "målemafia", at tråd-tittel
kan oppfattes provoserende, og at roysen sine innvendinger mot blindtester er meninger han har utdypet tidligere.
Tråden til roysen hadde som tema hvorvidt en kollektiv gruppe ("målemafiaen") var ødeleggende for hobbyen. Er jeg synsepoliti hvis jeg svarer i en slik tråd? Av og til oppfatter jeg det slik at beskyldninger om dette "synsepolitiet" som griper inn i enhver troskyldig erfaringstråd er et taktisk grep for å fri seg fra å måtte diskutere. Kan vi være enige i at trådene som diskuteres her og nå slett ikke er erfaringstråder, men derimot tøffe diskusjoner hvor to tilnærmingsmåter settes opp mot hverandre? Hvis noen føler at de ikke kan skrive om kablene sine i det hele tatt bare fordi jeg kritiserer Espen R sine forklaringsmodeller i en tråd som heter "siste spiker i kista til målemafiaen" så kan man vel si at de overreagerer? Evt at de "faker" fordi de egentlig har lyst til å delta i krangletrådene og sende meg dit peppern gror, men opplever at de ikke greier å argumentere for sin sak på normalt vis?
Hvis du på død og liv må putte meg i en mafia-boks så er vel "blindtest-mafia" mer treffende enn "målemafia"? Jeg ser ikke helt hvordan man kan skrive med bred tusj og hevde at et oscilloskop og et menneske er samme sak idet man har bind for øya?
Aller best ville det være om du ikke kalte meg mafia i det hele tatt, men "knutinh", evt en med en "objektivistisk eller rasjonalistisk tilnærmng til hobbyen".
Syns du det er slik det skal være på ett diskusjonsfora som dette? At forutsigbarhet og "krav" til teknisk innsikt/kunnskap hindrer en stor gruppe brukere fra å bidra på sin måte og på egne premisser? For det er desverre slik situasjonen er tror jeg.
Jeg har velbesvart dette nå.
Jeg må få lov til å stille de krav jeg mener er nødvendige før
jeg blir overbevist. Det du skisserer er regelverket på hydrogenaudio, hvor påstander som ikke er støttet med blindtester blir slettet. Jeg håper at du ser forskjellen på å argumentere mot noe, og å kreve det slettet?
Jeg tror at du misoppfatter situasjonen, på samme måte som du lar din partiskhetlure deg til å tro at jeg er "målemafia" når jeg har som største kampsak at man skal stole på ørene. Prøv å lese mine poster og andre poster med "3. persons" øyne. Støttes overbevisningen din? Kan d henvise til steder som underbygger det du sier?
Erfaringstråder og filosofiske debatter rundt tilnærmngsmåter er to fundamentalt forskjellige ting.
I blant så får jeg hyggelige PM fra mennesker som (ofte) ikke deltar i debatten, som er diametralt uenig med meg i sak, men som mener at det er ok å lese det jeg skriver. Noen mener tilogmed at det er bra for hobbyen at en "rasjonalistisk" tilnærming er representert som motvekt mot den brede hifi-kulturen, selv om de selv har dyre kabler. Dette oppveier den solide dosen hundkjeft (som jeg også får).
Må også huske at denne "kneblingen" er enveis. Målemafiaen har ikke samme problemstillingen. Dere har jo tilogmed en egen
avdeling på forumet
Aktuelle problemstillinger for meg (satt på spissen) hvor jeg blir forsøkt kneblet, som jeg sikkert kan søke fram for deg hvis du ikke tror meg:
1. Du er måleteoretiker, derfor kan du ikke like musikk.
2. Anlegget ditt er for billig. Kom tilbake når du har fått dyrere komponenter.
3. Du må føle musikken, derfor er min mening om hvordan korreksjonskretsene i CD-spillere fungerer rett
-k