Sport, sykkel og trening Håndball - ikke bare for damer

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Nuff said. Som sportsinteressert var muligens dagens renn i Kitzbühel dramatisk og legendarisk nok, men håndballherrene tok kaka bokstavelig foran 15000 lydhøre hjemmepublikum i Polen just nu. For en kamp! Puh, dette var heftig! Helt utladet nå. Her må det følges med videre!
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.750
Antall liker
13.239
Kollektiv misforståelse i Norge der folk i fullt alvor tror at damene er bedre enn herrene i håndball. Som all annen idrett med ball er nivået selvsagt mye høyere på
herresiden.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Damene er selvsagt gøy å følge med på de også, men nå har gutta begynt å spise kirsebær de også. 60 minutter med ren lidelse og adrenalinrush. :D

Jeg er selvsagt litt medgangssupporter, men dette var en rysare av en annen verden.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.750
Antall liker
13.239
Joda men det absurde med håndball er at mange i fullt alvor tror at damene er flinkere til å spille håndball enn herrene. Det har de selvsagt aldri vært.
 

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Innlegg
4.423
Antall liker
1.850
Sted
Karmøy - Rogaland
Helt klart at det er mer kraft og fart i herrehåndball. Det er en ganske fysisk sport, og når motstanderne gjerne stiller med mange spillere på 2.00m+ er det rått å se Myrhol med sydd finger, bomull i nesa og plastret kutt over øyet trår trår til i forsvaret mot disse 2-metrene i fullt stup mot mål. I dag skjøt vi Polen i senk. Jeg kan være med på at i dag var det mer blod, svette og tårer enn hva kvinnelandslaget har levert på veldig lenge - om noen sinne.

Det som kanskje imponerer mest, er at man hevder seg i tøffere konkurranse enn hva damene har vært vant til. Her er vi underdogs så holder.
 
Sist redigert:

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Det er en enorm prestasjon det håndballgutta har gjort så langt. Dette er en idrett for store, sterke og raske menn. Å hevde seg i toppen med en snittalder på 23 år er nesten naturstridig. Dette laget kommer vi til å ha mye glede av i årene som kommer. De må nok bryte naturloven enda mer for å slå Frankrike og ta seg til semifinale. Men det virker ikke som noe er umulig for dette laget.

Størstepoden min var en lovende håndballspiller, men en operasjon satte en stopper for den karrieren. Det siste han gjorde på håndballbanen var en juniorlandslagssamling. Har fulgt med Sander Sagosen en del, siden han var lagkompis med poden min en periode. Han er ikke den mest synlige på banen, men han er i ferd med å bli en av verdens beste playmakere, og er akkurat fylt 20 år. Et stort talent som har vært heldig med omgivelsene. Faren var også landslagsspiller, og har sørget for at han fikk matching på høyt nivå hele vegen. 2. div som 16-åring, 1. div som 17-åring (stort set med frimerke), Haslum som 18-åring, Aalborg som 19-åring. Spørsmålet nå er hva neste steg blir. Markedsverdien blir nok ikke dårligere av dette EM, hvor han har spilt absolutt best mot de sterkeste motstanderne.
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Dårlig respons i denne tråden. Dårlig med sportsinteresse i hifi-miljøet?

Hjelper det ikke å ta seg til semifinalen en gang? Det verste er at motstanderen der regnes som enklere enn flere av de Norge allerede har slått. Problemet er at det er bunnlagene Norge har slitt mot.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Håndball er ikke like kult som fotball, vet du.
Ihvertfall ikke enda!
Men de siste kampene har jo vist at det er vel så kult og at de virkelig kan spille attraktiv håndball!
Kampen mot Frankrike var jo bare moro!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Fikk dessverre bare med meg gårsdagens på radio, men makan.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.753
Antall liker
21.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har fulgt med Sander Sagosen en del, siden han var lagkompis med poden min en periode. Han er ikke den mest synlige på banen, men han er i ferd med å bli en av verdens beste playmakere
Når du skriver playmaker, tenker jeg foppall og Pirlo. Han er ikke akkurat usynlig, og jeg kan ikke mye om håndball. Så 2. omgang i går. Skal si de får det til.
Herrehåndball minner meg nye om ishockey hva gjelder tempo og fysisk utfoldelse. Men vi slipper disse idiotiske slagsmålene, eller?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Det er kanskje svakheten med herrehåndball og publikumstekke. Det går så raskt at uinvidde ikke skjønner hvordan spillet bygges opp. I damehåndball går det vesentlig tregere, samtidig som de må spille seg til større sjanser før de skyter, så det blir enklere å følge med.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Samt litt merkelige regler rundt kampprogram og hvem som kommer videre...
Det burde de gjøre noe med!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Loddtrekning?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.235
Skal de slutte med at de beste kommer vedere?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.753
Antall liker
21.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva er grunnen til at de kjører to serier og så semifinaler?
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Hva er grunnen til at de kjører to serier og så semifinaler?
I stedet for en cup som begynner på 1/8 eller 1/4? Tja.

I Hockey-VM er det 1/4-finaler, hva med football?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.753
Antall liker
21.625
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Har vært vanlig med 1/8-finaler i foppall-VM iallefall.
 
Topp Bunn