Gyro, Spacedeck eller Scout

Anders_H

Fersking
Ble medlem
28.12.2006
Antall liker
0
Min trofaste Pink Triangle (innkjøpt ca 87) har etter lengre tids sykdom "vandret over til den andre siden".
Sitter igjen med Electrocompaniet 4.6 og 120 W, KEF Reference 3, Cardas-kabling og en Linto.
PU: Rohman (ca 100 timer). Har i og for seg en Elcompaniet CD-spiller, men hovedinteressen er LP.

Spekulerer på Gyro, Spacedeck ev VPI Scout.
Råd til spiller som vil matche overnevnte anlegg ??

Takknemmelig for råd ::)

Anders

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Då trur eg at eg hadde gått for VPI. Men helst ein Super Scoutmaster eller Aries 3...utruleg musikalske, og ikkje vanskelege å ha med å gjere på nokon som helst måte.
Spacedecken er også absolutt eit alternativ som får meg til å sikle...men eg ville huka ein tangentialarm av eittelleranna slag til denne.
Elles er Avid og Clearaudio også interessante ting....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg tror at du skal tenke deg litt om ift VPI; mon tro om dens solide, muskulære lydtype ikke kan bli litt for tungt og "kraftig" på EC/KEF-systemet ditt...?
Du selv er vel den eneste som vet hvordan systemet låter i rommet ditt, men Gyro og Spacedek låter friskere og lettere på tå imo; og slik jeg kjenner EC/REF3 så KAN det helle mot det kraftige/tunge i enkelte rom, og da er neppe en VPI hva du vil ha..? Eller hva?

Foruten det, så synes jeg godt om VPI-spillere jeg, det er ikke det. Men som alt annet utstyr, så har det sitt sted og sin plass hvor det passer bedre enn andre steder..

Derimot; om rommet ditt gjør at du vil ha mer soliditet og fylde, så vil VPI gi det ift Gyro og Nottingham.
Michell har forresten vært mye brukt som front i systemer med KEF-høyttalere; begge har potensiale for svære lydbilder fylt av detaljer, og fremviser gjerne en fin synergi.

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er du redd for at fylden kan bli vel fyldig, ville eg heller gått for ein Clearaudio. Dei hallar mest mot det nøytrale. Men VPIane spelar med større innleving og engasjement, nesten som ein LP12, berre med alvorleg mykje meir trykk i botnen (kjem sjølvsagt an på pickup i stor grad).
Eg ville nok heller gå for ein Nottingham eller ein Michell på generelt grunnlag, også i samband med KEF.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Min trofaste Pink Triangle (innkjøpt ca 87) har etter lengre tids sykdom "vandret over til den andre siden".
Sitter igjen med Electrocompaniet 4.6 og 120 W, KEF Reference 3, Cardas-kabling og en Linto.
PU: Rohman (ca 100 timer). Har i og for seg en Elcompaniet CD-spiller, men hovedinteressen er LP.

Spekulerer på Gyro, Spacedeck ev VPI Scout.
Råd til spiller som vil matche overnevnte anlegg ??

Takknemmelig for råd  ::)

Anders
Eller hva med en ny Pink Triangle, dvs en spiller fra Funk Firm? Se http://www.thefunkfirm.co.uk/ og
http://www.furiousdogs.com/content/view/287/89/
Forhandles av Maxwell, http://www.maxwell.no/index.html
Spillerne viderefører den lydfilosofien som PT var kjent for.
Er du forresten helt sikker på at din gamle PT var for syk til å rehabiliteres? FunkFirm fikser det meste!
Mvh

Anders_H

Fersking
Ble medlem
28.12.2006
Antall liker
0
Er du redd for at fylden kan bli vel fyldig, ville eg heller gått for ein Clearaudio. Dei hallar mest mot det nøytrale. Men VPIane spelar med større innleving og engasjement, nesten som ein LP12, berre med alvorleg mykje meir trykk i botnen (kjem sjølvsagt an på pickup i stor grad).
Eg ville nok heller gå for ein Nottingham eller ein Michell på generelt grunnlag, også i samband med KEF.
Takker for gode råd.

Er vel tilhenger av litt mørk lyd, slik at det er mulig at det bærer mot VPI eller Michell.
Det er imidlertid viktig at tingene er velfungerende og trenger lite justeringer utover småtteri jeg kan gjøre selv.
Bor svært langt nord for Sinsenkrysset, og det er ikke morsomt å være avhengig av posten for å sende platespiller frem og tilbake til importør eller butikk.

Hvordan er det med soliditeten og driftsikkerheten til de merkene vi har diskutert ?

Mvh

Anders

Anders_H

Fersking
Ble medlem
28.12.2006
Antall liker
0
Hei og takk

Visste ikke at Funk Firm gjenopplivet gamle PT, skal høre med dem, men både motor og oppheng er gåent.
Armen (en Helius Aureus med sølvkabling) funker derimot.

Anders

Eller hva med en ny Pink Triangle, dvs en spiller fra Funk Firm?  Se http://www.thefunkfirm.co.uk/ og
http://www.furiousdogs.com/content/view/287/89/
Forhandles av Maxwell, http://www.maxwell.no/index.html
Spillerne viderefører den lydfilosofien som PT var kjent for.
Er du forresten helt sikker på at din gamle PT var for syk til å rehabiliteres? FunkFirm fikser det meste!
Mvh

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
hei

blir nesten litt glad når audiofile arve anbefaler clearaudio. Under tråden om platespillere på forumet har jeg lenge vært den eneste som har hatt dette, noe jeg synes er rart. Skal ikke si at Clearaudio (eller noe annet) er det eneste riktige, bare at jeg er lykkelig eier av en, og at jeg har stusset over at de har vært så anonyme her på forumet. Kanskje spesiellt siden den samme arve har snakket pent om de på "den andre" norste hifi siden...
Jeg skulle snakket varmere om den hvis jeg hadde en større erfaring på andre spillere, men nøyer meg med å si at jeg kjenner meg igjen i arve sin anbefaling.

mvh

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Burnt_Island; Nå det er nå noen flere Clearaudio eiere her. Syns min Champion spiller flott den ;D , Og det at de faktisk ser ut som "A million dollars" gjør ikke noe det heller ;) . Har du prøvd noen andre armer en Satisfy ?

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
hei berg
har ikke prøvd andre armer enda, men har sterke planer om det. I tester ser jeg jo at de spenner ganske solide PU på denne arma, men jeg vil tro det er saker å hente her. I siste (?) Hifi News (som ikke er det bladet det engang var..) brukte de kontrapunkt C på satisfy, der mente de at tykkere tallerken og elektronisk hastighetskontroll til veldig mange penger var en god ide! Ser også at før nevnte arve mener det er noe i oppgraderingshelvetet som clearaudio legger opp til.
Har noen der ute anbefalinger på arm til solution?
Er bl a nysgjerrig på Cartridgeman arma, Mørch og Origin Live sine... (Clearaudios egne tangentialarmer er kan hende bra,men akk så stygge...)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.152
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
hei berg
har ikke prøvd andre armer enda, men har sterke planer om det. I tester ser jeg jo at de spenner ganske solide PU på denne arma, men jeg vil tro det er saker å hente her. I siste (?) Hifi News (som ikke er det bladet det engang var..) brukte de kontrapunkt C på satisfy, der mente de at tykkere tallerken og elektronisk hastighetskontroll til veldig mange penger var en god ide! Ser også at før nevnte arve mener det er noe i oppgraderingshelvetet som clearaudio legger opp til.
Har noen der ute anbefalinger på arm til solution?
Er bl a nysgjerrig på Cartridgeman arma, Mørch og Origin Live sine... (Clearaudios egne tangentialarmer er kan hende bra,men akk så stygge...)
.....og akk så dyre!

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hva med å gjøre noe utradisjonelt? Kikk på den Well Tempered Record Player som er til salgs brukt hos Akkelis Audio i Sverige! Jfr. Stereophile spiller den i klasse med ting til det doble av prisen...
Den er uansett til salgs for latterlige 8.300,- SKR, og lager i alle fall hakkemat av en fullrigget Gyrodeck i min bok! Dessuten passer armen utmerket til Ortofons MC-elementer...

Topp Bunn