Gutwire grounding-cable

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Hei!

Valgte å legge denne tråden innunder diy og ikke kabelhjørnet. Mulig den ikke burde ha ligget der, men shit nå er den der.

For en tid tilbake hadde jeg en meget positiv erfaring med Entreq produktene. Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor de fungerte, men det fungerte svært overbevisende. Jeg er ikke interessert i en ny debatt om mitt eget ve og vel så de som måtte finne på starte en ny runde med dette blir ikke svart.

Jeg kunne tenke meg å enten forsøke å lage til en Entreq replika, men jeg aner ikke hva slags masse som er lagt i kassen. Så jeg la det hele litt på vent.

Så åpnet jeg Hifi News her for litt siden og der stod det annonse for jordingskabler fra GutWire. Dvs. nettkabel med enten rca plugg eller spade i enden hvor man plugger inn rca/spaden i produktet.

Disse skal ikke benyttes i nettfiltre eller regeneratorer står det. Ettersom jeg ikke benytter meg av slikt her hjemme så ble det alikevel aktuelt. Enkelt med en jordleder i en slags plugg og støpsel i andre enden.

Men det jeg lurer på: Hvor trygg løsning er dette? Kan jeg ødelegge produktet mitt ved å plugge dette inn? Det er sikkert ikke enighet om dette er noe vits i det hele tatt, om man får noe lydmessig forbedring av det men det får jeg finne ut av selv.

Noen som kan bidra her så ikke det blir rise i heimen?


Link til produkter:

Ground Cable | GutWire Audio Cables


McLaren
 

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Innlegg
2.359
Antall liker
1.166
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Det virker for meg at dette er en ekstra kabel fra nettjord til en komponent? Da gjør den nøyaktig det samme som en jordet nettkabel allerede gjør, da nettjord (på produkter med jord i nettkabel) er koblet mot jord i signal.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Hei!

Valgte å legge denne tråden innunder diy og ikke kabelhjørnet. Mulig den ikke burde ha ligget der, men shit nå er den der.

For en tid tilbake hadde jeg en meget positiv erfaring med Entreq produktene. Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor de fungerte, men det fungerte svært overbevisende. Jeg er ikke interessert i en ny debatt om mitt eget ve og vel så de som måtte finne på starte en ny runde med dette blir ikke svart.

Jeg kunne tenke meg å enten forsøke å lage til en Entreq replika, men jeg aner ikke hva slags masse som er lagt i kassen. Så jeg la det hele litt på vent.

Så åpnet jeg Hifi News her for litt siden og der stod det annonse for jordingskabler fra GutWire. Dvs. nettkabel med enten rca plugg eller spade i enden hvor man plugger inn rca/spaden i produktet.

Disse skal ikke benyttes i nettfiltre eller regeneratorer står det. Ettersom jeg ikke benytter meg av slikt her hjemme så ble det alikevel aktuelt. Enkelt med en jordleder i en slags plugg og støpsel i andre enden.

Men det jeg lurer på: Hvor trygg løsning er dette? Kan jeg ødelegge produktet mitt ved å plugge dette inn? Det er sikkert ikke enighet om dette er noe vits i det hele tatt, om man får noe lydmessig forbedring av det men det får jeg finne ut av selv.

Noen som kan bidra her så ikke det blir rise i heimen?


Link til produkter:

Ground Cable | GutWire Audio Cables


McLaren
Uten at jeg skal mene noe om virkningen, det er litt merkelig at de skriver den kan kobles til hvilken som helst RCA kontakt. Hva om inngangene er relesyrte? Eller brukes det som regel enpolet releer?

Uansett kan jo dette enkelt lages til selv for en billig penge.
 

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Innlegg
195
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
Hei!

Valgte å legge denne tråden innunder diy og ikke kabelhjørnet. Mulig den ikke burde ha ligget der, men shit nå er den der.

For en tid tilbake hadde jeg en meget positiv erfaring med Entreq produktene. Jeg har ikke noen forklaring på hvorfor de fungerte, men det fungerte svært overbevisende. Jeg er ikke interessert i en ny debatt om mitt eget ve og vel så de som måtte finne på starte en ny runde med dette blir ikke svart.

Jeg kunne tenke meg å enten forsøke å lage til en Entreq replika, men jeg aner ikke hva slags masse som er lagt i kassen. Så jeg la det hele litt på vent.

Så åpnet jeg Hifi News her for litt siden og der stod det annonse for jordingskabler fra GutWire. Dvs. nettkabel med enten rca plugg eller spade i enden hvor man plugger inn rca/spaden i produktet.

Disse skal ikke benyttes i nettfiltre eller regeneratorer står det. Ettersom jeg ikke benytter meg av slikt her hjemme så ble det alikevel aktuelt. Enkelt med en jordleder i en slags plugg og støpsel i andre enden.

Men det jeg lurer på: Hvor trygg løsning er dette? Kan jeg ødelegge produktet mitt ved å plugge dette inn? Det er sikkert ikke enighet om dette er noe vits i det hele tatt, om man får noe lydmessig forbedring av det men det får jeg finne ut av selv.

Noen som kan bidra her så ikke det blir rise i heimen?


Link til produkter:

Ground Cable | GutWire Audio Cables


McLaren
Heisann.

Du kan ta gjerne ta kontakt med Geir Tømmervik, om du er fortsatt nysjerrig. Han har fått et utvalg. Produktene
er slett ikke farlige. Strøm-inngangene er blokkert og insulert i støpslene. De kan produsere store forbedringer.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.889
Antall liker
11.278
Sted
Ytterst i havgapet...
Joda..... Insulerte kabler kan gjøre underverker......... Beklager, - men hvor teknologisk virkelighetsfjern er det mulig å bli i HiEnd-verdenen?
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.302
Antall liker
8.340
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Står ikke hva de koster.
 
Sist redigert av en moderator:

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Er vel ikke uvanlig å koble apparatene sjassi sammen. Og jorde de. Trenger ikke kjøpe audiofile kabler og kontakter til slikt.
Har hatt det slik i mange år.
Gjør ikke noe fra eller til. Krever litt ork å ta det bort.

IMG_20210306_084907.jpg



Entreq.. ser ut for meg som en eske med antrasitt, ekektrodemasse til smelteverk, som er delt av med en metallplate til en slags kondensator. Ser noen kaller den en jordkondensator.
 
Topp Bunn