Gulvhøyttaler 15 - 30.000

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Personlig synes jeg en kjede er en kjede, uansett om kjeden heter det ene eller det andre. At det er konkurranse kjeder imellom er kjedenes problem, ikke kundens.

Hvis man skal støtte opp noen i denne sammenhengen må det være de lokale og små hi-fi aktørene (der disse finnes), som faktisk prøver å overleve til tross for Internet, klubben og Elkjøp osv.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Soundgarden har som regel grei service når du først har kjøpt en vare.
Men 7000,- kroner er en enorm prisforskjell på helt nye JBL-høyttalere, og veldedighet får Soundgarden se seg om etter andre plasser ;)
Annet eksempel: Vet ikke hva normal utsalgspris på Pioneer S-3EX er, men Soundgarden slår til med 59.995,- http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=177,178&id=1041... Hadde ikke disse en pris på 44.998,- da bladet Hjemmekino testet de i 2008 http://www.pioneer.eu/files/no/S3EXWHjemmekino.pdf ? Dette er en prisdifferanse på drøyt 15.000,-!
 
V

villov

Gjest
Soundgarden ga meg raskt 10 tusen under listepris på høyttalerne mine sist gang jeg handlet der. Går an å prute litt.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Det var jo et meget bra avslag må jeg si.
Vi forsøkte pruting på Soungdarden med Pioneer-surroundforsterkern, men der var det absolutt ingenting å gå på, sa de. Så da ble den bestilt gjennom Lefdal, enkelt og greit. De ønsket å legge seg under prisen på Soundgarden, selv om prisen i utgangspunktet var det samme. Konkurransedyktig prispolitikk.. :)
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
En prisforskjell på 7000,- er mye når man snakker om høyttalere i 20-25.000,- klassen. Jeg har full forståelse for at man velger billigste alternativ ved slike forskjeller men man bør ikke utnytte Soundgarden til prøvelytting før man kjøper sakene på nett. Den type praksis vil føre til at vi snart kun kan handle på nett. Vil man ha billig pris så får man også ta med seg baksiden av medaljen, altså ingen lyttetest, hjemlån eller veiledning og mer tungvinn service.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Var jo meningen å kjøpe der. Men litt merkelig/uhensiktsmessig lyttesession + altfor høy pris kom i Soundgardens disfavør. Tenkte ikke på å kjøpe andre steder før lytten der. Men uansett er det et fritt for oss kunder å handle der vi vil, uavhengig av hva butikken sliter med eller kan tilby av lytterom etc. Våre penger, tross alt.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.120
Antall liker
2.616
Torget vurderinger
16
pp skrev:
Var jo meningen å kjøpe der. Men litt merkelig/uhensiktsmessig lyttesession + altfor høy pris kom i Soundgardens disfavør. Tenkte ikke på å kjøpe andre steder før lytten der. Men uansett er det et fritt for oss kunder å handle der vi vil, uavhengig av hva butikken sliter med eller kan tilby av lytterom etc. Våre penger, tross alt.
Jeg tviler ikke på din oppriktighet men desverre tror jeg det finnes en del som bevisst bruker butikkene for det de er verdt for så å kjøpe produktet på nett eller brukt. En slik utnyttelse er selvfølgelig ikke ulovelig men heller ikke noe jeg bifaller. Lykke til med nye høyttalere forresten, mine erfaringer med JBL er utelukkende meget positive :)
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Etter å ha brukt ca 60.000,- på produkter fra Soundgarden siste par år, så er dårlig samvittighet fraværende ved dette høyttalerkjøpet. At vi lytter til en høyttaler og opplever en noe svak demo, for så å sjekke pris etterpå og kjøpe den et annet sted ser jeg ikke på som det minste umoralsk. Hadde ikke kjøpt den høyttalern om det ikke var for Kompletts gode pris. Da hadde det mest sannsynlig blitt noe annet, muligens KEF XQ40 på Elkjøp hvor vi sa vi sannsynligvis ville kjøpe den for 15.000,-, men den var bare prutbar ned til 16.000,-. Har tidligere sett/fått demo på Pioneers plasma tv på Elkjøp og Lefdal, men kjøpte tv'en på Soundgarden hvor det IKKE var mulig med demo på det tidspunktet pga de ikke hadde fått den pakket ut. Har jo også lyttet til mye utstyr på forskjellige andre sjapper uten å kjøpe, er dette virkelig særlig umoralsk? Har forøvrig brukt TonArt i mye større grad til lytting og utprøving enn Soundgarden, men ikke brukt riktig så mange titusener der.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
HC skrev:
pp skrev:
Var jo meningen å kjøpe der. Men litt merkelig/uhensiktsmessig lyttesession + altfor høy pris kom i Soundgardens disfavør. Tenkte ikke på å kjøpe andre steder før lytten der. Men uansett er det et fritt for oss kunder å handle der vi vil, uavhengig av hva butikken sliter med eller kan tilby av lytterom etc. Våre penger, tross alt.
Jeg tviler ikke på din oppriktighet men desverre tror jeg det finnes en del som bevisst bruker butikkene for det de er verdt for så å kjøpe produktet på nett eller brukt.
Jeg må innrømme at jeg har lyttet på ting mange ganger uten å kjøpe noe som helst, men jeg lytter aldri hvis jeg vet på forhånd at jeg ikke vil kjøpe noe (da sier jeg i så fall i fra til selger at jeg ikke kommer til å kjøpe uansett). Men for oss vanlige dødelige blir det fort et spørsmål om pris før pengene legges på bordet. Jeg lever ikke i et vakum og vil sjekke prisene hos konkurrenter og Internett før jeg kjøper noe, hvis en forhandler ikke godtar det får han vel bare kaste meg ut. Hvis Soundgarden selger de samme produktene som andre aktører bør de tåle en slik holdning hos kundene. Soundgarden i Trondheim pruter for øvrig ikke med meg i alle fall - til meg har de sagt at de ikke har noe å gå på og at prisene bestemmes "sentralt" (men jeg ser ikke bort fra at andre kunder kan få avslag der).
Synes det er litt merkelig at de selger de samme produktene som Komplett selger (det var jeg ikke klar over). Antar Komplett her har en avtale med importøren av JBL? Da må det være importøren sin "feil" at de godtar salg av sine produkter over Nettet, ikke kundens i alle fall?
Sikkert gode høytalere anyway.
 

pp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
366
Antall liker
56
Tror Komplett driver med såkalt parallellimport...
 
Topp Bunn