Guide: Oppsett av en Linux filserver med Squeezecenter

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.142
Torget vurderinger
1
Ser man på rippel og stabilitet på 12V, 5V og 3,3V så er det det jfr. mange tester mye avvik fra ideelle standarder hos mange produsnter, særlig på forbrukermarkedet. Selv bruker jeg en Corsair 750w, og har skiftet ut alle PSU'ene fra Mist og Hiper her som stod i ungenes maskiner med 550w utgaven fra Corsair. Den måler visstnok bedre om jeg ikke husker feil, men det er mer strøm tilgjengelig i 750watter'n. Personlig ønskedrøm er 1000w fra samme produsent, men den er diger og dyr.

M

marsboer

Gjest
1000W er jo overkill for en PC. En 500W holder i massevis med mindre du kjører SLI eller et voldsomt antall disker.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.142
Torget vurderinger
1
Hehe. Kanskje, men kjører man SLI/CF og litt overklokk så hjelper det litt... ;D

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.756
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
marsboer skrev:
Skal man ha skikkelig PSU kjøper man forøvrig ikke "hobby-merker" som corsair o.l laget for forbrukere men et merke som heter Zippy (kan kjøpes på f.eks www.nextron.no).
Ah - takker for den linken. Har lett lenge etter noen som har gode 1U strømforsyninger å selge...

Johan-Kr

M

marsboer

Gjest
Tenkte bare jeg skulle informere om at nettsidene mine i form av marsboer.net kommer til å tas ned utpå nyåret. Den private delen av sidene mine kommer til å leve videre under et annet domenenavn (nixuser.net) her hjemme når jeg forhåpentligvis får fiber rundt nyttår mens guidedelen ikke vil komme opp igjen.
Dette skyldes at jeg ikke ønsker å prioritere tid på å oppdatere guiden i fremtiden og da passer det å ta den ned ved bytting av webhost.

Bare til info for de som eventuelt vurderer å gjennomføre guiden.

Topp Bunn