Guide-kategori

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.853
Sted
Østfold
Jeg øyer en viss fare for at jeg kan ha gått glipp av noe vesentlig, men jeg prøver:

Jeg har registrert at mange av de virkelig interessante trådene ofte blir skviset ut relativt raskt. En av årsakene til dette tror jeg er det faktum at mange veldig gode startinnlegg sier såpass mye at det ikke fordrer den helt store debatten, men allikevel blir innlegget lest og det fungerer som en informasjonsspreder for dem som tilfeldig vis er innom før den er på side 2.

Hva om vi hadde en guidekategori? Jeg ser for meg noe omtrent som dette:

Ingen kan starte tråder i denne kategorien, dette for å redusere graden av unyttige tråder som fortrenger informative tråder fra førstesiden.
Høvdingen flytter tråder fra andre kategorier som har stor grad av nytteverdi i et slags oppslagsverk, gjerne på oppfordring fra brukere.
Etablerte tråder i kategorien kan besvares med omtrent samme regler som på Tech-hjørnet.
Slike tråder bør ha hovedvekten av informasjon i det første innlegget.
Man kan gjerne poste et innlegg i en annen kategori med henblikk på Guide-kategorien.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Dette er vel ingen dårlig idé, og er også lett gjennomførbar da jeg bare kan opprette en ny kategori som kun jeg kan starte innlegg i, men som alle kan besvare.

Jeg kan da flytte over innlegg som av brukerne blir anbefalt, og det er denne delen som kanskje blir litt vanskeligere ettersom det vil være veldig forskjellige meninger om hvilke innlegg som bør flyttes til denne kategorien.

Forslag til retningslinjer mottas gjerne.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.853
Sted
Østfold
Følgende kan være en ide:
En tråd om for eksempel høyttalerkablers egenskaper av teknisk god kvalitet og med høy grad av informativ karakter bør kanskje legges i denne kategorien. Om det kommer en ny tråd som er nært beslektet kan man kanskje lage et indeks-innlegg i starten av den første tråden og bare skjøte inn den nye tråden med en direkte link fra index-innlegget.

Man kan selvsagt også linke til innlegg som har klar relevans ved å svare i guiden også, eller man kan simpelt hen quote.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg er veldig med på denne ideén, og nå er vi så nære med HFS 2 at vi tar det da. Det blir cirka 2 uker til.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn