Grusom ny-innspilling av Eg Ser med Eidsvåg

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.043
Låta er med på den nye best-of CDen. Bjørn Eidsvåg har fått med seg kringkastingsorkestert (KORK) i denne nye innspillinga av Eidsvåg mest kjente låt.

Det høres helt forferdelig ut, direkte komisk. Vokalen ligger lang fremme i lydbildet med en ubehagelig kunstig romklang rundt seg, mens kringkastingsorkestret spiller i et helt annet akustisk miljø, to elementer som overhodet ikke smelter sammens. Her har Eidsvåg nok en gang vist at han gjør hva som helst for å få noen ekstra slanter i den (fra før) velfylte sparegrisen sin.

Den definitive versjonen av "Eg ser" har Sissel K på debutalbumet sitt.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bullshit-alarmen går alltid når eg ser en rock-, pop-, jazz- eller viseartist drar med seg et klassisk orkester og gjør nyinnspilling av sine gamle schlægere.

en sjelden gang iblant kan det være halvinteressant å høre på, men stort er det malplassert tullball.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.043
Helt enig.
Den siste krampetrekninga før døden inntreffer er når pop/rock artister innspiller hitlåtene sine med strykerorkester. Åge Aleksandersen var jo sistemann ut i så henseende og der har jo musikken vært steindau de siste 10-15 åra.
Når får vi høre AC/DC "in symfoni" ? ::)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.596
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Eidsvåg snakker veldig varmt om TONO og ikke så varmt om piratkopiering.

M

marsboer

Gjest
Derfor produserer han et produkt som er så stusselig at ingen gidder å piratkopiere det...

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.734
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Espen R skrev:
Når får vi høre AC/DC "in symfoni" ? ::)
Jeg håper inderlig at det nærmeste de noengang kom var Anguses utmerkede Bach-ripoff på Thunderstruck. Det riffet skulle jeg gjerne spilt på et schwæææært kirkeorgel.

Forøvrig er hva Eidsvåg bedriver for tiden rimelig dølle saker.

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.219
Torget vurderinger
6
Har ikke hørt siste Bjørn Eidsvåg, men hvis har drar fram strykeorkester... da melder jeg også pass! :p

Likvel hender det at jeg er på Eidsvåg-konsert. Han omgir seg nemlig med noen fabelaktige musikere. Bare det å få oppleve Børge Iversen Øverleir rive seg løs i en par minutter lang gitarsolo er verdt hele billetten! 8) Tipper han har Daniel Lanois som forbilde... eller rettere sagt: jeg VET det. Både han og Eidsvåg'en reiste nemlig over dammen for å gå på Lanois-konsert for et par år siden....

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Låta er med på den nye best-of CDen. Bjørn Eidsvåg har fått med seg kringkastingsorkestert (KORK) i denne nye innspillinga av Eidsvåg mest kjente låt.

Det høres helt forferdelig ut, direkte komisk. Vokalen ligger lang fremme i lydbildet med en ubehagelig kunstig romklang rundt seg, mens kringkastingsorkestret spiller i et helt annet akustisk miljø, to elementer som overhodet ikke smelter sammens. Her har Eidsvåg nok en gang vist at han gjør hva som helst for å få noen ekstra slanter i den (fra før) velfylte sparegrisen sin.

Den definitive versjonen av "Eg ser" har Sissel K på debutalbumet sitt.
Et annet spm ifm vinylen: min versjon har masse rillestøy, skulle nesten tro PU'en stod på tvers og gravde seg vei!
Noen flere som har erfart dette, eller har jeg bare fått et dårlig eksemplar?
Mvh

Topp Bunn