Gruppekjøp nettkabel?

bardoo

Medlem
Ble medlem
11.01.2006
Antall liker
0
Hvis noen av dere har noen meter med kabel til overs så står jeg parat til å kjøpe. Så er det sagt. Go helg!

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
ivar her, faen. Jeg abonnerer ikke på denne tråden, og sodomen(e) bak denne siden greier selvsagt ikke å få til en bedre funksjon, så dette har jeg dessverre ikke fått med meg.
De 6 meterne kan jeg vel saktens overta, selv om anlegget står pakket i esker i påvente av nytt hus....
Menfaen, jeg har 9000 tommeltotter (jeg kan telle, heter IKKE thestig...), så fat-power.com (elns) er kanskje en bedre leverandør for meg, da _MED_ furutechplugger ferdigmontert.
De 2 første, som paul hos PM mekka, vel de er smooth utført.
Om jeg merka forskjellen fra originale kabler? Jau!

skeptikere og kranglefanter: STFU

edit: tilsvarende lmc, neh! Glem hele greia!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.716
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Kar kommet i en situasjon hvor jeg faktisk trenger litt kabel jeg og....

Så hvis noen har noen meter til overs så kan jeg godt kjøpe....

Mvh
OMf

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Ja da er kabelen kommet og tilkobling står for tur. Har kjøpt inn disse pluggene:

Elfa-nummer 43-208-59

Stiftpropp med jorddon. Sköljtät. Extra kraftigt utförande i svart gummi. Godkänd för utomhusbruk. Med tätningsvulst och brytskydd.
S-märkt, 10/16 A, 250 V

Elfa- nummer 43-213-37

Hylspropp med jorddon. Max temperatur +155 °C. Material: PBT 30° glasfiberförstärkt (brännbarhetsklass V0). Färg: Svart.
S-märkt, 10 A 250 V

Nå viser det seg at apparatkontakten er for liten slik at strekkavlaster ikke går på kabelen, er det noen rimelig alternativ til Supra her?

I tillegg lurer jeg på hvordan dett skal kobles mest mulig hensiktsmessig?

Koble skjermen og jordleder til jord i veggenden og ikke koble de til i apparatenden? Eller?

Forslag med begrunnelse mottas med takk.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Var på Eltek og kjøpte apparatkontakter for å få koblet kabelen:

De ser slik ut, bortsett fra at de er grå og skal ta så tykk kabel som benyttes her.

Fremdeles åpen for innspill angående kobling!

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
1
Er det Supra du kjøpte, eller er det et annet merke...(siden de er grå) Og hva var prisen?

Fant Supra apparatkontakt og stikk på Eltek's nettsider til kr 98,- og 198,-, men de var blå, som på bildet.

Mvh C

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Det er supra ja, en snau hundrings pr.stk. Bortsett fra at det ser ut som det er kobberbelegg på kontaktflatene har så vidt ikke jeg kan forstå supra-pluggen noen fordeler framfor Elfa-pluggen.

Strekkavlasterener for tynn på suprapluggen også :mad:

Casle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2003
Antall liker
1
Tja, finnes det da noen annen apparatkontakt å få tak i til under "Furutech" priser som er stor nok?

Noen som har tips?

Mvh C

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.716
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Vanlig er vel å koble skjermen sammen med jord i veggenden.

(Det er forøvrig ikke feil å koble skjermen i beggen ender, men det er ikke nødvendig)

Mvh
OMF

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Funnet ut noe mer angående kontakter? Vurderer dette selv...

Makofoed

Medlem
Ble medlem
20.02.2007
Antall liker
0
Hei,

Om det skulle bli et nytt gruppekjøp så kan jeg være behjelpelig med å bestille kabel via jobben. Da slipper vi et mellomledd. Det samme gjelder plugger hvis det skal bestilles fra et firma som kun selger til firma(Flott settning...).

Mvh
Magnus K.

Topp Bunn