Høyttalere Grunne ht som kan stå nær bakvegg!

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Ligger forøvrig ute et par harbeth m30.1 som er supre. Og ikke så dype. De funker dog dårlig med Sam var min erfaring. Og trenger nok en sub.
Jeg har hatt Harbeth M30.1 på D200 og det spilte strålende. Litt slankt i nåværende stue på 45m², men i den forrige stua på 26m² spilte det prima.
De liker seg dog ikke klin inntil bakvegg. Bør få minst 30-40cm fra bakvegg.
Hørte ingen forskjell med SAM.
Samme oppsett som jeg hadde ??????.
Det ble for lite i min stue på 45 kvm, som du skriver. I et mindre rom mistenker jeg at de er fantastiske. Hos meg var det stor forskjell med Sam, men det medførte en veldig hul bass. De som ligger ute er uansett noe trådstarter bør vurdere.
Jeg hadde 30.1 i et rom på 20m2. Av plasseringshensyn måtte jeg ha høyttalerne litt nære bakveggen. I denne posisjonen fikk 30.1 den bassen som skal til for å rocke. Dem mistet heller ikke dimensjoner, som alt annet jeg har gjort i denne posisjonen. Har funnet ut at den største feilen mange gjør, er å velge for store høyttalere. Veldig fristende, men da dumt totalt sett pga bass-boom. En for liten høyttaler skaper også problemer ifm at dem da mister den evnen til å kunne spille høyt.
 

The Gunner

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
9.936
Antall liker
17.212
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Prisklssse 50-100 000 tusen. Eller meget mindre.

Mvh Åsmund
Ok, nå skal jeg fortelle om et par ht som prismessig er meget mindre. Det er jo tid for mirakler og leppeslenging.:p

Har i de siste dagene fått hørt på Audio Note Ax-Two i to oppsett. Det første sammen med AN kit1, 300b med 8w. Ikke lange tiden, men nok til å umiddelbart gjenkjenne at her er det kvalitet. Det andre i mitt eget, da sammen med Ayon Spark 3, i et rom på ca 30kvm.
Disse rakkerne har vært med i drøye 13 år i ANs portefølje, og må derfor være noe som har vært mer undervurdert og oversett i hifiverden. Det finnes mye å lese om de på nettet, så det er bare å ta turen. Men det som slår meg er deres evne til å helt enkelt spille musikk på en ubesværet måte, ingen fakter, så naturlig, alt er så gjennomført balansert og de vokser med bedre elektronikk.
De vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse eller imponerer besøkende. Kanskje det går an å supplere med subs ved behov.
Jeg synes bare at det er fordømt synd at jeg ikke har plass til enda et oppsett.
 

åsmund_teodor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
292
Antall liker
93
Prisklssse 50-100 000 tusen. Eller meget mindre.

Mvh Åsmund
Ok, nå skal jeg fortelle om et par ht som prismessig er meget mindre. Det er jo tid for mirakler og leppeslenging.:p

Har i de siste dagene fått hørt på Audio Note Ax-Two i to oppsett. Det første sammen med AN kit1, 300b med 8w. Ikke lange tiden, men nok til å umiddelbart gjenkjenne at her er det kvalitet. Det andre i mitt eget, da sammen med Ayon Spark 3, i et rom på ca 30kvm.
Disse rakkerne har vært med i drøye 13 år i ANs portefølje, og må derfor være noe som har vært mer undervurdert og oversett i hifiverden. Det finnes mye å lese om de på nettet, så det er bare å ta turen. Men det som slår meg er deres evne til å helt enkelt spille musikk på en ubesværet måte, ingen fakter, så naturlig, alt er så gjennomført balansert og de vokser med bedre elektronikk.
De vinner neppe noen skjønnhetskonkurranse eller imponerer besøkende. Kanskje det går an å supplere med subs ved behov.
Jeg synes bare at det er fordømt synd at jeg ikke har plass til enda et oppsett.
Hvor er disse å f hørt på?
 
Topp Bunn