Grumpy's Vault

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1

Velkommen til The Vault. Det er i skrivende stund full forsoning mellom Krokodillen og Grumpy. Strykerommet som
ble Krokodillens atilje i fjor, har igjen fått plass til musikk. Gamle vinylperler er hentet frem igjen. Og noen SACDer
for den sakens skyld. "Kostnaden" har vært både hyggelig og uhyggelig, men som alltid, er det snakk om å gi og ta.
I løpet av sommeren har både Grumpy og Krokodillen i realiteten bare "gitt". Det er så bra! Grumpy opplever også
to episoder som var av den mindre hyggelige sorten. Man skal vokte seg vel, både når man kjøper og avhender hifi.
Sommeren er på hell og jeg vet at investeringene i The Vault kommer til å gi opplevelsesrike stunder. Det er mulig å
oppnå musikkglede, selv om utstyret ikke er high-end. Det handler også om å gjøre omgivelsene rundt til noe positivt
som skaper en illusjon av ektefølt glede!

Krokodillen og Grumpy avrunder ferien med én ukes gourmet-tur i det Kongelige Danske Land. Vi forhåndsbestiller kun to
steder. Til gjengjeld er det våre to favorittsteder som vi ikke kan være foruten. Resten tar vi fortløpende fra dag til dag
ved hjelp av laptopen som er vår "veiåpner" disse dagene. Tilslutt returnerer vi på natterstid med SuperSpeed til Larvik,
med tilstrekkelig påfyll av energi til å gå en ny høst i møte både i Karnappet og i The Vault:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
er dette " slik har jeg det i heimen" reportasjen din Grumpy! Fin kåk og mye snaddervarer for ganen ;D

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.945
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Det var billedkavalkaden sin, glimrende Grumpy!

Danmark er sgu' bare dejlig.... :)

Vennlig hilsen

Morten

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Flotte bilder !!

Lett å se at dette var en plass dere trivdes i, maten og vinen så særdeles lekker ut.

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Herlig Grumpy, kjente nesten både duften og smaken.

mvh Elektron

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
749
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Se her ja, skikkelig gormet ferie.

Det er dere vel unt !

Mvh

EiK

PS: Som tar en uke på sørlandet nå.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jaggu meg er du flink til å få meg til og føle meg enkel..........svæært enkel :-[
Ikke borte han 65 finger heller med nøffeabbortmiddagen sin ;D

Berre lekkert begge to.

Mvh.KW

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.101
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
KW skrev:
Jaggu meg er du flink til å få meg til og føle meg enkel..........svæært enkel :-[
Samme tenkte jeg ;D

Fine bilder stappet med stemning, Grumpy, og hvilken fager krokodille.
Gleder meg til å se mange bilder at hifi-en også da. ;)

R

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
KW skrev:
Ikke borte han 65 finger heller med nøffeabbortmiddagen sin ;D

Berre lekkert begge to.

Mvh.KW
hehe den var god. nystekt abort

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Sukk.... finnes det noe skjønnere enn et nyforelsket, velsoignert og striglet par, i romantiske omgivelser slik som dette.....
Jeg er rørt til tårer!

Og "Dillen" fremstår da vitterligen som vakrere enn noensinne, Grumps - har dere vært innom ungdomskilden også???

Årets HFS-feriebilder - med klar margin!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Takk alle sammen, både for seriøse og festlige kommentarer - sånn skal det være  ;D

Krokodillen ble syk for noen år tilbake, men har virkelig jobbet steinhardt det siste året for å bli frisk.
-Det feiret vi med stor glede i Danmark. - Å legge reiseruten innom Odense, Hindesgavl slott i Middelfart og
ikke minst Hotel og restaurant Knapp i Åbenraa, kan anbefales alle. Stikk gjerne innom Egeskov slott også og
se på bil-/flymuseet i tillegg til jaktrommet - enestående alt sammen.

The Vault, eller "Hvælvet", er stedet for uhøytidlig sjelefred - et sted å trekke seg tilbake i og hente krefter og
inspirasjon til neste dag.

Innenfor klassisk musikk, har Grumpy en ørliten forkjærlighet for Opera. Wagner er nettopp satt opp på
programmet i The Vault. Jeg strekker meg ut i halv lengde, nyter en Bayreuther Bratwurst med svensk sennep og
norsk ketchup til Wagners høydepunkt - i den monumentale tetralogien Der Ring des Nibelungen (Nibelungenringen)
fra 1876 fordelt over 19 LPer. De to første verkene i syklusen, Das Rheingold (Rhingullet) og Die Walküre (Valkyrien)
hadde en førpremiére i München, selv om Wagner ønsket aller helst at den komplette syklusen skulle bli oppført i
et nytt spesiallaget operahus.

I The Vault gjenoppstår nypremieren til stemningsfull applaus hvor Grumpy reiser seg i stående ovasjon hver gang
han henter seg en ny økologisk Blueberry Hill Ale. Der Ring des Nibelungen (Nibelungenringen) hadde forøvrig sin
premiére i august 1876, som åpnet festspillene i Bayreuth-festivalen.

I realiteten sitter jeg her snørrete og jævlig som følge av én uke med dansk motvind. I tillegg går jeg glipp av OVKs
samling i kveld hos formannen  :-\

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Koselig ferie beretning :)

Kjapt spm; kordan lyder det på "strykern" nå, i forhold til det du hadde der tidligere?

mvh Kai

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.101
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
...og gjerne litt om hva du har der inne nå. :)
Litt av en samling utstyr ser det ut som!

R

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
...Det skal jeg fortelle deg kaap: Det låter ikke nøyaktig som når VTLene stod her, men det er en fin match i
elektronikken slik det er nå ...for en rimeligere penge. Dernest er det omgivelsene som har opptatt meg mest.
Har forsøkt (og holder på enda) å skape et rom å trives i, fremfor å putte mest mulig penger i elektronikken.
"Bra lyd" får være bra nok. Her er det kosen som teller hvor jeg kan gjøre flere ting samtidig, akkurat som nå.
Faktisk ble jeg positivt overrasket over noe av "rasket" som står her. :) Det er spesielt morro å dra frem de
gamle platebunkene som jeg rett og slett har vært for fisfin til å plage ZYXen med i "Karnappet". Her skjønner
du kaap, her kan Krokko'n og Grumpy sitteligge i hver sin stol, hånd i hånd og småkline til lyden av god musikk.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Vi kan starte med de analoge greiene RoDa.

Dual CS 5000 i oljet valnøtt er en semiautomatisk quartz-styrt beltedrevet (Dual EDS 5000 system). Det er helt greit at armen erigerer når den kjenner innerste rille på vinylen om man skulle sovne. Spilleren spec'er helt greit og spiller smooth og "Dualsk". Kanskje én av de beste spillerne fra Dual, om ikke den beste, rent teknisk? -Attpåtil med VTA-justering. En rimelig AT-pu (Audio-Technica CN5625AL) kunne med fordel ha vært byttet ut - kanskje med en AT110E eller 120E? Egentlig var planen å bytte over Denon DL-160 og kjøre en Sumiko Blackbird på Micro Seiki'en, men smartingen i USA sendte meg en Blackbird med brukket nålefane. Uansett ville arm-massen på Dualen neppe være særlig match heller? Jeg får jobbe litt med Dualen for å få noe mer ut av den litt tilbaketrukne, forsiktige lyden, særlig fra 100 Hz og nedover. Spilleren kostet omkring kr. 5.000,- (ny). Jeg husker godt at jeg som mange andre valgte Pioneer's PL512 fremfor denne engang på åttitallet. Dengang hvor japanerne teppebombet markedet med gode budsjettspillere. Morro var det å få tak i en usedvanlig pen CS 5000 tilslutt - YESS!
RIAA: Cambridge 640P oppfatter jeg som langt bedre enn de fleste konkurrentene i prisklassen - kanskje den beste. Uansett plystrer Dualen som en steriodedopa kolibri.

Micro Seiki DQX-500, er en liten rund snurrer med et design som absolutt er tidløs. Designmessig kunne den like gjerne ha vært produsert i går. Selv med en moderat MA 707 arm, overrasker denne spilleren stort. En MA 505 arm hadde imidlertid gjort seg. Denon DL-160 klarer seg utmerket i den eksisterende armen. Vinylkosen er absolutt tilstede! Jeg dømmer ikke spiller’n bedre enn Dualen før jeg har prøvd sistnevnte med ny pu.
RIAA: Sugden A21SE Stage Two, en liten komprimert boks med separat strømforskyning. Litt upraktisk er det med psu-stikket i front. Kålrabbi-konstruksjon spør du meg! Ellers er den varm, fintklingende og kler Micro-Seikien. Vinylkosen er så absolutt tilstede. Guy Clark låter ihvertfall som den han er på en fredags kveld tett etterfulgt av Mink Deville. Dette er jo bare kos ;)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.794
Torget vurderinger
28
Takk for super billedreportasje Grumpy. Serveringen ser ut til å være av første klasse.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.101
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Grumpy skrev:
Vi kan starte med de analoge greiene RoDa.

...En rimelig AT-pu (Audio-Technica CN5625AL) kunne med fordel ha vært byttet ut - kanskje med en AT110E eller 120E? Egentlig var planen å bytte over Denon DL-160 og kjøre en Sumiko Blackbird på Micro Seiki'en, men smartingen i USA sendte meg en Blackbird med brukket nålefane. Uansett ville arm-massen på Dualen neppe være særlig match heller? Jeg får jobbe litt med Dualen for å få noe mer ut av den litt tilbaketrukne, forsiktige lyden, særlig fra 100 Hz og nedover....
Åhh, det skal bli tider når jeg blir litt eldre. 8) Slike funderinger som du her sitter med kontra dagens som er mer hvem som skal kjøre på fotball, håndball og faen var det FAU-møte nå i kveld igjen....?!? ;D

Herlig tråd å følge, håper på masse bilder og bevingede ord. :)

Mvh
Rolf

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.464
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Utrolige flotte bilder og lesestoff som fenger Grumpy ;)
Her er det stas å svinge innom :)

gismo

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1

Jeg sitter og suger på toppen av en halvtom flaskeøl - det er lørdag ettermiddag og på høy tid å klekke ut
tanker om noe bedre å gjøre. Halvveis liggende i skinnstolen trekker jeg skjorta ut fra de tomme hudpølsene
på magen. Jeg har nemlig pådratt meg to av disse i løpet av sommeren. Jeg stirrer dypt inn i et vannløst hull
og leter etter HVOR attacket og stinget i Dualen er blitt av. Samtidig masserer jeg hjernebarken til å godta
at spilleren er som den er. Selvsnakk er effektfullt ...ofte proposjonalt med antall repitisjoner. -Ihvertfall om
jeg skriver det ned samtidig; "Grumpy, gi nå faen i det du ikke finner - og kos med deg med det som er!"
-Enkelt, ikke sant?

Cambridge 640P slører ihvertfall ikke til noe som helst. Dersom bedre produkter hadde vært priset etter samme
kalkyle, hadde verden hatt en annen lyd. Platerstrammeren fra Big Dipper er noen millimeter for grunn til å brukes
uten filtmatta på tallerken. Jeg hater igrunn filt, selv i tøfler. Det kan umulig ha noen helbredende effekt, annet
enn mot kulde? Allikevel klarer jeg å kose meg med Dualen på tilårskomne mainstream jazzskiver og hylende, glemte
discodamer. -Discodamer som aldri kom høyere på VG-lista enn nr. 5, men til gjengjeld holdt stand i disse fire ukene
32-36 i 1979. Slik kan Dualen sammenlignes akkurat for øyeblikket - just like Donna Summer - én naturskjønn
berikelse som prøver å gi alt den har på scenen gjengitt gjennom en ekte bling-bling-GUL Audio-Techica mikrofon:

...Selv finner jeg plutselig mer fornuft i å ta tak i begge hudpølsene og la bena løpe de av.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
...I skyggen av den glødende utestengelsestråden på HFS, konstanterer Grumpy at hudpølsene fra sommerens GASTRO
forsvant med "løpeturen" til LPGear.com hvor Dualen valgte seg en ny make til fordel for den bling-GULE AT pick-upen.
Hjelpsomheten i OVK slo heller ikke feil når ssm PMet tilbud om å forlenge hullet i platestrammeren :D.
"Filt-plættern", som fremdeles er synlig på bildet, kom derfor tilnytte som DIY-skosåler i "pælene" ettersom jeg har
registrert at vi har passert begrepet sommer for i år. - Varme i alle ledd gir god følelse!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Kaster du øyet over på høyre side finner vi Micro Seiki'n som fremdeles låter langt mer fyldig, pompøs og
angripende enn Dualen. -En dual som må vente noen dager til før en annen pu kanskje vil gi et forandret
inntrykk.

Riaan fra Cambridge viser seg å være mer "frempå" enn boksene med varemerket Sugden. Vekslende bytte av riaa
mellom de to spillerne rokker ikke min oppfatning sålangt. Genesis låter grufullt og pistrete på Dualen i forhold til annet,
men går til nød på Micro Seikien. Det hjelper null at besservissere i en annen tråd, spisser et utsagn om at audiofile
ikke er spesielt glade i musikk og at de ofte frustreres over lyden den lager. Utover det, spiller den lille Micro Seikien
like voksent som alderen med et fundament som gledelig overrasker, til tross for sine beskjedne 7 kg. Felles for begge
platespillerne er at tilsynelatende dårlige vinylpressinger faller helt igjennom og blir plagsomt å høre på sålenge viten
om at opplevelsen er noe helt annet på JR Trans Rotor i etasjen under. Sålangt foretrekker jeg Seikien til Jazz, klassisk
mens Dualen går greit på type Tracy Chapman og annet likelydende som er mastret med kjøtt på musklene ...om du
forstår meg rett.

Micro Seiki DQX-500 har en separat strømforskyning. Av plasshensyn har jeg satt den lille todelte riaan
fra Sugden oppå strømforskyningen som en stasjonær ektoparasitt. Jeg har tidligere bemerket min forundring over
at Sugden har inntaket til strøm i forkant. -En konstruksjon som trolig har blitt til etter at Sugden har lagt prioritet
i minimal størrelse og har sett nødvendigheten i å skjerme komponenter som kan tenkes å bli påvirket av DC. Under
panseret på Micro Seikien sitter en Quartz locked PLL DC servo motor som virker pålitelig nok. Gummiremmen til
drivverket er selvsagt badet i talkum og godt ristet før montasje 8). Utrolig at designet stammer fra før 1978 hvor
alt annet av platespillere så uendelig annerledes ut.

Armen på Micro Seikien, er som tidligere nevnt, en MA-707. Den er plain enkel og forholde seg til med intuitive
og brukervennlige justeringsmuligheter. En usedvanlig hyggelig nederlender på vinylengine.com sendte meg en
protractor i expressfart (all-for-free) og har etterhvert blitt en hyggelig hifi-venn.

Allikevel har Grumpy en utfordring med MA-707armen. Hev-/senkearmen holder ikke posisjonen sin. Dette er
mer til irritasjon enn at det plager meg i praktisk bruk. Poenget er jeg foreløpig ikke har noen god idé for å fikse på
dette. Får jeg tid, ser jeg ingen annen utvei enn å demontere mekanismen. Om du har erfart lignende eller vet
årsaken og har en mulig løsning, vil jeg være evig takknemlig.

Uansett, spilles det musikk på alle strenger, både høyt og lavt. På en regnfull dag som i går, fantes det knapt noe
bedre enn blanding av relax, nypressa Fidelity og en ørlille lørdags-schnaps som fikk dagen i går til å bli annerledes
enn dagen i morgen.

...morrofaktoren ble ytterligere økt hvor nedenstående Visonik delte spilletiden med et sett lånte "Maggi" som jeg
bare MÅTTE få prøvd engang.

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
.........og som vanleg meeget flotte bilder.. :)

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.260
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Grumpy! den hev og senk armen kan jag hjelpe deg med, om det fortsatt er ett problem, litt a samme løsningen som på Phantom.
Du får bare bite tennerne sammen, og be om Svenske hjelp ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
cash 63 skrev:
...Du får bare bite tennerne sammen, og be om Svenske hjelp ;)
Må jeg virkelig synke så dypt mot avgrunnen Kæsjch ...? ;D

Takk Gismo og "FemtiseksFredd".

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det har vært umulig å overse trådene på HFS som den siste tiden har tatt heftig for seg ekstremutstyr med kritiske øyne. Både kabel og cd-spiller ble arrestert og fengslet på livstid etter hifi-lovens strengeste paragraf. Renomé og markedsandeler synes tapt. Det er tilstrekkelig å ha bestått opptaksprøven til førskolen for å kunne forstå at det norske folk sin pessimistiske natur ikke bare har evnen til å irritere seg over andres optimisme, men nå også til å avdekke forhold som kanskje burde ha vært annerledes ...ihvertfall i pessimistens øyne. Reflektert eller ikke, så kastet de seg resolutt ut i debatten med bjellespark, sleggeslag i dogmatisk verbal kritikk med flokkmental ulveglefsing i 20Hz-området. Spørsmål ble rettet, riktige svar uteble! Kanskje har dette mediet blitt for raskt til at vi får tid nok til å reflektere. Reflektere før vi kaster oss ut i debatten. Skremmende var det at jeg allikevel følte en sterk kollektiv tiltrekning til den samme ulveflokken. Absolutt ingen liker å finne igjen egne sårt oppsparte sparepenger i lommene til blaserte produsenter som bevisst undervurderer sin kunde, enten som usynelig eller transparent og såpeglatt unnvikende. Hifi'ens biffnazister har nok engang fått vacumpakket sannheten. Men tenk om du tok feil? -Reflekter!
Grumpy konstanterer at Dualen hverken i dag eller senere vil føle seg lurt av å få påmontert en ny Audio-Technica pick-up med betegnelsen AT120E. Den har forlengst passert hi-fiens Blodsorden og er unikt bedre i klangen enn den bling-bling-gule low-rez utgaven av samme fabrikat. Dual CS-5000 har absolutt nærmet seg prestasjonsnivået til Mico Seikien. Heldigvis er det et stykke igjen til Trans Rotoren i "Karnappet". -Ellers hadde jeg prompte opprettet en ny Hangman-tråd. -Heldigvis slipper jeg det. For det er nettopp når slike tråder samler hifi-folket, at noe av hifi-gleden forsvinner. -Enten det er rktig eller galt.

I galloperende rekkefølge, med håndholdt kamera og skjelvende hånd, viser jeg ekte varer, med ekte innhold til rett pris: Sugden A21SE Phono som er følgesvennen til Micro Seikien. Den med den ellers så lite pene løsningen hvor strømtilførselen fra PSUen er plassert i front. Men, du verden så god og varm peiskoslyd den lille to-delte boksen gir fra seg.

CD/SACD-spiller og forsterker er fra Marantz. Henholdsvis en SA-7001 og PM-7200. Disse viderefører en soft og smålunken huslyd som er til å frydes over:

Dac-løsningen fra Audio Alchemy har strømtilførsel fra Audio Spectrum. På dette henger en Squeezebox som bruker den samme 5Tb serveren som i "Karnappet":

Avslutningsvis for denne gang, kan jeg ikke ennet enn å få rost den tidligere entry-modellen til Visonik nok. -Den lyder navnet Revo 2. De går ikke dypere enn det som er normalt for denne størrelsen, men har en fryktløs mellomtone og utsøkt diskant. -Nemlig en egenutviklet VISOTEC 28mm med ekstremt tynt silkebelegg og spesielle magnetiske oljer i kjølesystemet og kamre som visstnok garanterer resonansefri lyd. Jeg vet ihvertfall ikke hvor resonansene har tatt veien :) -Kanskje forsvinner de ut døra. To subber fra Anthony Gallo overtar der Visonik'ene slipper. Hva dette småtteriet presterer, har imponerert meg mange kvelder. Her kan Grumpy slappe av, enten det er alene eller med hånda i glefset til Krokodillen, eller bare gjøre ferdig noe jeg ikke rakk på jobben eller bare som nå, pludre ned noen ord her i ny og ne.

Koseanlegget "Vaulten" i øyeblikket:
Vinyl: Mikro-Seiki DQX-500 og MA-707| Denon DL-160 | Sugden A21SE Phono
Dual CS-5000 | Audio-Technica AT120E | Cambridge 640P
Forsterker: Marantz PM7000
CD/SACD: Marantz SA7001 (KI S)
DAC: Audio Alchemy DDEngine v3.0 | Audio Alchemy Digital Transmission Interface | Audio Spectrum Dual Xformer Power Supply
Digi kilde: Logitech Classic | ACER Easy Store H340 (5tb nettverksserver).
Ht/sub: Visonic Revo 2 | 2 x Anthony Gallo TR-1
kabler: Audioquest, Kimber og Silspeak kabling
Lagring: ACER Easy Store H340 (5tb nettverksserver).

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.294
Torget vurderinger
4
Grumpy skrev:
Det er tilstrekkelig å ha bestått opptaksprøven til førskolen for å forstå det norske folk sin pessimistiske natur ikke bare har evnen til å irritere seg over andres optimisme, men nå også til å avdekke forhold som kanskje burde ha vært annerledes ...ihvertfall i pessimistens øyne.
;D

Fornøyelig tråd!
Mange artige betraktninger, og som vanlig fantastiske bilder.
:)

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Plassen syntes å bli liten. Da var det ikke værre enn å skjære til en benkeplate (220 x 50 cm) til den nette sum av 270,- eller deromkring. Seks stykker BDC-koner som mellomlegg og vips er det plass nok.

Benz'en tapte kanskje slaget som jazzens mester i "Karnappet" og er temporært omplassert i "Vault'et".

Grumpy slipper ikke unna i år heller. Krokodillen trumfer igjennom en gourmetur light hos våre danske venner. Lettere opphissa er vi plutselig på kjøret igjen. Vel, åtte timer med hard terrorisering av dieselpumpa ved tøft fotarbeide ønskes vi velkommen i gamle omgivelser rett utenfor Kjøbenhavn. Herløv har etpar greie gågater, øl- og vinhaver som smaker passende aprétift for oss feriestemte - og ikke minst en ekte kro hvor Grumpy kan bælme litt. Ja, for ikke å glemme stedets opphissende vinduspiger som skuffende, allikevel ikke viste seg å være på udsalg!

I Danmark føler jeg meg nesten som hjemme sålenge hummersuppa blir servert før "Krokodillen" ...nam-nam, slurp-slurp og gulp.

Med dieselhesten i pant, godt sikra og gitra, går startskuddet for Krokodillens årlige spasmatiske shoppinghysteri.

Anger-angsten er påtagende stor når det går opp for Grumpy at han har hatt hue i halmsekken, ettersom de to neste døgnene er forhåndsbestilt i en større by med hotell midt i shoppingløypa. Fysj jeg gruer meg, men is og jordbær er alltid overkommelig! De påfølgende dagene så omtrent slik ut, med franske løksupper, kammermusikk og levende middag vandrende i slottshagen:

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.444
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det begynner å bli en vane, dette her:

Flotte bilder og interessant tekst, Grumpy!

For min del kan du godt utbrodere litt mer rundt det kulinariske også.

mvh

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Takk for at jeg fikk være med på turen din i etterkant Grumpy.
Tror ikke jeg skal vise til min nylige to overnattingers tur til residensen i Solør.............
første overnatting der på 6-8 år og slik så det ut både inne og ute :eek:
Dog gjort litt på en dagstur årlig, så jeg får nyte det gode liv gjennom deg og det er svært lett.
Flotte bilder og presentasjon igjen.
Mvh.KW

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.464
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Helt ypperlig igjen Grumpy :)
Du overrasker oss ikke lenger, du bare bekrefter din klasse ;)

gismo

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Grumpy og krokodillen, to BLIDE mennesker som deler med oss...Hjertelig takk! Glad i hjertet ,sulten i magen og smilende i hodet av å se i denne tråden.. :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.608
Torget vurderinger
24
Du er helt RAW, altså ;D ;D ;D

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
18.117
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Du får bli med neste gang KW. Det er plass på sprekken i midten ;D. Joda og takk tkr. -Jeg lover å smøre på litt mer ganeprat neste gang. Du Finger'n er jo bare helt skjønn og "rosa" i alt du skriver ...hehe og takk. Det samme til deg Gismo og HCS. Takk Sluket ...du er jo på en måte en RAW bidragsyter til at Grumpy kan føle seg oppSLUKET med nok power'n å spille på igjen.

Nå kjøres det en liten kveldsøkt her oppe. Rolig musikk på loud level. Switsjer MSFL-utgaven av Patr. Barber - Modern Cool vekselsvis mellom vinyl og fra server. -Ikke hakkande gæærnt her oppe heller. Prøver å få litt mer sprut og nedkjøling av Benzen ved hjelp av en Clearaudio riaa. Vet ikke helt om jeg lykkes, men økke som er det koz nok i massevis dette. Enn så videre blåser det klart mer råskap av Patricia ut av de frontblåsende portene på Montanaene fra serveravspilling enn vinyloppsettet. Benz'en er "bra", men klarer altså ikke å slippe lespedyret helt ut her oppe heller. Men, vakkert er det og absolutt til å leve med. Det lå ikke i planen på å prøve Sheltern her oppe, men nå klarer ikke Grumpy å la være å prøve ...kjenner jeg han rett ::) Vi roer det hele ned med en låt av Wolfgang Haffner feat. Nils Landgren og Lars Danielsson ...Cruisin og lever med verden slik den er.

Topp Bunn