GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Feilen du gjorde var at du ikke fortalte at krumkakene var med pisket krem!
    Er det en kanelsnurre hun har på hodet eller er det bare jeg som er for opptatt av bakverk? :unsure: :unsure:
    Var "nesten" på konserten jeg også, via en kamerat som hadde åndsnærværelse nok til å sende meg live feeds via WhatsApp :)
    Han sto nok ikke langt unna deg.
    De to kara satt rett på raden foran. Pussig for jeg synes at jeg hørte - når han som lignet mest på deg stadig snudde seg og og mumlet spørrende, "er ikke det Melg.....? Jeg holdte på å ta kontakt, men når Kinga plutselig kom glidende inn på scenen mot meg, ble jeg litt forvirret.

    Kinga Glyk 08-03-20243.jpg


    Du får få en smaskebit da:


    PXL_20240308_195622488-EDIT.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Pøh! spille masse usammenhengende bass toner det klarer vel jeg også med min bass:D
    Pøøh, hold deg til punk og garrrrrrasjerock du. Satt ved siden av en av våre bedre bassister, han var enig med meg og nokså henrykt. Nå kan du gå ned i kjelleren igjen 🤣🫂
    Kinga var stor nok til å sette sammen en variert set-list som aldri ble kjedelig. Samtidig lot hun sine medmusikanter få skinne i glansen av dyktighet. Værre er det å bivåne konserter med sammenhengende bassrunk. Blir fort "skjedelig" og lite variert. -Synes nå jeg da.

    Jeg var sammen med @geto , men traff på de glade guttene @Jamakr og @Powerpoint , hvor sistnevnte gjorde seg til på bildet, eller kanskje han var seg selv?

    PXL_20240308_204859589.jpg


     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Pøøh, hold deg til punk og garrrrrrasjerock du. Satt ved siden av en av våre bedre bassister, han var enig med meg og nokså henrykt. Nå kan du gå ned i kjelleren igjen 🤣🫂

    Jeg var sammen med @geto , men traff på de glade guttene @Jamakr og @Powerpoint , hvor sistnevnte gjorde seg til på bildet, eller kanskje han var seg selv?

    Han var seg selv.
    JM
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.789
    Torget vurderinger
    23
    Vel... har fem konserter hittil i år, og konserter både 15. og 21. mars booked... hva kan du vise til i samme periode...😎😎
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.509
    Antall liker
    102.789
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer bra med mine antagelser ja. Klaphatter og konserter er ikke kompatible 😆
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    Regner med jeg treffer deg her, @Grumpy ..... 🤭

    Vis vedlegget 1004253
    Hehe, ja du elsker å gni det inn du, når du vet at jeg er i full galopp med innspurten til Oslo Hifi Show 🤪

    Fredag er det innlasting, rigging av PA, raidere, trådløse mik.bøyler, skjermer, 1250 sjekklister, utlevering av akkreditering og 900 spørsmål som må besvares, men på lørdag morgen er alt klart til innslipp for en hei dundranes hifi-fest! Vi er godt forberedt. Årets sponsorer; Hifi-Klubben, Moccamaster og Multitech har fått sin plass på 300 nøkkelbånd til utstillere og akkrediterte. Kø-ordner er hentet - alt er i rute (y) Personlig gleder jeg meg til absolutt ALT! inkludert konsertene både lørdag og søndag, men ikke minst foredragene. Blir spennedne å høre Julia Dessingthon dissikrere ringrevene Tom Kristensen og Yan Friis mens Claudia Scott overtar styringen og synger oss i senk. Julia stilte allerede som 13-åring opp i Kvitt eller Dobbelt (for de som husker) i emnet Rolling Stones - jækla dristig, spør du meg :)

    OHS.jpg

    Husker du forresten at vi diskuterte pl.spillerprosjekt med gyro? Vi får en premiere på messa - en selvnivellerende spiller med totalt ressonansefri tallerken. En tysker kom deg i forkjøpet :eek:


    Altså Scott Henderson Trio blir en verdig fortsettelse av Kinga Glyk. FusionJAM deluxe! Har du forresten anskaffet Karnevel! som hadde release i forrige måned. Sørg for en signert til meg da. -Med store bokstaver :LOL::love:

     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1

    1250 checklistor? :eek: Jeezz, mycket enklare att flyga en Boeing.. 😎
    Å ja!!! MYE vanskeligere og langt mer komplisert selvfølgelig! Det er en grunn til at du har lenestol i skinn på jobben, mens jeg må jogge rundt :LOL: . Men, konsekvensene er kanskje ikke like store om det går gæærn't når jeg snubler 😂😂
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Kinga var stor nok til å sette sammen en variert set-list som aldri ble kjedelig. Samtidig lot hun sine medmusikanter få skinne i glansen av dyktighet. Værre er det å bivåne konserter med sammenhengende bassrunk. Blir fort "skjedelig" og lite variert. -Synes nå jeg da.

    Jeg var sammen med @geto , men traff på de glade guttene @Jamakr og @Powerpoint , hvor sistnevnte gjorde seg til på bildet, eller kanskje han var seg selv?
    Kinga (gad vite hvordan det uttales på polsk :unsure: - kanskje Inga?) var et friskt bekjentskap i ytterkant av mine musikalske preferanser.
    Jeg leste og lyttet meg litt opp i fjor før jul, og fant ut at dette ville være en ypperlig opplevelsesjulepresang til min gode venn jamakr.
    Og gjett om jeg traff? Etter få minutter sto herremannen med et fett glis rundt munnen, og gynget til frøken Glyks bassriff.
    Og du verden som hun kan traktere det digre 4-strengs Fender bass beistet.
    Samtidig er hun raus og romslig med sine godt over gjennomsnittet dyktige medmusikanter.

    20240308_202450.JPG


    Sjarmerende som bare det, og med en fremtoning som får noen menn til å snappe etter pusten.
    Hun skriver det meste av musikken hun fremfører selv, er våken og tilstedeværende og kommuniserer lett med publikum med sin polske aksent.
    Hun fikk velfortjent applaus, var veldig påpasselig med å få respons når en av hennes medmusikanter briljerte (pekefinger direkte rette mot rette vedkommende med litt opphold i bass spillet), hvilket de gjorde til gangs.
    I særdeleshet trommeslager Nikolaus (tror jeg han het) er farlig god, og etterlot meg ganske så henrykt når han dro på med komplekse taktskifter og utstrakt bruk av alt tilgjengelig trommeskinn og messing. Noen semestre med "Master class" skole hos Gavin Harrison ville gledet ham tror jeg.

    Men altså, når (K) Inga sto lett bredbent, satte frem høyrefoten og stemplet den i scenegulvet, lente seg bakover og dro på med det tyngste riffet hun har på repertoaret for tiden, så luktet det jazzrock på grensen til metall. Du verden for en "attitude" den vevre lille damen har. Samtidig kan hun spille så fjærlett og sanselig at du kjenner at de skjøre nesten illusoriske tonene kjærtegner deg.

    20240308_202410.JPG


    Applaus gikk over i jubel, og stående ovasjon, hvilket tente damen ordentlig, samt de øvrige medmusikantene. Samtlige gav jernet så det gnistret etter i et forrykende samspill. Men Inga hadde også vett på ta det hele ned et par ganger, så både bandet og vi fikk igjen pusten og pulsen ned. En form for allsang fikk hun oss også til og være med på, samt at vi skulle tralle basslinjene hun spilte uten forutgående hjelp noe senere. Smart! Gjett om hun hadde oss i sine hender? Og damen bød virkelig i små glimt på seg selv. Hun fortalte blant annet om et ankelbrudd for et par måneder siden. Hvorfor nevner jeg noe så trivielt?
    Jo, dere skjønner at etter ekstranummeret bad hun oss innstendig om ikke å skynde oss hjem. De kom snart ut i foajeen og ønsket å prate med oss, og selvfølgelig selge hennes nye skive. Vel, vel jeg vimset ut, og fikk tak i jakka mi, og sto nederst i trappa i foajeen da frøken Glyk plutselig var på vei ned rett mot meg, sterkt hinkende, hvor på jeg bare utbrøt spontant "Ojsann, auuuuda!". Dermed fikk jeg et blendene smil og to nydelig brune øyne som stirret rett inn i mine øyne på under en meters hold. Mer skal det ikke til for at jeg blir svimmel.

    Så synes jeg det var veldig moro og svært fortjent at hun fikk slik god respons under konserten, og det forundrer meg ikke meget om hun solgte ut hele opplaget av vinylskiva. Det var totalt maurtue foran benken. Frøkna stilte villig vekk opp på fotografering, og signerte sikkert vinyl og CDer til krampa tok henne.

    Ut i den utrygge Oslo natten bar det med en meget fornøyd jamakr som bar på sin signerte skatt.

    Avslutningsvis, så synes jeg Inga sa noe meget klokt mot slutten av det halvannen time lange relativt intense settet: "Det er bedre at du/dere går hjem og føler at dere vil ha mer, enn at vi står her oppe og spiller til dere begynner å lure på når vi skal slutte, så du/dere kan gå hjem."
    En dame helt etter min smak, men som Grumpy er jeg sørgelig utdatert, så det er best å holde attråen for seg selv.
    Men jeg går mer en gjerne på konsert med Inga igjen.

    Fikk dere for øvrig med dere hva damen bruker av signaloverføingskabler gutter?

    PS! Jeg er redd for at jeg ser ut slik til vanlig som jeg ble avbildet av den vinylelskende herremannen som "eier" denne tråden.
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du er lei jobben din @Powerpoint, så burde du ha gode sjanser for å livnære deg som anmelder. 👍
    Jeg skulle til å si det samme Blueser'n, og jeg deler så absolutt begeistringen til Pøwer'n!!!! Det eneste som manglet i den skriveføres engasjerende linjeføring var at Kinga virkelig slapp til og lot sine kollegaer på scenen få skinne. Det ble en sabla bra jamme-kveld, på den måten som musikk blir kulest på. Selv @geto som er litt ThinLizzy i hue, han gav meg et kyss på kinnet etter konserten. Når jeg tenker etter, så håper jeg at det var innholdet i konserten som skapte den impulsive reaksjonen og ikke noe annet 🤪. Real Life- skiva har jeg gitt 4,3 av 5 i score.

    PS! Når jeg tenker meg om, så fikk jeg også en kramklem og kyss på kinnet av Pøwer'n også, der nede i trappa. -Kanskje det er aftershaven allikevel. Jeg bytter'n til mandag 😂😂

    PS2! Den grøftekabelen la jeg ikke merke til @Powerpoint

    PXL_20240308_193536004-EDIT.jpg


    PXL_20240308_194812483.MP-EDIT.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Engasjerende musikk, må ha vært stort å få oppleve disse live.

    Å ja takk. Jeg synes at de var flinke rent musikalsk og det låt overraskende tight med tanke på at dette var konsert nummer to på ny turne. De lykkes godt med å håndtere publikum på en engasjerende måte. Det er sjeldent, eller aldri en ulempe å være litt ydmyk i tillegg - det = Kinga :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Hvis du er lei jobben din @Powerpoint, så burde du ha gode sjanser for å livnære deg som anmelder. 👍
    Led meg ikke ut i fristelse broder ;)
    Lei jobben er vel i grunn bare fornavnet.
    Uansett skal det skrives i hytt og dyne vær i begge sammenhenger, så tja...
    Men flere konserter er ikke og forakte eller plateanmeldelser.
    Dog mens det sildrer inn litt vinyl hos meg, er det flom hos Grumpy ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.638
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Laaange dager, men staben jobber godt i sammen og jeg tror dette blir enda et hakk bedre enn i fjor. Nå er Co. satt og resten av jobben gjør vi fra Messekontoret 24/7.

    Stor takk til MultiTechnic og store-Lars i OAS som leverer lyd, lys og scenene våre. Helt ubeskrivelig service! Jeg er villig til å adoptere deg, men ikke før i morgen 🤣 !

    Stereofil, som er en av flere som har jubileum i år, har fått tillatelse til å starte oppriggingen av ekstremsettet til MBL. Jeg kunne ikke la vær å stikke nesen inn og stilke opp øra. Kaldt og rett ut av kassene var det en forgudet lyd som fylte rommet, til tross for iherdig jobbing frem mot lørdag kl. 10:00. Jeg er ikke engstelig for at dette blir en attraksjon! Det låt nesten like bra som egne Magico 🤪. Min kommentar til Marius hos Stereofil var at her har dere brukt gode kabler! Han var selvsagt helt enig.

    Julia, Tom, Yan & Claudia bli en severdig opplevelse når 4Struper samles til skøy og gøy på Scandic Scene Foajé (foredragsscenen), lørdag kl. 13:00 . Praktverket til Yan Friis er allerede nominert til Indiebokprisen 2023, til tross for at det er helt fersk fra trykken. Tom & Yan blir å finne i nærheten av Big Dipper og signerer bøker så lenge lageret rekker.

    OHS-2024_kollage.jpg


    HiFi Show.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn