Hei. Jeg har ikke så peiling på hvordan en arm fungerer "innvendig",og hva som svekkes over tid. Men jeg har en Micro Seiki CF3 arm på min Micro Seiki BL77 platespiller,og det sitter en Denon DL 110 på den. Når jeg setter antiskatingforce på armen til det som er oppgitt så har jeg erfaring med at armen ofte prøver å dra seg inn mot senter. På starten av plater hopper den noen ganger rett over den første rillen hvis jeg senker armen litt for fort. Jeg kjøpte en plate uten noen spor. Altså en helt blank plate,og satte stiften ned på den,og da fyker den inn mot midten med en gang. Ifølge noen på Youtube hvertfall,så bør den holde seg i ro,og dette høres jo egentlig logisk ut hvis den ikke skal bli liggende å gnage veldig på den ene "veggen" i rilla på platen.
Når jeg stiller antiskating force helt opp på maks så holder den seg liggende der jeg slipper den ned på den blanke platen min.
Jeg aner jo ikke hvordan denne antiskatingen "opprettholdes" på armen,men hvis det er fjærbelastet,eller noe så svekkes vel dette over tid,og spørsmålet mitt blir da altså skal jeg stole mest på tallene som er oppgitt,og stille inn antiskating etter det,eller stole på den blanke platen,og kjøre antiskating på maks,siden det er det som ser ut til å holde den borte fra å dra seg inn mot midten helt fra første rille?
Og hvis tilfellet er at dette svekkes over tid,og jeg nå må kjøre på maks,så er vel tiden inne for å se etter en ny arm da kanskje.
Da vet jeg hvertfall hva jeg får av meg selv i julegave i år
Når jeg stiller antiskating force helt opp på maks så holder den seg liggende der jeg slipper den ned på den blanke platen min.
Jeg aner jo ikke hvordan denne antiskatingen "opprettholdes" på armen,men hvis det er fjærbelastet,eller noe så svekkes vel dette over tid,og spørsmålet mitt blir da altså skal jeg stole mest på tallene som er oppgitt,og stille inn antiskating etter det,eller stole på den blanke platen,og kjøre antiskating på maks,siden det er det som ser ut til å holde den borte fra å dra seg inn mot midten helt fra første rille?
Og hvis tilfellet er at dette svekkes over tid,og jeg nå må kjøre på maks,så er vel tiden inne for å se etter en ny arm da kanskje.
Da vet jeg hvertfall hva jeg får av meg selv i julegave i år