Gro Harlem Brundtland og den norske servile presse.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Arbeiderpartiet og Høyres partigruppe stemmer stort sett likt på stortinget, det er om ikke annet et faktum - i mine øyne et ominøst (så fint ord) et.

Mvh

S

Slubbert

Gjest
oddgeir skrev:
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
Gjest skrev:
Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.
Men det kan du?
Ja.
Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.

Jeg gratulerer, og bøyer meg i støvet. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Storhet, intet mindre, storhet. Det krever sin mann å utvikle så optimal politisk forståelse at man aldri må hverken synse eller undres noensinne. Han er som Plato, Hobbes, Mill, Marx, Locke, Descartes, Nietzsche, Sartre og Russell rullet sammen i én, og alt passer sømløst.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Det er da faktisk ikke få mennesker i dette landet som helt lovlig ved bare å "følge regelverket" har betalt lite/ingen skatt. Mange av disse har fått føle "landsmoderens moralske vrede" når hun har gått ut høyt på banen og fordømt disses manglende samfunsansvar. Det artige er jo at hun selv var med å vedtok de reglene hun krittiserte folk for å bruke!

Kjeltring er hun nok ikke mer enn de fleste, med du verden hun har inntatt tronen som Norges ukronede dronning av hykleriet! Større hykler enn Gro tror jeg ikke det finnes, hverken i Frankrike eller Norge!

"Typisk norsk å være smålig" sa Gro! Jo takke fan for det! Skjønner hun ikke reaksjonene er hun dum i tillegg. Men det var jo en som sa at folket fikk spise kake hvis de ikke hadde brød. Gros søster i ånden!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Slubbert skrev:
oddgeir skrev:
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
Gjest skrev:
Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.
Men det kan du?
Ja.
Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.
Storhet, intet mindre, storhet. Det krever sin mann å utvikle så optimal politisk forståelse at man aldri må hverken synse eller undres noensinne. Han er som Plato, Hobbes, Mill, Marx, Locke, Descartes, Nietzsche, Sartre og Russell rullet sammen i én, og alt passer sømløst.
He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det. Men man må ha grunnleggende kunnskap om politikk, og det har jeg.

Støtter Spiralis sitt siste innlegg.

S

Slubbert

Gjest
Gjest skrev:
He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det.
Jeg vil anta at du kommer langt på vei med en pakke fargeblyanter og en rableblokk.:)

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
oddgeir skrev:
Gjest skrev:
Slubbert skrev:
Gjest skrev:
Men det kan du?
Ja.
He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det. Men man må ha grunnleggende kunnskap om politikk, og det har jeg.

Støtter Spiralis sitt siste innlegg.
Der er jeg tildels uenig. Du kommer langt med elementær logikk og moral, problemet ligger heller i å fjærne seg fra den rådende diskurs.

For å sitere Marx:

The ideas of the ruling class are in every epoch the ruling ideas, i.e., the class which is the ruling material force of society, is at the same time its ruling intellectual force.

Mvh

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Antall liker
0
Gro Harlem sosialist? jajajajajjajajajajajajajajajjajajaja. Det er "morsomt" at hun kan slippe å betale skatt når mange politikere her i Norge vil at "pensjonistene" som bor i Spania eller andre steder må betale skatt i Norge. Dette er og blir i mange mange år en trist sosialist land der det trenges mange mange år for at noen ting forandres ( folk fleste er opptatt i å bruke penger - vi er rike ikke sant? jajajajajajajaja) PATETISK!!!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Fru Brundtland har drevet med aktiv skattetilpasning ved at hun har meldt skattemessig flytting til Frankrike.
Videre har hun sett på kalenderen hver gang hun var hjemme, for å se om hun overskred grensen på 180 dagers opphold i Norge. For i så fall ville hun bli skattepliktig til Norge, og det ønsket hun å unngå.

Videre har hun, mot gjeldende lovgiving i både Frankrike og Norge, foretatt hofteoperasjoner ved norske sykehus, godkjent, så vidt jeg forstår, av sin søster, direktør i et eller annet helseorgan.

I beste fall er dette dårlig dømmekraft. Mest sannsynlig er det brudd på lovgivning.

Dette er altså damen som innledet jakten på nullskatteyterne innen shipping. De hadde vel heller ikke brutt noen lover?

Hva om Carl Ivar eller en annen tilfeldig Frp'er hadde blitt tatt med buksa nede på samme måte? Da skulle dere sett Deph med flere svinge seg til panegyriske høyder i rettferdig harme over denne navlebeskuende imbesille liksompolitikeren.

Nå er det relativt stille fra den kanten. ;D
Helt enig, hadde det vært en Frp'er, så hadde Deph vært i fistel nå...
Nå er det faktisk snakk om "landsmoderen".
Hun har kanskje ikke gjort noe kriminelt, men jammen er dette å gå på tvers av det de fleste trodde at hun faktisk stod for.
Jeg har ingen høye tanker om denne damen, så meg sjokkerer det ikke, har aldri stolt på henne, siste illusjon falt da hun etter EU-avstemningen presterte å hevde at hun ikke var skuffet, mens hun så rimelig forgrått ut.
Ynkelig å ikke engang kunne innrømme noe som var så opplagt, og som tross alt ikke var noe å skamme seg over.

Saken med operasjonen viser i alle fall at det er forskjell på folk, og at de med mest penger slipper billigst unna...

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Det er klart det er forskjell på folk. Selv om jeg ikke har noen politisk samrøre med AP eller Gro er dette en person som Norge kan være stolt av og ikke noen som vi er flaue av å komme fra samme land som, slik som Le Pen, Haider, Carl I. Hagen, Waldheim eller Mugabe. :-*

Saken med operasjonen viser i alle fall at det er forskjell på folk, og at de med mest penger slipper billigst unna...
Hun betaler for operasjonen sin av penger fra egen lomme. Jeg skulle like og se deg eller noen av de andre sladrekjerringene her inne gjøre det samme, men det blir vel tyst da hvis det skulle koste dere selv noen kroner å være prisippfaste forbilder. ;)

Egentlig er det flaut, smålig og ynkelig av Norge og forvente at våre statsoverhoder selv skal måtte punge ut for helsestell i hjemlandet. Vi burde være beæret av å ta vare på alle våre tidligere statsministre til de havner under torven, uansett hvilke partier de kommer ifra.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.719
Disse oppslagene om Gro viser hvor misunnelige vi er på alt. Furtne folk som sier "Hvorfor får hun og ikke jeg" Det er jo mer fokusert på hennes "enorme inntekter" og "astronomisk dyre operasjon".
Hun spilte med åpne kort ovenfor sykehuset ang. bosted og trygdesituasjon. At sykehusledelsen har tatt en litt gal avgjørelse skal vel ikke hun lastes for.

Og for å komme hennes motstandere i forkjøpet "Sier hun ja..."

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Det er klart det er forskjell på folk. Selv om jeg ikke har noen politisk samrøre med AP eller Gro er dette en person som Norge kan være stolt av og ikke noen som vi er flaue av å komme fra samme land som, slik som Le Pen, Haider, Carl I. Hagen, Waldheim eller Mugabe. :-*

Hun betaler for operasjonen sin av penger fra egen lomme. Jeg skulle like og se deg eller noen av de andre sladrekjerringene her inne gjøre det samme, men det blir vel tyst da hvis det skulle koste dere selv noen kroner å være prisippfaste forbilder. ;)

Egentlig er det flaut, smålig og ynkelig av Norge og forvente at våre statsoverhoder selv skal måtte punge ut for helsestell i hjemlandet. Vi burde være beæret av å ta vare på alle våre tidligere statsministre til de havner under torven, uansett hvilke partier de kommer ifra.
Etter å ha blitt "ferska" så betaler hun av egen lomme.
Gad vite hva resultatet hadde blitt hvis pressen ikke hadde vært så slitsom.
Men du verden, det er smålig av oss å bry oss om slike bagateller.
La oss heller hisse oss opp over en FRP `er i banditos genser ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Etter over 6300 innlegg, vel eg etter kvart å ikkje kommentere i denne strengen.
Men det kan bli interessant å lese her...
Ikkje noko problem det. Innlegg her nede tel ikkje i den store oppsummeringa.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Audiophile-Arve skrev:
Etter over 6300 innlegg, vel eg etter kvart å ikkje kommentere i denne strengen.
Forståeleg,

med tanke på at du bur i Portugal større delar av året. Skattar du dit og? ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Nei det er selvsagt helt greit at man ordner seg så man slipper å betale skatt både til sitt opprinnelige hjemland og det landet man faktisk bor i, og at man så reiser hjem og lar seg operere på skattebetalernes regning… så lenge man har fortid i et annet parti enn Frp.

Hun betaler selv NÅ ja, når det blir hyl og skrik i pressen, hvorfor først nå, hun er lege og tidligere statsminister, hun visste helt sikkert at hun fikk spesialbehandling utenom reglementet.
Jeg betaler faktisk skatt og derfor slipper jeg å betale selv for operasjoner, det er nå faktisk dette som er noe av poenget med å betale skatt, men jeg burde vel vært ekstra solidarisk og betalt begge deler jeg kanskje?

Det eneste som er flaut i den saken er vel at en av de som har krevd at andre skal betale sin skatt og vise måtehold demonstrerer så til de grader at det er langt mellom liv og lære når det kommer til hvordan en selv skal leve.

Misunnelse? Hva skal vi misunne Gro? Nye hofter?
Det er snakk om å reagere på dobbeltmoral fra de som mange faktisk har mest tillit til, slikt som dette river ned tilliten til politikerne, DET er problemet, ikke det at man ikke unner Gro en operasjon.

Nei vi får vel heller fokusere på feil genserbruk og litt uheldige formuleringer, der er vi mer i vårt ess…

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Jeg synes Gro skal betale skatt slik som andre. Da kan den staten hun skatter til betale operasjonen. Siden hun ikke betalte skatt til noen så skal hun gjøre opp for seg privat.

Hun tjener 350`tusen på en times foredrag. Operasjonen kostet en million. Tre timers foredrag for en operasjon av denne arten.

Hun fikk operasjonen mens hun var i Norge på ferie. Hva med de som stod i operasjonskøen fra før?

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
111
Gjest skrev:
Jeg synes Gro skal betale skatt slik som andre. Da kan den staten hun skatter til betale operasjonen. Siden hun ikke betalte skatt til noen så skal hun gjøre opp for seg privat.

Hun tjener 350`tusen på en times foredrag. Operasjonen kostet en million. Tre timers foredrag for en operasjon av denne arten.

Hun fikk operasjonen mens hun var i Norge på ferie. Hva med de som stod i operasjonskøen fra før?
Hun brukte SUPERNETTVERKET! (lydeffekt: http://www.audiosparx.com/sa/archive/Strings/Violins/Strings---from-Psycho-movie/1122)
supernettverket!!!http://e24.no/nettet/

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Forslag:

Skal vi gå sammen og spleise på en foredrag av Gro, med følgende tema:
- Hvordan utnytte smutthull i skattesystemet
- Hvordan utnytte regelverket for å få en verdigere aldersom enn den hennes parti har å tilby oss
- Hvordan snike i helsekøen

Vi er jo 9.158 stk. her på sentralen, så det blir jo bare 39 kroner på hver av oss, og det kan bli en særdeles lønnsom investering. Hun trenger jo dessuten litt inntekt for å finansiere hofteoperasjonen nå som hun trenger å betale for seg for å redde stumpen(e).

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.739
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Forståeleg,

med tanke på at du bur i Portugal større delar av året. Skattar du dit og? ;D
Berre eigedomsskatt, og det er ikkje rare greiene.
Nei, vi lærarar må finne oss i å gje helvta av alt vi tener attende til arbeidsgjevar....

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Hmm... Å utnytte de mulighetene som finnes i skatteloven er vel Gro H. langt fra alene om? Skatteplanlegging er vel noe det brukes mye ressurser på hos de fleste næringsdrivende her i landet. Hva er det som er så spesielt med denne saken?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fush skrev:
Hmm... Å utnytte de mulighetene som finnes i skatteloven er vel Gro H. langt fra alene om? Skatteplanlegging er vel noe det brukes mye ressurser på hos de fleste næringsdrivende her i landet. Hva er det som er så spesielt med denne saken?
Det som er spesielt med denne saken er at det er ei som hadde som et politisk hovedmål å få de rike til å betale mer skatt og unngå utflagging og tette skattehull, som nå gjør det hun selv prøvde å komme til livs da hun var statsminister. Det ser ikke særlig bra ut når avstanden mellom liv og lære blir alt for stor.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hørte nettopp Gro på radioen.. Hun sa:
"Det har jeg ikke sagt, det har journalisten sagt.. Det er feil" - rett og slett riktig!!!

80 - 90 % av de t som nå har blitt skrevet i media om Gro de siste par ukene er oppspinn.
Det er helt utrolig at dette er mulig i Norge idag...

Her må altså man slutte å sitte på spinnenede kaktuser med stumpen sin..
Dette er skikkelig RÆVA jobb av de fleste journalister... Hvor får de eksamensbeviset sitt mon tro?
det må være av Se&Hør sjefen... ???

mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hvem som har sagt hva er rimelig uinteressant i denne sammenhengen. Handlingene taler for seg selv.
Retretten vi ser i disse dager, taler også for seg selv.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Men lysten er der Arve, bare bryt sammen og tilstå!! ;D ;D

Topp Bunn