A
Atle Kristiansen
Gjest
Arbeiderpartiet og Høyres partigruppe stemmer stort sett likt på stortinget, det er om ikke annet et faktum - i mine øyne et ominøst (så fint ord) et.
Mvh
Mvh
Storhet, intet mindre, storhet. Det krever sin mann å utvikle så optimal politisk forståelse at man aldri må hverken synse eller undres noensinne. Han er som Plato, Hobbes, Mill, Marx, Locke, Descartes, Nietzsche, Sartre og Russell rullet sammen i én, og alt passer sømløst.oddgeir skrev:Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.Gjest skrev:Ja.Slubbert skrev:Men det kan du?Gjest skrev:Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.
Jeg gratulerer, og bøyer meg i støvet. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det. Men man må ha grunnleggende kunnskap om politikk, og det har jeg.Slubbert skrev:Storhet, intet mindre, storhet. Det krever sin mann å utvikle så optimal politisk forståelse at man aldri må hverken synse eller undres noensinne. Han er som Plato, Hobbes, Mill, Marx, Locke, Descartes, Nietzsche, Sartre og Russell rullet sammen i én, og alt passer sømløst.oddgeir skrev:Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.Gjest skrev:Ja.Slubbert skrev:Men det kan du?Gjest skrev:Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.
Jeg vil anta at du kommer langt på vei med en pakke fargeblyanter og en rableblokk.Gjest skrev:He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det.
Der er jeg tildels uenig. Du kommer langt med elementær logikk og moral, problemet ligger heller i å fjærne seg fra den rådende diskurs.Gjest skrev:He, he, ja dette var jo morsomme sammenligninger. Så man må være filosof for å greie en politisk analyse? Tror ikke det. Men man må ha grunnleggende kunnskap om politikk, og det har jeg.Slubbert skrev:Storhet, intet mindre, storhet. Det krever sin mann å utvikle så optimal politisk forståelse at man aldri må hverken synse eller undres noensinne. Han er som Plato, Hobbes, Mill, Marx, Locke, Descartes, Nietzsche, Sartre og Russell rullet sammen i én, og alt passer sømløst.oddgeir skrev:Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.Gjest skrev:Ja.Slubbert skrev:Men det kan du?Gjest skrev:Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.
Støtter Spiralis sitt siste innlegg.
Helt enig, hadde det vært en Frp'er, så hadde Deph vært i fistel nå...oddgeir skrev:Fru Brundtland har drevet med aktiv skattetilpasning ved at hun har meldt skattemessig flytting til Frankrike.
Videre har hun sett på kalenderen hver gang hun var hjemme, for å se om hun overskred grensen på 180 dagers opphold i Norge. For i så fall ville hun bli skattepliktig til Norge, og det ønsket hun å unngå.
Videre har hun, mot gjeldende lovgiving i både Frankrike og Norge, foretatt hofteoperasjoner ved norske sykehus, godkjent, så vidt jeg forstår, av sin søster, direktør i et eller annet helseorgan.
I beste fall er dette dårlig dømmekraft. Mest sannsynlig er det brudd på lovgivning.
Dette er altså damen som innledet jakten på nullskatteyterne innen shipping. De hadde vel heller ikke brutt noen lover?
Hva om Carl Ivar eller en annen tilfeldig Frp'er hadde blitt tatt med buksa nede på samme måte? Da skulle dere sett Deph med flere svinge seg til panegyriske høyder i rettferdig harme over denne navlebeskuende imbesille liksompolitikeren.
Nå er det relativt stille fra den kanten. ;D
Det er klart det er forskjell på folk. Selv om jeg ikke har noen politisk samrøre med AP eller Gro er dette en person som Norge kan være stolt av og ikke noen som vi er flaue av å komme fra samme land som, slik som Le Pen, Haider, Carl I. Hagen, Waldheim eller Mugabe. :-*Komponenten skrev:Helt enig, hadde det vært en Frp'er, så hadde Deph vært i fistel nå...
Nå er det faktisk snakk om "landsmoderen".
Hun betaler for operasjonen sin av penger fra egen lomme. Jeg skulle like og se deg eller noen av de andre sladrekjerringene her inne gjøre det samme, men det blir vel tyst da hvis det skulle koste dere selv noen kroner å være prisippfaste forbilder.Saken med operasjonen viser i alle fall at det er forskjell på folk, og at de med mest penger slipper billigst unna...
Etter å ha blitt "ferska" så betaler hun av egen lomme.Gjestemedlem skrev:Det er klart det er forskjell på folk. Selv om jeg ikke har noen politisk samrøre med AP eller Gro er dette en person som Norge kan være stolt av og ikke noen som vi er flaue av å komme fra samme land som, slik som Le Pen, Haider, Carl I. Hagen, Waldheim eller Mugabe. :-*Komponenten skrev:Helt enig, hadde det vært en Frp'er, så hadde Deph vært i fistel nå...
Hun betaler for operasjonen sin av penger fra egen lomme. Jeg skulle like og se deg eller noen av de andre sladrekjerringene her inne gjøre det samme, men det blir vel tyst da hvis det skulle koste dere selv noen kroner å være prisippfaste forbilder.Saken med operasjonen viser i alle fall at det er forskjell på folk, og at de med mest penger slipper billigst unna...
Egentlig er det flaut, smålig og ynkelig av Norge og forvente at våre statsoverhoder selv skal måtte punge ut for helsestell i hjemlandet. Vi burde være beæret av å ta vare på alle våre tidligere statsministre til de havner under torven, uansett hvilke partier de kommer ifra.
Ikkje noko problem det. Innlegg her nede tel ikkje i den store oppsummeringa.Audiophile-Arve skrev:Etter over 6300 innlegg, vel eg etter kvart å ikkje kommentere i denne strengen.
Men det kan bli interessant å lese her...
Forståeleg,Audiophile-Arve skrev:Etter over 6300 innlegg, vel eg etter kvart å ikkje kommentere i denne strengen.
Nei det er selvsagt helt greit at man ordner seg så man slipper å betale skatt både til sitt opprinnelige hjemland og det landet man faktisk bor i, og at man så reiser hjem og lar seg operere på skattebetalernes regning så lenge man har fortid i et annet parti enn Frp.Gjestemedlem skrev:Det er klart det er forskjell på folk. Selv om jeg ikke har noen politisk samrøre med AP eller Gro er dette en person som Norge kan være stolt av og ikke noen som vi er flaue av å komme fra samme land som, slik som Le Pen, Haider, Carl I. Hagen, Waldheim eller Mugabe. :-*Komponenten skrev:Helt enig, hadde det vært en Frp'er, så hadde Deph vært i fistel nå...
Egentlig er det flaut, smålig og ynkelig av Norge og forvente at våre statsoverhoder selv skal måtte punge ut for helsestell i hjemlandet. Vi burde være beæret av å ta vare på alle våre tidligere statsministre til de havner under torven, uansett hvilke partier de kommer ifra.
Hun brukte SUPERNETTVERKET! (lydeffekt: http://www.audiosparx.com/sa/archive/Strings/Violins/Strings---from-Psycho-movie/1122)Gjest skrev:Jeg synes Gro skal betale skatt slik som andre. Da kan den staten hun skatter til betale operasjonen. Siden hun ikke betalte skatt til noen så skal hun gjøre opp for seg privat.
Hun tjener 350`tusen på en times foredrag. Operasjonen kostet en million. Tre timers foredrag for en operasjon av denne arten.
Hun fikk operasjonen mens hun var i Norge på ferie. Hva med de som stod i operasjonskøen fra før?
Berre eigedomsskatt, og det er ikkje rare greiene.oddgeir skrev:Forståeleg,Audiophile-Arve skrev:Etter over 6300 innlegg, vel eg etter kvart å ikkje kommentere i denne strengen.
med tanke på at du bur i Portugal større delar av året. Skattar du dit og? ;D
Det som er spesielt med denne saken er at det er ei som hadde som et politisk hovedmål å få de rike til å betale mer skatt og unngå utflagging og tette skattehull, som nå gjør det hun selv prøvde å komme til livs da hun var statsminister. Det ser ikke særlig bra ut når avstanden mellom liv og lære blir alt for stor.Fush skrev:Hmm... Å utnytte de mulighetene som finnes i skatteloven er vel Gro H. langt fra alene om? Skatteplanlegging er vel noe det brukes mye ressurser på hos de fleste næringsdrivende her i landet. Hva er det som er så spesielt med denne saken?