Gro Harlem Brundtland og den norske servile presse.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
516
Sted
Bergen
Jeg så nettopp et debattprogram på NRK der skatteundragelsen til GHB ble omtalt. NRK hadde samlet en tam gjeng som ikke våget å ytre noe annet enn stor respekt og beundring. De håpet at dette ville bli glemt fortest mulig og at GHB kunne fortsette å hjelpe Pepsi å ha mindre sukker i brusen og at det var skatteparadiset sin feil at GHB ikke skattet til Norge.

Er det flere enn meg som synes at den servile presse i Norge som har dyrket arbeiderpartiet og aldri klart å finne en eneste feil der, er langt mer provoserende enn en hyklerisk og grisk GHB?

Vi ville aldri fått en watergate skandale i dette landet, det er sikkert. Her satt Gerhardsen og forhåndsgodkjente spørsmålene i partilederdebatten. Det antiparlamentatiske arbeid fra samme er knapt kommentert.

Huff. I sånne situasjoner er jeg enig med dem som kaller Norge en kommuniststat. Pga partilojalitet på tvers av statsmakter (inkl den fjerde) og sammensausingen av slekt og venner i arbeiderpartiet, ikke minst i nominasjonskomiteer.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mange lange år siden Gro var aktiv i norsk politikk.

Hvem bryr seg om hva hun jobber med eller hvordan hun skatter...

en ikke-nyhet

who cares

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
516
Sted
Bergen
Vi har fremdeles den samme presse...

Solemnhour

Medlem
Ble medlem
07.01.2008
Antall liker
0
Hadde jeg visst det hadde jeg selv flyttet til Frankriket. Stakkars dame, la henne få styre med livet sitt og ikke bland dere alt for mye oppi det.

Som en venn av meg sa: fordi om du har penger trenger du ikke være mer lykkelig
(jeg er sterkt uenig, men kanskje han har rett?)

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
516
Sted
Bergen
Jeg synes det er påtagelig at det plutselig er greit å være skatteunnlater og samtidig shoppe fordeler med norsk helsevesen (dra til Norge for gratis operasjon til 1 mill) bare fordi hun heter Gro Harlem Brundtland og er fra arbeiderpartiet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Pent lite å syte for. Norge har hATT snille statsoverhodeR. Putin f.eks. har rukket å blitt Russlands rikeste mann med mangfoldige milliarder satt til side. Så dette er storm i et eggeglass.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Hvilke regler og lover er det Fru Brundtland har forbrutt seg mot?

S

Slubbert

Gjest
Dette er en ikke-sak, men bemerkningene rundt den generelle pressesituasjonen tiltredes.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Dette er langt fra en ikke-sak.Vi snakker her om en person som har vært leder for A/S Norge i ti år. en person som har hatt tilhold i AP - arbeiderpartiet.
Som på sine senere år etter å ha ledet WHO lar seg kjøpe av pepsi, vel å merke uten på noen måte å komentere dette selv. hun flytter i tillegg ut av landet hun har proklamert som best i verden og er frekk nok til å heve vanvittige lønninger som fordragsholder i tillegg til sin fete statsministerpensjon. Atpåtil bruker hun seg av Norsk helsevesen - gratis og om ikke alt dette er nok så bruker hun sitt navn og sine kontakter til å snike i køen! dette er så FRP som det går ann å bli.
Det er skuffende at "landsmoderens" engasjemang og rettferdighetssans ikke stikker dypere enn dette. Skam deg Gro!

S

Slubbert

Gjest
Hvis du kan heve fete lønninger og dra nytte av smutthull i skattesystemet er mitt råd - gjør det!

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Rekk opp hånda den som har vært på ligningskontoret og bedt dem endre reglene slik at de kan betale mer skatt. ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Ingen betaler da mer skatt en de blir pålagt å gjøre. Synest man noen betaler for lite og de følger lover og regler er får man heller agitere for økte skatter eller endret regelverk.

Folk som frivillig betaler mer skatt enn de må er så naive og popularitetskåte at de ikke er egnet til lederposisjoner uansett.

Dette er bare et eksempel på norsk smålig selvgodhet og minner kun om søppelpressens glede av å sparke litt på skinnleggen til en gammel storhet.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Slubbert skrev:
Hvis du kan heve fete lønninger og dra nytte av smutthull i skattesystemet er mitt råd - gjør det!
Dette høres kanskje bakvendt ut, men la gå. jo du og jeg vanlige borgere kan trikse og mikse littegrann med god samvittighet. En forgangs person som Gro, med sin politiske ideologi og bakgrunn kan, bør og burde være for smart til å gjøre slike brølere.
hennes oppførsel er lite forenelig med den gjevne arbeider (som hun har representert i nærmere 30 år i politikken)
mye tyder på at politikerenes mantra i større og større grad er: Do as i say, not as i do.

S

Slubbert

Gjest
wotg skrev:
mye tyder på at politikerenes mantra i større og større grad er: Do as i say, not as i do.
Det er vel ikke noe nytt? Politikere er demokratiets største ulempe. Laissez-faire.

G

Gjestemedlem

Gjest
wotg skrev:
Slubbert skrev:
Dette høres kanskje bakvendt ut, men la gå. jo du og jeg vanlige borgere kan trikse og mikse littegrann med god samvittighet. En forgangs person som Gro, med sin politiske ideologi og bakgrunn kan, bør og burde være for smart til å gjøre slike brølere.
hennes oppførsel er lite forenelig med den gjevne arbeider (som hun har representert i nærmere 30 år i politikken)
Det er da ille nok at man skal pålegge nåværende politikere å være feilfrie dydsmønstre om man ikke skal forlange dette av alle mennesker som engang har vert aktiv i norsk politikk det samme resten av deres levetid.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Enda en media-skapt sak som er blåst opp til uanstendige dimensjoner. Og vi hengehoder lar oss rive med i hylekoret...

Dette er en ikke-sak, og i den grad den kan vries til å bli en sak; skatteregler!

T

Thomas1

Gjest
Ikke vanskelig å se hvem som stemmer AP. Noen sitter i en krok og runker etter bilder av Gro Harlem her iallefall. Hadde det vært hvemsomhelst andre hadde dette blitt en lynsjetråd.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Enig med flertallet her! Selv sosialister betaler ikke *MER* skatt enn det loven pålegger dem... Dette kunne vært en sak dersom hun var med og laget dette smutthullet etter hun hadde bestemt seg for å at hun skulle flytte til frankrike etter hun var blitt pensjonist.. JEG tror ikke det var det som skjedde, og dermed er dette en HELT vanvittig mediabrøler! og jeg brekker meg nesten når jeg leser alle FY artikklene om henne i media hvor de kritiserer henne for det HELT lovlige hun har gjort... .. hva SKULLE hun ha gjort ???? donert masse penger til staten fordi hun følte seg forpliktet til å betale skatt staten ikke har bedt om ?? jeg tviler på om staten hadde tatt i mot almissene hennes om ikke de hadde en paragraf som sa at de hadde krav på det!)

det er ikke VELDIG sosialistisk å ikke betale skatt, det skal jeg være enig i, men ..... men folk flest (inkl. ola og kari sosialist) ville ikke gjort det heller !!! (hun har betalt MASSE/PLENTY skatt FØR hun flyttet til frankrike) .. mer enn nok til et sykehusopphold eller to.. (eller tolv sansynligvis)) + noen andres!)

denne saken IRRITERER meg !! men sånt (og verre enn dette) må vi vente av media når vi bor i et molboland hvor det skjer ..... ingenting......... og de må produsere drit i stedet for å rapportere drit... ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Søppelpressens hylekor

Thomas1 skrev:
Ikke vanskelig å se hvem som stemmer AP. Noen sitter i en krok og runker etter bilder av Gro Harlem her iallefall. Hadde det vært hvemsomhelst andre hadde dette blitt en lynsjetråd.
Du presterer svært dårlig som menneskekjenner Thomas. Man er ikke Elling fordi man ikke lar seg dressere av søppelpressen til å bli opprørt av slike fillesaker. Willoch var min helt da denne fruen regjerte og Gro den store stygge ulven, men dette smålige syklubbsladderet i pressen blir bare for lavmål til å ta det alvorlig.

Finn noe bedre å ergre deg over før du skaffer deg høyt brodtrykk og sprengte blodkar i hvitøyet.

T

Thomas1

Gjest
Søppelpressens hylekor

Gjestemedlem skrev:
Thomas1 skrev:
Du presterer svært dårlig som menneskekjenner Thomas. Man er ikke Elling fordi man ikke lar seg dressere av søppelpressen til å bli opprørt av slike fillesaker. Willoch var min helt da denne fruen regjerte og Gro den store stygge ulven, men dette smålige syklubbsladderet i pressen blir bare for lavmål til å ta det alvorlig.

Finn noe bedre å ergre deg over før du skaffer deg høyt brodtrykk og sprengte blodkar i hvitøyet.
Les det du skrev, ta 2x10 mmg Alopam, stå opp i morgen tidlig. les det du skrev på nytt. Først da vil du forstå.

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Og vi skulle lynsjet henne fordi? hun har jo ikke gjort noe GALT ? m.m. man er veldig mørkerød! For alle andre enn de som er HELT mørkerøde virker denne saken HELT sinnsyk! og det er bare TRIST at media jager henne til norge for absolutt "nothing"....

skjerpings! la oss spare skytset til når noen faktisk har GJORT noe som ikke er 100% lovlig!

Thomas1 skrev:

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Kabeldragern skrev:
Enda en media-skapt sak som er blåst opp til uanstendige dimensjoner. Og vi hengehoder lar oss rive med i hylekoret...

Dette er en ikke-sak, og i den grad den kan vries til å bli en sak; skatteregler!
Fru Brundtland er naturligvis, og har tidligere også alltid vært, en arrogant og skatte-hyklerisk drittsekk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Fru Brundtland har drevet med aktiv skattetilpasning ved at hun har meldt skattemessig flytting til Frankrike.
Videre har hun sett på kalenderen hver gang hun var hjemme, for å se om hun overskred grensen på 180 dagers opphold i Norge. For i så fall ville hun bli skattepliktig til Norge, og det ønsket hun å unngå.

Videre har hun, mot gjeldende lovgiving i både Frankrike og Norge, foretatt hofteoperasjoner ved norske sykehus, godkjent, så vidt jeg forstår, av sin søster, direktør i et eller annet helseorgan.

I beste fall er dette dårlig dømmekraft. Mest sannsynlig er det brudd på lovgivning.

Dette er altså damen som innledet jakten på nullskatteyterne innen shipping. De hadde vel heller ikke brutt noen lover?

Hva om Carl Ivar eller en annen tilfeldig Frp'er hadde blitt tatt med buksa nede på samme måte? Da skulle dere sett Deph med flere svinge seg til panegyriske høyder i rettferdig harme over denne navlebeskuende imbesille liksompolitikeren.

Nå er det relativt stille fra den kanten. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Hva om Carl Ivar hadde blitt tatt med buksa nede på samme måte? Da skulle dere sett Deph med flere svinge seg til panegyriske høyder i rettferdig harme over denne navlebeskuende imbesille liksompolitikeren.

Nå er det relativt stille fra den kanten. ;D
Det blir jo rent hypotetisk, men om han hadde blitt kritisert for hvor og hva han betalte i skatt hadde det ikke vært fordi han er en dust og en høyreekstremist, men fordi han ennå sitter som visepresident på stortinget og dermed jobber i Norge. Hva gamle dagers eks.politikere som bor og jobber i andre land betaler i skatt til hjemlandet er revnende likegyldig så lenge de ikke bryter noen skattelover. Jeg er da heller ikke vred på Fredriksen som har flyttet til Kypros eller om Drillo kanskje skatter til Irak i stedet for Norge heller.

Det er ikke noe poeng å prøve å gjøre denne bagatellen til partipolitikk. Dette handler bare hvor smålig og innful man gidder å la seg bli. Men siden dama nå jobber med miljø, noen som jo er blitt et banneord i de blåbrune sirkler, vil man vel benytte ehver anledning til å prøve å sverte denne norges kanskje med velansette internasjonale persolighet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gro lever da bare etter normal sosialistisk tankegang: -De andre skal bidra til felleskapet, så jeg kan forsyne meg av velferdsgodene.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Det er ikke noe poeng å prøve å gjøre denne bagatellen til partipolitikk. Dette handler bare hvor smålig og innful man gidder å la seg bli. Men siden dama nå jobber med miljø, noen som jo er blitt et banneord i de blåbrune sirkler, vil man vel benytte ehver anledning til å prøve å sverte denne norges kanskje med velansette internasjonale persolighet.
Dette er da ikke partipolitikk. Dette er kritikk av dobbeltmoral i praksis.
Man sier en ting i posisjon, men gjør noe annet når man lukker døren bak seg.

Man må vente å få kritikk når man gjør akkurat det samme som man i en årrekke har kritisert andre for å gjøre.
Værre er det ikke.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Den som kaller Gro sosialist viser lite kunnskap om politiske retninger.

Fruen fra Bygdøy oppfører seg som sine naboer som stemmer Høyre.

:p

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Alle de som ikke har skolegang nok til å vite forskjell?

Nex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.07.2007
Antall liker
111
En sosialist er kun en fattig kapitalist ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
Ikke nok med at det finnes analfabetisme, men det finnes også politisk uvitenhet. Jeg glemmer ikke den amerikanske damen på TV som sa at hun synes at Hillary Clinton var litt for politisk.

Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Gjest skrev:

Naboene på Bygdøy har neppe ledet arbeiderpartiet og regjeringen i en årrekke.
Det forplikter kanskje litt å fronte en idealistisk politikk som Gro har gjort.

At du er langt rødere enn gro gjør ikke henne blå...

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
929
BT skrev:
Gjest skrev:

Naboene på Bygdøy har neppe ledet arbeiderpartiet og regjeringen i en årrekke.
Det forplikter kanskje litt å fronte en idealistisk politikk som Gro har gjort.

At du er langt rødere enn gro gjør ikke henne blå...
Du blir ikke arbeider (eller rød) av å melde deg inn i Arbeiderpartiet. Ikke av å lede det heller.
Det burde jo forplikte litt å fronte idealistisk politikk...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjest skrev:
Det er ikke mange mennesker i verden som kan vurdere politikk uten at det blir synsing.

Godt å vite at vi her på forumet har en av meget få i verden som kan vurdere politikk. Det plasserer deg i selskap med de virkelig store tenkerne.

Jeg gratulerer, og bøyer meg i støvet. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn