Greetings from Asbury Park, N.J.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Tusen takk for turen Fosse. Dette har virkelig vært flott underholdning.

    mvh Elektron
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Heldig er den som har lytteposisjon.
    Tusen takk for turen, Fosse. Du har forårsaket en lokal Springsteenrevival her oppe; Togfløytene høres som sørgende munnspill over kornåkrene nå.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ..og Valentino setter et verdig punktum med haikupoesi fra Stange. Vakkert.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Hei,

    fantastisk tråd - i aller høyeste grad 'Sjefen' verdig - og det sier ikke så lite!

    Springsteen har gjennom en lang karriere vist at han er blant de aller største kunstnere innenfor sin genre. Som mange andre fans, er jeg også dypt fasinert av hans tidlige album. Han skjildrer på en fantastisk og tidløs måte livet som ung mann i New Jersey - en stemning som det fint formås formidlet i denne tråd.

    Springsteens samlede verker utgjør en mastotontisk helhet i rock-historien. Ved å følge hans vei fra Asbury Park til Working on a Dream får jeg en sterk (og muligvis falsk) fornemmelse av ekte menneskelighet gjennom et langt liv med dettes opp og nedturer - fra den høyeste topp gjennom den dypeste dal til daglivets rutine, og tilbake igjen. Derfor har jeg heller ikke noen vansker med å sette pris på f.eks Working on a Dream, som kanskje rent kunstnerisk er litt banal, men da stadig god rock-musikk av høj kvalitet! Mannen har jo utrettet så mye for at det vel må være lov å spille prog-ballen videre til de som mere sultne. Ja, og hvis det er tilfelle at han i forhold til norsk pansjons-lovgivning har foregrepet begjivenheternes gang med noen få år, ser jeg gjerne gjennom fingrene med det, for i så fall er han nu intet mindre enn en rockens emeritus.


    Nu da reise-beskrivelsen er avsluttet er det kanskje tid for litt mentalt efterskrift. Til dette formål kan jeg, for dem som i forvejen ikke måtte være kjent med den, bidra med en lænke til en fantastisk Internet-side.

    http://magazine.jamsbio.com/2009/07/01/no-retreat-no-surrender-the-ultimate-springsteen-countdown-the-index/

    vh Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn