Diverse Grandinote og rettskriving

Pabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2015
Innlegg
129
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg var inne en tur på hjemmesiden til Grandinote etter å ha sett en artig glipp på et bilde i en annonse her på forumet.

På baksiden av Domino pre står det "Handmade in Italyly", noe jeg synes var ganske søtt.
Jeg forstår jo at engelsk hverken er første, andre eller tredje språket for veldig mange, men samtidig mener jeg at slike detaljer forteller meg noe om firmaets seriøsitet. Rettskriving på hjemmesiden er en ting, greit nok at det burde være en lett sak å få noen til å lese over det du har skrevet før publisering, men ikke alle tenker sånn. Å gravere inn noen ord er noe helt annet. Hvis du er en italiener så har du vel fått med deg hva landet ditt heter på engelsk? Og man må faktisk gå inn for å legge til flere bokstaver på slutten, det er ikke bare et sleivtreff.

Det er jo snakk om ikke helt billige produkter, og jeg kjenner at kredibiliteten til et merke synker en hel del når de har beskrivelser som "linea pleamplifier" på sidene sine, og samtidig ber meg om å overlevere 100.000 for et av produktene sine.
"Linea pleamplifier" høres ut som noe google translate spytter ut hvis du mater inn italiensk og jeg ville ikke brukt google translate på en hjemmeside for å selge svamper en gang, så hva gjør det på siden til et high-end merke?

Jeg tenker umiddelbart: Hva annet har de slurvet med? Og etter det klarer jeg ikke å stole på dem i det hele tatt.

Dette gjelder for øvrig en hel del bransjebutikker også, og jeg har det samme problemet der, om enn ikke i like stor grad. Jeg tenker spesielt på en aktør her på berget som jeg faktisk blir svimmel av å gå inn på siden til. Dette har mer med design enn rettskriving, men går ut på det samme.

Er det noen andre som har det sånn, eller er det bare meg?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Det kan jo skyldes en glipp hos en underleverandør. Regner med at det ikke sitter Grandinote-ansatte og håndgraverer tekstene på samtlige bokser. Ikke lett å få med seg alle detaljer i farten.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg skjønner hva du mener, men prøv noen år i Italia så finner du fort ut at dette er en av de bedre engelsksproglige italienske hjemmesidene. Nivået på engelsken er generelt dårlig her og det kommer mye av at man ikke behøver å kunne engelsk til daglig. Alle filmer dubbes og musikken man hører daglig i radio og TV er så og si bare på italiensk. Denne hjemmesiden er ikke preget av slurv etter italiensk målestokk, snarere tvert i mot.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hjemmesiden er nå én ting - litt "peculiar" kan man si - med referanse til "[FONT=&quot]sweet and natural sound peculiar of tube amplifiers". Men etter min mening er det litt verre når man på baksiden av noen av produktene har gravert "Handle in Italy". Jeg vet ikke helt om jeg ønsker å handle i Italia - iallfall ikke hifi-utstyr. Det minner meg litt om da Stortinget T-banestasjon i Oslo ble pusset opp - der var det skilt som det sto "Costumer Service" på. [/FONT];)[FONT=&quot]

Neida, jeg synes ikke slikt skal være avgjørende for om man skal kjøpe dette merket eller ikke. Men jeg er litt enig med trådstarter - det svekker tilliten noe.[/FONT]
 

Pabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2015
Innlegg
129
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Det kan jo skyldes en glipp hos en underleverandør. Regner med at det ikke sitter Grandinote-ansatte og håndgraverer tekstene på samtlige bokser. Ikke lett å få med seg alle detaljer i farten.
Neida, og det er gjerne bilde av en prototype eller noe sånt, men de har jo valgt å legge bildet ut på siden, og deretter har de latt det stå.
 

Pabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2015
Innlegg
129
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg skjønner hva du mener, men prøv noen år i Italia så finner du fort ut at dette er en av de bedre engelsksproglige italienske hjemmesidene. Nivået på engelsken er generelt dårlig her og det kommer mye av at man ikke behøver å kunne engelsk til daglig. Alle filmer dubbes og musikken man hører daglig i radio og TV er så og si bare på italiensk. Denne hjemmesiden er ikke preget av slurv etter italiensk målestokk, snarere tvert i mot.
Hehe. Jada, det er vel i overkant optimistisk, men jeg tenker at du bør få noen til å lese gjennom før du publiserer noe på engelsk hvis du ikke er helt trygg i språket.
I tillegg tenker jeg at nesten uansett hvor dårlig man er i engelsk så er det noen i firmaet som vet at på engelsk heter landet deres "Italy", og de hadde jo tydeligvis en anelse:) De bare blingset på antall "ly"
 

Pabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2015
Innlegg
129
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg må bare si at jeg ikke mener at jeg utelukker ethvert merke som har skrivefeil på siden, det hadde gjort handel av stereo temmelig utfordrende, men jeg tenker at produkter i små kvanta, med stor grad av finesse og kunnskap, som selges av små og gjerne obskure firma, er avhengig av enhver liten fordel. Og når de ikke benytter seg av alle muligheter til å skape tillit mellom dem og forbrukere så blir jeg litt, ikke skeptisk, men undrende, til hva de driver med.
Helthetsopplevelsen er tross alt viktig, selv om fokus skal være på lyden.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.692
Antall liker
2.294
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg må bare si at jeg ikke mener at jeg utelukker ethvert merke som har skrivefeil på siden, det hadde gjort handel av stereo temmelig utfordrende, men jeg tenker at produkter i små kvanta, med stor grad av finesse og kunnskap, som selges av små og gjerne obskure firma, er avhengig av enhver liten fordel. Og når de ikke benytter seg av alle muligheter til å skape tillit mellom dem og forbrukere så blir jeg litt, ikke skeptisk, men undrende, til hva de driver med.
Helthetsopplevelsen er tross alt viktig, selv om fokus skal være på lyden.
Du tenker som en germaner, ikke en latiner.:)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg må bare si at jeg ikke mener at jeg utelukker ethvert merke som har skrivefeil på siden, det hadde gjort handel av stereo temmelig utfordrende, men jeg tenker at produkter i små kvanta, med stor grad av finesse og kunnskap, som selges av små og gjerne obskure firma, er avhengig av enhver liten fordel. Og når de ikke benytter seg av alle muligheter til å skape tillit mellom dem og forbrukere så blir jeg litt, ikke skeptisk, men undrende, til hva de driver med.
Helthetsopplevelsen er tross alt viktig, selv om fokus skal være på lyden.
Du tenker som en germaner, ikke en latiner.:)
Hehe - men det er ikke så lett å være germaner heller.

For rundt 10 år siden bestilte jeg et par hundre nye visittkort. Til tross for at jeg, og to andre (germanere), leste korrektur, ble telefonnummeret feil. Jeg delte ut noen titalls visittkort før feilen ble oppdaget. Og det var ikke jeg som oppdaget den, for å si det sånn.
 

Pabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.11.2015
Innlegg
129
Antall liker
23
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg må bare si at jeg ikke mener at jeg utelukker ethvert merke som har skrivefeil på siden, det hadde gjort handel av stereo temmelig utfordrende, men jeg tenker at produkter i små kvanta, med stor grad av finesse og kunnskap, som selges av små og gjerne obskure firma, er avhengig av enhver liten fordel. Og når de ikke benytter seg av alle muligheter til å skape tillit mellom dem og forbrukere så blir jeg litt, ikke skeptisk, men undrende, til hva de driver med.
Helthetsopplevelsen er tross alt viktig, selv om fokus skal være på lyden.
Du tenker som en germaner, ikke en latiner.:)
Ja kanskje det. Det verste er at jeg er halvt chilensk:confused:
 
Topp Bunn