Grandinote - magnetosolid.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Grandinote, flotte italienske forsterkere med et utradisjonelt design til å komme fra den kanten.
    Særdeles vellydende klasse A-konstruksjoner som begynner bli lagt merke til for alvor. Spesielt den integrerte Shinai har gjort seg bemerket.

    Ved siden av forsterkere er det også streamer, riaa og en drøss høyttalere i sortimentet.


    Noen andre her som har utstyr fra disse italienerne?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Lite liv her 😁

    Litt ommøblering for vinteren. Litt trist å ikke kunne se ut, men vi for se hva det gjør for lyden. Har ikke hatt dette anlegget på den veggen, men nå skal både Grandinote og Kudos få prøve seg.

    D208C445-015B-4A80-882C-1C3D3FF619F1.jpeg
    00D056AD-D1BF-4008-89D5-BDDD9D1F2F71.jpeg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Flere burde virkelig gjort seg kjent med Grandinote.
    Virkelige solid og godtklingende forsterker.

    011A3AF1-FF27-4A24-8E50-733F27742506.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grandinote er noe jeg godt kan tenke meg å prøve, den dagen jeg har ht som passer.
    De har høstet mye skryt, og jeg liker designet, selv om dype komponenter ofte gir utfordringer.
    Sjeldent man ser de på brukten. Kan skyldes a) fornøyde eiere. b) ikke mange av de solgt.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Er nok begrenset antall i omløp vil jeg tro, og de er dyre.
    Men en Shinai på de rette høyttalerne bør være en reell mulighet. De 2*37 wattene som er på min, og Shinai, drar fint mine Kudos.

    De er utvilsomt dype som du bemerker.

    Kan nevne at konstruktøren/ produsenten er hyggelig og responderer ganske raskt på henvendelser.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, billig er det ikke, men likevel interessant sett ift hva feks noen japanske krever for sine kl A. Her slipper man å betale dyrt for funksjoner man ikke trenger, som tonekontroll, VU meter, mange lyspærer osv.

    Tviler ikke på at de 37 watt den gir holder. Er mer usikker på om mine ht liker så godt den høye dempefaktoren. Men kanskje når jeg engang skifter ht...

    Uansett, et merke for de som ønsker å ha noe for seg selv. De med mindre baller og hår på brystkassa får holde seg til noe trygg, kjær og flott - som de overnevnte japanerne. Ikke noe galt i det, selvsagt.
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    @The Gunner Sobert, og i mine øyne, kult design.
    Solide trafoer inni, uten at jeg akkurat nå husker verdiene på dem. Dual mono med to nettledninger tilkoplet.

    Høy dempefaktor gir kontroll, vil være overrasket om ikke dine Avantgarde vil drives ypperlig. Men jeg skal ikke si noe sikkert. Har kun benyttet min Silva på Kudos.

    Hadde vært morsomt å teste ut høyttalere fra Grandinote, de har jeg skikkelig troen på.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    @The Gunner Shinai på Finn.no, løp og kjøp!
    Hehe, skal jeg gå over til SS (igjen), så er det for å kvitte meg meg varmen, så det bør ikke bli kl A.
    Og som sagt, høy dempefaktor og lettdrevne ht/horn har jeg prøvd før, og det falt ikke i smak. På de ht jeg har, så har lyden en tendens til å bli anemisk, tørr og kjedelig. Imponerende enkelte ganger/demo, men ikke hva jeg ønsker å leve over tid med. Problemet er altså ikke det at den ikke klarer å drive (mine ht).
     
    Sist redigert:

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Ny integrert på veg.

    IMG_8038.jpeg
    IMG_8039.jpeg
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Håper det er en HFS-er som kjøpte Domino pre og at vedkommende legger ut noen bilder og inntrykk.

    Så på den lenge, men tok meg ikke råd. Litt anger, men slik er hifi-verden.

    Rimelig sikker på det er en fantastisk pre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn