Gramophone: The Archive

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.652
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sjekk denne:

www.gramophone.net
"The Gramophone Archive is a searchable database containing every issue of Gramophone from April 1923 to the latest issue"

I dag var jeg hos Narvesen og kjøpte for første gang på mange år Gramophone (115 kr, men ..)
Der finner jeg tips om nettopp The Archive, og det er rett og slett en gullgruve syns jeg.

Det første jeg hiver meg over er Walter Legges artikler om Otto Klemperer. Ai ai!
---Litt spent på OCR-resultatene er her, men uansett: Natten blir laaang.

J

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Takk for tipset! Jeg er jo glad i Gramophone selv om jeg ikke helt liker bladet slik det nå er. Tror dette kan være en gullgruve.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.652
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
....Karajan....and, deeply moved, went down to the Artists' room to thank the old man.

Klemperer: "Herr von Karajan, what are you doing here?'

Karajan: have come only to thank you and to say that I hope I shall live to conduct the Marcia Funebre as well as you have done it. Good night."

Denslags, og mere til.
God fornøyelse

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Morsomt arkiv. Ikke minst er det av interesse for oss som interesserer oss for historiske innspillinger.

115,- for Gramophone du... jøje meg. Abonnement er vel halv pris eller mindre da. Jeg abonnerer på både Gramophone og BBC Music, og er veldig glad for det; høydepunkter i postkassa til en stadighet!

Mvh Vidar P

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Må nesten fortelle en karajanhistorie - skjedde visstnok i Bayreuth (har ikke kilden her, men storyen finnes dokumentert). Hans sekretær hade hengt et oppslag på et av toalettene "Kun for benyttelse av maestroen". Hans Knappertsbusch, Knapi blant venner, hengte dermed resolutt opp sitt eget oppslag på nabotoalettet "For bruk av resten av rævhullene". Alt på tysk selvsagt.

Topp Bunn