Graham Slee

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, det hender man går på noen smeller og selger noe en angrer litt på. Kjenner til det:) Funket det bra med Elevator? Har skjønt at det ikke er en SUT, men en aktiv forsterker til MC som gir bedre bass og mindre støy enn SUT. Hvilken pu hadde du med Elevator?
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    jeg har fortsatt reflex M og elevator EXP komboen med psu1 strømforsyninger - låter bra, men synes de er litt i overkant kilne på plassering, med tanke på innstrålt støy.
    om man skrur volumet på maks og beveger på strømforsyningene og ledningene er det merkbare forskjeller i støynivå ettersom hvordan man plasserer dem.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    CA: Selv hadde jeg den gamle favoritten VDH D102 MK3 på min GramAmp 2SE ekstra-riaa..Det funka, det :coffee:
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har selv kjøpt en brukt Reflex Era Gold MM, for ikke så lenge siden. Jeg har lest mye om Graham i alle år og må bare prøve den. Jeg vil uansett ha en frittstående MM RIAA som backup, og når jeg bytter ut utstyr. Har ikke hatt mulighet å ta den i bruk ennå (står fortsatt i utlandet).

    Denne skal jeg sammenligne med en Audio Note UK M5 Phono MM stage som jeg bruker i dag. Jeg spiller ikke MC for tiden.
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    851
    Antall liker
    2.105
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Era Gold V med PSU 1 mellom Exposure og Garrard, sistnevnte har for øyeblikket påmontert AT-VM95SH som spiller veldig fint sammen i mine ører. Har en DL-103R som jeg vurderer skal på armen etterhvert, men jeg trenger naturligvis en stepup først. Vipper litt mellom Xindak MC10 som i følge Gunnar Brekke skal være en nydelig kombinasjon for prisen, eller om jeg skal få tak i en Elevator. Hvis jeg går for sistnevnte bryter jeg ikke rekken av britiske komponenter i alle fall.

    Alternativet er å kjøre MM og få fatt i en Audio Note IQ3, tror ikke det skal stå noe tilbake overnevnte kombinasjon?
    _DSF0222.jpg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Lancaster: Jeg tror du har nevnt veien videre der- En Elevator...
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har en Era Gold V med PSU 1 mellom Exposure og Garrard, sistnevnte har for øyeblikket påmontert AT-VM95SH som spiller veldig fint sammen i mine ører. Har en DL-103R som jeg vurderer skal på armen etterhvert, men jeg trenger naturligvis en stepup først. Vipper litt mellom Xindak MC10 som i følge Gunnar Brekke skal være en nydelig kombinasjon for prisen, eller om jeg skal få tak i en Elevator. Hvis jeg går for sistnevnte bryter jeg ikke rekken av britiske komponenter i alle fall.

    Alternativet er å kjøre MM og få fatt i en Audio Note IQ3, tror ikke det skal stå noe tilbake overnevnte kombinasjon?
    Vis vedlegget 692073
    Jeg spiller selv for tiden med en Audio Note IQ1 MM, så ikke en 3. Jeg har også bl. annet en Denon 103 med Denon SUT, Audio Technica AT-OC9, Sumiko BPS. Min erfaring er at en god MM pickup gir utrolig mye glede og er ofte ikke et steg tilbake fra rimligere MC alternativer. Men det er mye smak og behag her. Fordel med en Audio Note IQ er at du kan starte med en 1 og seinere ta steget opp til 3, det er bare bytte ut med en ny stift.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    798
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    10
    Ja, det hender man går på noen smeller og selger noe en angrer litt på. Kjenner til det:) Funket det bra med Elevator? Har skjønt at det ikke er en SUT, men en aktiv forsterker til MC som gir bedre bass og mindre støy enn SUT. Hvilken pu hadde du med Elevator?
    Jeg hadde, og har, en audio technica AT150mlx og en highphonic (denon) 103r pro. Elevator fungerte greit, men likte xindak mc10 SUT mye bedre. Reflex M i seg selv var fantastisk, følte ikke at Elevator var på samme nivå, men det kan være matchingen.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Fry: Hvis det kan være matchingenm ER det som oftest det også..Se på Lancasters system... :) Som jeg har sagt før: Vinyl er enkelt hvis du lar den være det...
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Slik jeg har skjønt konstruksjonen på GS Elevator så forsterker den signalet på en helt annen måte enn en SUT. Utfordringen til SUT kan ofte ligge i bassområdet, bortsett fra de SUT som er konstruert for å motvirke de utfordringene. Derfor koster noen SUT 2000kr og andre 20.000kr.

    I tillegg er Elevator og for så vidt ERA/ Reflex M; sånn at de skal stå på strøm i 5-6 uker før de skal lyttes til med kritisk øre. Kan det være grunnen til at DL103R ikke funket hos deg?

    Jeg har eid Xindac sut (MC20?) for noen år siden. Helt ok. Fikk sammenlignet med Rothwell MCL med Lundahl SUT. Xindac fremsto den gang som ganske stusselig i forhold. Men det var hos meg og med en AT33PTGii. Mer av alt og mindre støy med Rothwell i mitt oppsett:)

    Kjennskap til signatur i lydkjeden er uhyre viktig for å sette sammen et anlegg som faller en godt for øret:)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    CA: Disse skal stå på hele tida. Og skjerm forsyningene for innstrålt/indusert støy. Som Graham selv sier: Den har ikke av/på- knapp. Av den enkle grunn at den knappen ville blitt brukt om den var tilstede. Den eneste gang de skal skrus av er når de skal pensjoneres fra tjeneste. Og enda er det noen som sier at innspilling ikke har noe for seg..??? Man SKAL vite hvilken komponent som bidrar med HVA. Ellers: Glem å noen gang kunne sette sammen et formålstjenlig system. Da veit du nemlig ikke hva det begrepet innebærer. Og det steget kan heller aldri hoppes over i mer "moderne" systemer baseert på Klasse D, med store doser DSP og romkorreksjon heller. Slik flere av nydigitalistene her synes å tro. Som å bygge et hus uten grunnmur, det. Og så tro det står. i norsk orkan Visse ting har en uøselig sammenheng.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hadde en (kort) periode Reflex C, men måtte selge det videre grunnet problemer med støy, hvilket ikke er helt ukjent med den modellen.
    På ett punkt - så langt ledninger og kabler rakk utpå gulvet var støynivået til å leve med, men der kunne det jo ikke stå.
    Forferdelig synd da de lydmessige karakteristikker og kvaliteter på det RIAA-trinnet var meget bra, og en god match.

    Neste eier (som kjøpte det i full forståelse av mine utfordringer) meldte tilbake at han ikke var nevneverdig plaget, men måtte plassere PSU noe unna all annen elektronikk og være nøye med kabelrouting.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har PSU1 som ble handlet nylig. Har testet plassering og eneste gangen jeg hører støy er når PSU1 settes helt inntil Reflex. Men der skal den heller ikke stå som bruksanvisning sier:) nå står den på gulvet, påmontert små gummi-dempere mellom rack og venstre høyttaler. Ingen støy.

    Ser at det anbefales Reflex M/ Elevator til MC fremfor Reflex C av Graham. Når jeg går over til MC igjen så må jeg få lyttet til GS Accession MC også. Noen som har den her inne? Eventuelt Accession MM?
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Ikke mye aktivitet her. Men, jeg har kjøpt en Reflex Era Gold med PSU1, gammel modell med rodt lys. Egentlig bare som backup RIAA stage. Denne har jeg ikke testet ennå men står nå til 'oppvarming'. Som jeg har lest må disse være tilkoblet strøm i en periode før de fungerer optimalt. Det jeg også har merket /målt er at retning (fase) av strømkabel utgjør et forskjell. Det måles mer støy ved 'feil' fase av kabelen på selve innganger utganger på RIAA boksen. Om det utgjør et lydmessig forskjell har jeg ikke testet, men det gjør det vel ellers på utstyret jeg har. Jeg har merket retning med minst støy.

    Jeg skal teste den opp mot en Audio Note M5 RIAA om kort tid. Blir interessant.

    1644499084139.png
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Wow, første inntrykk er imponerende. Reflex Era Gold spiller virkelig utrolig bra. Jeg vil ikke trekke noe konklusjoner ennå, men etter en rask sammenligning må jeg konkludere at Reflex-en er på høyde med min M5 RIAA og det vil ikke forundre meg at den overgår den også. I tillegg har Reflex-en ikke stått på lenge, så regner med at den blir bedre de neste ukene.
     

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med fin riaa. Jeg gikk nettopp fra Reflex M til Accession M. Å du verden😁
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    CA: Tøft! Bare så synd du maskerer den med rør..😊 Musikk blir det uansett..Og heldig nok er Mc og JBL en klassisk kombinasjon. Den som ikke tror meg kan spørre Erling…Neby.Som vanlig er man garantert en pakke som liver opp. .Du pleier å klare det bra.
    Har hatt mye moro med de hvite pappmembranene der, og oppdaga Yes` mesterverk 90125 på et par klassiske studiomonitorer fra JBL. Jeg har dessverre ikke GA2SE lenger, da annet analogformat har overtatt for LP i det nesten helbritiske ekstrasettet. Som også er komplettert med matchende CD. Typisk Auditor? Kanskje det. Men det er noe med meg og britisk lyd❤ Vinylen er til spesielle anledninger, den fordrer at jeg klarer sømløs bevegelse. Da trengs bare en RIAA. Tenkte jeg ville prøve å se hva jeg kunne få ut av flaskepanten fra pandemien. La oss bare si at jeg er godt fornøyd med resultatet😈🎶 Mangler bare nå å kunne utføre opptak fra nett..det løser vi iløpet av året. Med en like britisk Meridian Explorer og iPad..Det sikrer at de VIRKELIG gode skivene forblir fysiske, slik jeg ønsker dem..de få år jeg har igjen.
    God save our gracious tape..👍
     
    Sist redigert:

    ChrisAndre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Innlegg
    2.811
    Antall liker
    1.555
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ahh, rør-lyden fra McIntosh er ganske så magisk Auditor😊 Kun rør i for-forsterkerdelen, vettu🤟Har nettopp hatt Hegel H390 på hjemlån i dette oppsettet, og den var veldig bra. Men magien som McIntosh gir forsvant.

    Graham Slee har gjort det igjen med sin ingeniørkunst med Accession. Og med JBL svinger det godt. Jeg hadde egentlig ikke helt trua på at den skulle være bedre enn Reflex M, men det er den. Og det fra bunn til topp😄

    Britisk lyd er nytelse og gøy, så du får holde oss oppdatert på dine prosjekter Auditor👍
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    CA: Jeg ser den..Du bruker PMen, bare..Det er en grunn eller fem til reprioriteringen. Men Regaene og resten blir, de. Selvfølgelig.
    Hvor skulle man ellers ha rør, mente du? Det er og blir et småsignalsprinsipp, bedre tilpassa gitar enn gullspoler. Uten rør, ingen Strato.. Og Hegel bruker man da aldri på JBL ?? 😊😡😈 Til det er nordmennene altfor presise og dynamiske.. Basislære..hehe..
    Jeg kom over hjertet i dette nye settet i 2020, bestemte meg for å fullføre..og klarte det for tre uker sia. Se annen tråd ..det er litt Gizmo vs. Gremlins, det jeg fikk ut her🤩 Og ja,absolutt hele settet er finansiert med flaskepant❤ Mitt svar på Oslos klimapakke!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn