Grafittmatte

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Er det noen som har erfaring med Boston Audio Mat 1 eller Mat 2?

Boston Audio - Mat 1 Turntable Mat

Av det jeg kan lese på nettet skal de være spesielt gode på aluminiumstallerken.

Gode greier eller 2-300$ rett ut vinduet? :confused:
 
V

vredensgnag

Gjest
Særs god. Merkbar demping av bakgrunn, usedvanlig fine lyse toner (strengeinstrumenter, perkusjon).
Tror Impulse har prøvd ut disse. Jeg har Mat1, kjøpte direkte fra produsent.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg har også en, jeg har blandede følelser.
Men det avhenger dog selvsagt av på hvilken tallerken den plasseres
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Jeg har også en, jeg har blandede følelser.
Men det avhenger dog selvsagt av på hvilken tallerken den plasseres
Ok, kan du utdype følelsene? :)

At det avhenger av hvilken tallerken, mener du materiale eller tyngde/prisklasse?
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg har også en, jeg har blandede følelser.
Men det avhenger dog selvsagt av på hvilken tallerken den plasseres
Ok, kan du utdype følelsene? :)

At det avhenger av hvilken tallerken, mener du materiale eller tyngde/prisklasse?

På min gamle platespiller (Revolver Replay) låt det klart mer frempå og "rikig" med denne matten.
På min nåværende Raven, som har en tallerken i Delrin kompositt og rustfritt stål låter det frempå nok. Og matten gjør det hele litt lysere og strammere.
Konklusjonen min er vel at min Raven låter best med plata rett på tallerken uten matte.
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Ok takk for svar :)

Mailet VPI, som sier at de for tiden prøver ut forskjellige matter, og at de ikke har konkludert med noe ennå, som jo likegodt kan være en pen måte å si at de holder på med helt andre ting ;)

Noen som har erfaring med matten til JR Trans Rotor?
 
V

vredensgnag

Gjest
Grafittmattene til Boston Audio er ekstremt gode. At Vermin syns den spisser til for mye på en spiller som ikke trenger ytterligere tiltak, mens den gjorde en god jobb på en spiller som trenger det - taler vel til mattens fordel. Det er et gjennomtenkt og godt laget produkt, som mange er meget tilfredse med.


Jeg skrev litt om den fra dette innlegget. Mer detaljert beskrivelse noen innlegg etter linken:

http://www.hifisentralen.no/forumet...atten-pa-platespilleren-argh.html#post1512805
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Grafittmattene til Boston Audio er ekstremt gode. At Vermin syns den spisser til for mye på en spiller som ikke trenger ytterligere tiltak, mens den gjorde en god jobb på en spiller som trenger det - taler vel til mattens fordel. Det er et gjennomtenkt og godt laget produkt, som mange er meget tilfredse med.


Jeg skrev litt om den fra dette innlegget. Mer detaljert beskrivelse noen innlegg etter linken:

http://www.hifisentralen.no/forumet...atten-pa-platespilleren-argh.html#post1512805
Ok høres bra ut, takk for link!

Traveler er jo en budsjettspiller i VPI-sammenheng, tror kanskje en bedre matte ville hente mer ut av det de faktisk har brukt penger på i denne spilleren :)
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Da er Mat 1 bestilt.

Mailet Boston Audio ang. Mat 1/Mat 2 til min spiller, og fikk et svar som jeg tolket dithen at det var litt hipp som happ om jeg kjøpte 1 eller 2.

I tillegg fjernet jeg filt/gummmimatten som fulgte med spilleren i går, og den skal ALDRI på igjen, det var som å fjerne en bomullsdott fra stiften (uten at jeg noengang har prøvd med dott) :)

Takk for alle svar!
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Hei.
Gikk det greit å bare maile, bestille og få sendt denne direkte til Norge?
Fikk lyst til å teste ut denne på 401 etter å ha lest vredensgnag's erfaringer med denne.

mag
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Ja, som alltid når jeg mailer med forhandler i Kanada og USA får jeg svar innen et døgn. Bestilte på hjemmesiden deres, bruker Paypal. Har fått kvittering på mail for betalingen, men ikke bekreftelse på at den er sendt, men mulig de ikke har lørdagsåpent :)
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Den er god. Takk.
Jeg skal ta kontakt med de og bestille en slik matte.

Håper du får en positiv av effekt av kjøpet på din spiller.

mag
 

vibberg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
169
Antall liker
15
Den er god. Takk.
Jeg skal ta kontakt med de og bestille en slik matte.

Håper du får en positiv av effekt av kjøpet på din spiller.

mag
Takk det samme :) Boston Audio er ihvertfall positiv på mail: "They make a big improvement with those tables".
 
Topp Bunn