Høyttalere Gradient Revolution i Tromsø??

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Hei!

Er det noen som vet om noen i Tromsø har et sett slike høyttalere, og i så fall kunne tenkt seg å kjøre en liten demo for meg en dag?

Mvh
Ørjan

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Ikke det altså. Da får jeg kjøre en demo for meg selv etterhvert :)

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.244
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Tror ikke du skal være så bekymret.
Min erfaring er at Gradient er høytalere som spiller godt med mange ulike forsterkere, selv om de profiterer på muskler....

mvh
Proffen

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Takk for betryggende ord Proffen :)

Ser du har en Xindak 6950 på utstyrslisten din. Har du testet den sammen med Gradient Revolution? Jeg har en slik stående her jeg også, så den kjenner jeg jo litt til lydsignaturen på :)

Ørjan

kadango

Medlem
Ble medlem
23.11.2010
Antall liker
6
Sted
Sokndal
Ikke det altså. Da får jeg kjøre en demo for meg selv etterhvert :)
Jeg har ikke Gradient selv men jeg har lyttet til Revolution og Helsinki mange ganger:rolleyes:. Kjempestort lydbilde
i så små høyttalere er imponerende. Jeg har selv Magnepan 3,6 nå men Revolutjon står høyt på listen hvis
di ryker ut en dag. Helsinki modellen er muligens bedre men designet faller ikke i smak hos meg.
Lykke til

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Det høres meget lovende ut kadango, siden stort lydbilde er noe av det som er viktigst for meg. Stort lydbilde og fraværende "kasselyd" når bassen jobber :)

Nå ser det faktisk ut som at det blir testlytting i Tromsø snart! Fikk tilbud av en hyggelig forummedlem om å komme forbi i l a. de nærmeste dagene, og lytte til hans Oppo - Aragon 4004 - MKII - anlegg :D

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.244
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Takk for betryggende ord Proffen :)

Ser du har en Xindak 6950 på utstyrslisten din. Har du testet den sammen med Gradient Revolution? Jeg har en slik stående her jeg også, så den kjenner jeg jo litt til lydsignaturen på :)

Ørjan
Hei, ja.
Nei, har ikke testet ut X6950 på Gradientene. Det blir bare så jælma masse pæs å koble fra og koble til alt av kabler og styr, så det gidder jeg ikke. Men kan jo si så mye som at X6950 driver mine BKS 107 glimrende. De er for så vidt ikke supertunge å drive, med en følsomhet på 88-89db og en impedansekurve som går ned til ca 3,5 ohm.
Nå er jo monoblokkene mine hakket sterkere enn X6950, og jeg synes de takler Gradientene godt.

mvh
Proffen

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Det blir nok greit. Jeg har kraftigere skyts også stående her ;)

Lyden fra Xindaken er ikke noe å klage på derimot, men jeg har enda ikke fått testet på noen skikkelig krevende høyttalere her, så det er meget mulig den kommer til å slite med Gradientene. Må jo nesten teste i det minste :)

Hjortulf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2010
Antall liker
32
Torget vurderinger
2
Hei! har eid Gradient Revolution, den aktive utgaven selv, en fantastisk høytaler, rett og slett. De må ha krefter, spesielt til bass seksjonen, for topp seksjonene kan man bruke rør eller klasse a forsterkere med fantastisk reslutat. En viktig ting med for å få mest muig ut god lyd ut av et Gradient oppsett, spesielt i bassen: bruk dempekit! granittplater og bdc koner!

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Heisan Hjortulf :)

Takk for tanker og erfaringer med disse finske damene :)

Det virker som om det helt klart er verdt det med granitt-plattformene! "Alle" sier det samme. Regner med å bli skikkelig fornøyd når de er på plass i stua her :)

Mister Lager

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
10
Sted
Borås
Torget vurderinger
3
Heisan Henrik :)

Det går alldeles utmerket! Har blitt litt bedre kjent med de finske damene nå, og funnet tålig grei plassering og slikt. Spiller alldeles nydelig synes jeg :-D

Hvordan går det i den aktive verden?

Ørjan

Topp Bunn