Grace og Nimbus

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Min førstekjøpte pickup, kjøpt til min Technics SL1300.
Fant embalasjen og kvittering ved rydding.

Pickupen er havarert men sitter fortsatt på samme platespiller, som virker.



Kjøpt i kjellern i bakgården Deichmannsgt. 5
Butikken het Nimbus og pickupen Grace F9-D.



Over 30 år siden...............tida går.

Innehaveren het ? Rune? et eller annet......står jo RD på kvitteringen.

Mvh.KW
 

Vedlegg

government

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2007
Innlegg
265
Antall liker
6
Jeg spiller den dag i dag fortsatt med både F8 og F9,og med Ruby stift spiller F9 fortsatt skjorta av mange dyrere M.Cer. Mellomtonen er magisk. Det finnes fortsatt en del i omløp.og kjennere vet hva det snakkes om.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ein F9 med ny stift i eit blankt plasthus, utan bokstav. Dette er ein glimrande pickup, etter mi meining, langt betre enn F9 med E-stift, som eg var svært glad i for 30 år sidan. Så eg vil tru den du har kan gjere god nytte. Det er ei utfordring å finne nye stiftar, men eg fekk fatt i denne frå Japan for eit par år sidan, og det var absolutt verd pengane (ca 1500 kr???)
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Rune Drægni, eller noe lignende?

Roar
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.736
Antall liker
497
Stemmer det, Roar. Jeg vanka på NIMBUS en periode. Interessant butikk. Handla litt med Rune, og hørte på NAD 3020 med Boston høyttalere. Husker at han hadde de første Audio Pro høyttalerene. Størrelse som skoesker, men de kunne gi en overbevisende gjengivelse av klassisk musikk. De hadde også noe fra Kenwood og Yamaha. De plukket ut ting som var spesielt bra på lyd.

Svein Erik Børja var innom også. Det var tider det!
 

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
526
Antall liker
1.440
Torget vurderinger
2
Det var på den tiden jeg laget, og solgte, Audio 60. Tror Rune også solgte Audio 60, men det er så lenge siden at jeg er ikke sikker.

Roar
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Rune solgte også Linn platespillere. Mye annet spennende utstyr innom. Husker godt Tuba pre-ampen. Ellers hadde han en Keith Monks platerenser som sto i et rom uten vinduer. Knut "Levinson" Olsen satt og svima i alkoholdampen og rensa skiver for en tier inkl. nytt innercover og blått klistremerke på labelen for å vise at plata var renset........
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
FZ skrev:
Rune solgte også Linn platespillere. Mye annet spennende utstyr innom. Husker godt Tuba pre-ampen. Ellers hadde han en Keith Monks platerenser som sto i et rom uten vinduer. Knut "Levinson" Olsen satt og svima i alkoholdampen og rensa skiver for en tier inkl. nytt innercover og blått klistremerke på labelen for å vise at plata var renset........

Da har vi ganske sammenfallende minner, FZ. ;D Nimbus-tida var ganske magisk, på mange måter. Hifiens storhetstid i byen. Snakket med Sluket om de årene senest på fredag. Jeg tror vi ble merket for livet alle vi som var innom Rune i den hvite kjelleren. Husker at jeg hadde Nibus-reklame på russebilen, til og med. ;D

Tuba-preampen het forresten "Air Void" i begynnelsen, og kostet 8000,- da den ble lansert i 1982. Det var den første rørpreampen jeg hørte, og det satte spor, kan du si...

Grace laget fantastisk gode elementer. Jeg har hatt både F9E og Ruby. Magisk mellomtone og utrolig lettflytende. Skulle gjerne hatt en i dag....
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg husker godt at han skrøt veldig av en Kenwood platespiller.
KD 500 om jeg husker rett, noe som godt kan være feil :-\



Det ble med pickup for mitt vedkommende.

Mvh.KW
 

Vedlegg

Topp Bunn