Grådighetskulturen...

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Godt poeng, men burde ikke vi, som er "høyt hevet over alle andre livsformer" grunnet vårt intellekt, i det minste forsøke å etterleve andre prinsipper enn bare instinktet?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Intellektuell grådighet finner vi på universitetene. Der "slår" de hverandre med titler, publiseringer og retorikk.
Løkken skal bli doktor. Nå sitter han i glasshus og kaster stein.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Intellektuell grådighet finner vi på universitetene. Der "slår" de hverandre med titler, publiseringer og retorikk.
Er det Karl som mister kontrollen igjen?

P

Parelius

Gjest
Det norske hat til akademiet sitter dypt, helt inn i professoratets selvforakt.

Skal du tilbringe hele helgen nede i jordhulen din, Gjest? Fullt av stein, og ingen vinduer, forstår jeg.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det norske hat til akademiet sitter dypt, helt inn i professoratets selvforakt.

Skal du tilbringe hele helgen nede i jordhulen din, Gjest? Fullt av stein, og ingen vinduer, forstår jeg.
Jeg er akademiker, men jeg ser mine begrensinger, og jeg hoverer ikke over andre.

Løkken`s svar sier egentlig mest om ham selv.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg er akademiker, men jeg ser mine begrensinger, og jeg hoverer ikke over andre.

Løkken`s svar sier egentlig mest om ham selv.
Og her er et portrett av "gjesteakademikeren"

P

Parelius

Gjest
Hvilket bare viser min tese om at hatet til akademiet går helt inn i selvforakten til de som er/har vært der, slik du har. Selv føler jeg stolthet!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det var også en måte å lese teksten min på, Parelius. Det er visst flere vinklinger her. Jeg er forsåvidt fornøyd med akademia, men ser likevel faren i å hovere slik Løkken gjør. Faller det så vanskelig? Alle egenskaper har jo to sider - minst.

P

Parelius

Gjest
Det var også en måte å lese teksten min på, Parelius.
Möglicherweise.

Neppe en tilfeldighet dette, her i fjøslandet. Men greit nok!

W

wurst

Gjest
Jeg er forsåvidt fornøyd med akademia, men ser likevel faren i å hovere slik Løkken gjør.
Er det hoverende å gjøre oppmerksom på en avisartikkel, eller er det andre ting du tenker på?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Ligger det ingen mening bak den henvisningen tror du?

W

wurst

Gjest
Jo, men det må gå an å være uenig i sak og likevel holde et visst edruelig debattnivå. Når du går løs på personen tyder det på at du mangler saklige argumenter. Jeg tror alle har skjønt at du og Ivar har ulikt politisk ståsted, men det er da det som er forutsetningen for et levende demokrati, noe du også sikkert bifaller? Eller kanskje du føler at argumentene dine ikke holder og derfor må ty til slag under beltestedet? Du har også en lignende ufin kommentar i en annen tråd, så jeg nå  ---- om overformynderiet. Du går jo Eli Hagen en høy gang!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg er jo enig i at vi skal holde et edruelig debattnivå. Samtidig er jeg lei av all hetsen mot "vensteresiden" og "kommunistene" og hva det er vi blir kalt, vi som står omtrent midt i norsk politikk. Disse som kaller oss dette viser gang på gang hvor langt ute til høyre de selv befinner seg - og det føles fornærmende å bli kategorisert av slike ekstremister. De bør seg seg litt i speilet! Det frister å ta igjen med samme mynt.

W

wurst

Gjest
Jeg er jo enig i at vi skal holde et edruelig debattnivå. Samtidig er jeg lei av all hetsen mot "vensteresiden" og "kommunistene" og hva det er vi blir kalt, vi som står omtrent midt i norsk politikk. Disse som kaller oss dette viser gang på gang hvor langt ute til høyre de selv befinner seg - og det føles fornærmende å bli kategorisert av slike ekstremister. De bør seg seg litt i speilet! Det frister å ta igjen med samme mynt.
Du er jo selv god til å hetse andre, så litt motstand må du tåle når du deltar på et debattforum! Jeg synes på ingen måte det hetses mer fra høyre enn fra venstre - snarere tvert imot, men det er mulig at noen er så dyktige til å argumentere at du ikke greier å gjendrive deres argumentasjon på rasjonell måte og derfor lar deg irritere og kommer med giftige kommentarer i stedet. Den holdningen du legger for dagen er intet annet enn hovering over egen moral og selvhøytidelighet på bekostning av dine meningsmotstandere. Og du vil vel ikke at det inntrykket skal hefte ved venstresiden i politikken? Det bør være grunnleggende at alle mennesker som oppfører seg noenlunde ordentlig skal behandles med respekt, i dette landet er det faktisk ennå både tanke- og ytringsfrihet, som du også sikkert setter pris på at du kan benytte deg av.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Du er jo selv god til å hetse andre, så litt motstand må du tåle når du deltar på et debattforum! Jeg synes på ingen måte det hetses mer fra høyre enn fra venstre - snarere tvert imot, men det er mulig at noen er så dyktige til å argumentere at du ikke greier å gjendrive deres argumentasjon på rasjonell måte og derfor lar deg irritere og kommer med giftige kommentarer i stedet. Den holdningen du legger for dagen er intet annet enn hovering over egen moral og selvhøytidelighet på bekostning av de dine meningsmotstandere. Og du vil vel ikke at det inntrykket skal hefte ved venstresiden i politikken? Det bør være grunnleggende at alle mennesker som oppfører seg noenlunde ordentlig skal behandles med respekt, i dette landet er det faktisk ennå både tanke- og ytringsfrihet, som du også sikkert setter pris på at du kan benytte deg av.
Var denne til meg eller til Løkken?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Jeg er jo enig i at vi skal holde et edruelig debattnivå.
Siden når da rasshøl? Da du helt uprovosert kalte meddebattant Styx for en "pothead", "hykler" og én som "fikk noia med én gang noen motargumenterte", og rakket ned på bildet av ham, ble innvendinger mot tonen i innlegget møtt med følgende rasshøl-sitat (21/10 kl 21.02): "Temaet innbyr ikke til borgerlige høflighetsfraser og liksomforståelse.". Innlegget ble derpå slettet av admin, hvilket burde være et hint. Få opp øynene rasshøl, det er du som angriper dine meddebattanter. De færreste er rasshøl nok til å uprovosert mobbe sine forumkolleger på den måten. Blir du fornærmet over "stempling"? Som rasshøl roper i skogen får de svar, - venn deg til det. Uheldig for tonen? Vel, temaet innbyr ikke til borgerlige høflighetsfraser og liksomforståelse. Rasshøl.

Z

Zomby_Woof

Gjest
En kompis av meg var Krigsskolemester i strekk. De har begge et stykke å gå.

Litt underholdende er det likevel.... ;D

W

wurst

Gjest
Siden når da rasshøl? Da du helt uprovosert kalte meddebattant Styx for en "pothead", "hykler" og én som "fikk noia med én gang noen motargumenterte", og rakket ned på bildet av ham, ble innvendinger mot tonen i innlegget møtt med følgende rasshøl-sitat (21/10 kl 21.02): "Temaet innbyr ikke til borgerlige høflighetsfraser og liksomforståelse.". Innlegget ble derpå slettet av admin, hvilket burde være et hint. Få opp øynene rasshøl, det er du som angriper dine meddebattanter. De færreste er rasshøl nok til å uprovosert mobbe sine forumkolleger på den måten. Blir du fornærmet over "stempling"? Som rasshøl roper i skogen får de svar, - venn deg til det. Uheldig for tonen? Vel, temaet innbyr ikke til borgerlige høflighetsfraser og liksomforståelse. Rasshøl.
Såså, gutter! Våpenhvile, hvitt flagg! Maturity! ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Under er første innlegg i denne tråden...ganske lettbeint, glimt i øyet etc.
Jeg har jo ikke giddet å lese resten, men noe er råttent i Danmark når man leser de siste innleggene i tråden....

O.
Rart det ikke er mer fokus på grådighetskulturen som den jevne mann/kvinne på gaten er utsatt for.

Skjønt Statoil er i fokus for tiden, noe jeg skjønner godt. For maken til grådighet....

Var innom og måtte ha noe nødproviant - pølse m/brød.

35 kroner takk!

Hvis ikke det er ran vet ikke jeg.
Hvor grådig kan man bli? Ikke rart at Statoiltoppene kan koste på seg feite lønninger. I dag følte jeg virkelig at jeg sponset dem.

Ble ikke mett engang.

Finnes det noe parti som kjemper for lavere pølsepriser? ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det kan føre til litt av hvert å snu noens argumenter mot dem selv.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Vet ikke om jeg orker en tur på byen, så tapping foregår fra flaske og rett i munnen :)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Og noen lurer på hvorfor folk blir slått ned i drosjekø? Noen timer igjen til 0300 i natt. Regner med at Trondheim må sees på som utrygg by de neste timene. Skal bli spennende å lese politirapportene i Adressa på mandag...................

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Ja nå er det virkelig på tide med litt øl
Du henger flere timer etter. ;)

Det har du helt rett i. Lykke til videre.

Og noen lurer på hvorfor folk blir slått ned i drosjekø? Noen timer igjen  til 0300 i natt. Regner med at Trondheim må sees på som utrygg by de neste timene. Skal bli spennende å lese politirapportene i Adressa på mandag...................
Jeg er blid som en lerke og har aldri utøvd vold mot noe annet menneske. På tide med litt P-funk. Sjalla bais.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg som så fram til en aften med gemmyttelig meningsutveksling. :'(

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Jeg er blid som en lerke og har aldri utøvd vold mot noe annet menneske. På tide med litt P-funk. Sjalla bais.
P-Funk is da shit :)

Stig opp av asken med ny ham som fugl føniks, slik jeg gjorde, når anledningen tilsier det!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det var da for ille, jeg har oversett denne tråden fullstendig! Her kunne jeg ha boltret meg i spissformuleringer og godt funderte fornærmelser, for ikke å snakke om all den innestengte agressiviteten jeg kunne blitt kvitt...Faen og, får drikke mer hvitvin istedet.
mvh

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Hihi, er selv veldig glad i Riesling, selv om den kanskje blir sett på som vulgærdrua ;)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hihi, er selv veldig glad i Riesling, selv om den kanskje blir sett på som vulgærdrua ;)
Ikke misforstå, jeg liker riesling. Den er bare så dårlig egnet til å drikke seg målbevisst full på ;D
mvh

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Det var da for ille, jeg har oversett denne tråden fullstendig! Her kunne jeg ha boltret meg i spissformuleringer og godt funderte fornærmelser, for ikke å snakke om all den innestengte agressiviteten jeg kunne blitt kvitt...Faen og, får drikke mer hvitvin istedet.
mvh
Kakekasting framstår mer og mer som en ganske uskyldig aktivitet..! ;D

Legger ut en dere kan bruke!!

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.258
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger