Mat, drikke og røyk GOTCHA, Darjeeling Te (Tea)

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Ounce upon a time in D 60s hadde vi denne teen. Jeg fant den aldri igjen, før nå. Det er den beste tee n jeg noensinne har smakt da og nå. Etter litt detektivarbeid viser det seg at den heter Darjeeling te. (Twinings i mitt søk).
den måtte bestilled fra England da denn teen i løs vekt gikk ut av markedet for en del år siden pga lav etterspøtsel etter te i løs vekt.

Smak og behag varierer men jeg tror jeg har mine ord i behold om jeg sier at smaksopplevelsen er i en klasse for seg.

About Darjeeling tea: Darjeeling in North East India isn't easy to get to. Even the famous antique toy-train has to wind its way carefully through valleys and round mountains. But it's worth it for the region's speciality tea. The altitude gives Darjeeling its light, delicate taste and shimmering gold colour. So take a sip and escape the world on a journey of your own.
2F21FDAE-1EF5-419B-8E55-67F9315BFE0D.jpeg

2F21FDAE-1EF5-419B-8E55-67F9315BFE0D.jpeg

Vedlegg

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Denne Twinings varianten selges ikke lengre i Norge. Er en miks av reblader fra tidlig og sen sesong innhøsting. Kan bestilles fra England.

Sist redigert:

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.036
Torget vurderinger
2
med 300kr import behandling siden det er matvarer og 25% moms. Hva kommer den på da?

G

Gjestemedlem

Gjest
Twinings er ikke så god å få tak i Norge annet ennsvært begrenset utvalg. Men Darjeeling te skal ikke være så vanskelig å få tak i. Ville sett etter steder som selger te i løsvekt og ikke i ferdigposer. Jeg pleide å handle D. hos Kinsarvik Frukt i Bergen, som er en butikk med fokus på helsekost og slikt. Se etter first flush, det er unge blader fra den første innhøstingen og er utrolig delikate og nydelig på smak. (mao. ikke noe man putter andre ting i som melk, sukker eller sitron).

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
14.793
Er det noe spesielt med Twingings versjon, eller er det Darjeeling generelt som er greia?
Ikke vanskelig å få tak i god kvalitet Darjeeling i Norge, dersom det ikke er spesifikt Twinings man er ute etter.

F.eks:

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Er det noe spesielt med Twingings versjon, eller er det Darjeeling generelt som er greia?
Ikke vanskelig å få tak i god kvalitet Darjeeling i Norge, dersom det ikke er spesifikt Twinings man er ute etter.

F.eks:

Har kun smakt Twinings og de hevder å ha eksperter som mixer blandingene.
Darjeeling er vel området det teen høstes i India. Denne er en mix av tidlig og sen høsting.

Undersiden av lokket

B3F3F9B6-7989-46F4-BBD2-6E6FFBB6C87E.jpeg

Sist redigert:
Topp Bunn