Gotan Projekt

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da var denne helgen reddet :)

Fikk et tips fra en kollega av meg, etter at noen av hennes elever danset til en låt fra denne plata, på en konsert i natt.
Technotango utført på sensuellt og elegant vis.
Anbefales!

In the techno age, setting tango to electronic beats should have been an obvious project --but it wasn't. It took a couple of French beatmakers, Philippe Cohen-Solal and Christoph Mueller, and a handful of Argentinean expats to finally make the connection in 2001. And what an excellent connection it was. The Gotan Project -- named after the Buenos Aires slang for tango -- have quite possibly rescued the genre from those twin ghettos of musical obscurity: classical and world music. The project takes trip-hop's trademark cool and tango's visceral excitement and makes them...well...dance together. The sound is hip and slightly tense, and that's its beauty. Singer Christina Vilallonga's voice is a thrilling, guttural instrument, and the marriage of electronics and live instrumentation is a testament to the skill of the musicians involved. Overused words like "seamless" and "organic" were made for this project. Gotan are not just for 21st century hipsters; we'd wager that any Buenos Aires resident circa 1930 would hear the band and simply get it.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.571
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har ikke platen selv, men lyttet til den endel hos en kamerat.
Anbefales fra min side også.

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
Var på konsert med dem i Grieghallen på fredag. Veldig bra, spesielt siste halvdelen. Ble bare bedre og bedre. Meget bra visuelt også (og da tenker jeg ikke bare på fiolindamene...)
Håpet å få kjøpt Lunatico på vinyl etter konserten, men det var ikke noe utsalg (slik det ellers ofte er).

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Synes debut albumet "La Revancha Del Tango" er enda litt bedre enn den nye "Lunático", men her er det ikke snakk om å kjøpe enten eller da en Ole Brum med både og passer bedre.

Har sett Gotan Project live tidligere i Bergen, Jazzfestivalen i Nice og nå forrige uke på Rockefeller, og sier meg imponert over hvor bra det visuelle og ikke minst liveLYDEN er hos disse tangoelektonika-utøverne!! For de som ikke har sett eller hørt dem kan Live DVD "La Revencha Del Tango Live" være et godt alternativ, da man her får en smak av hvordan lyd og bilde er når man er på en Gotan konsert..

http://www.gotanproject.com/releases.php?lang=en

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Noen som aner om det er noen nettbutuikker el. som selger denne på vinyl?

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.293
Torget vurderinger
4
amazon.co.uk (men de har "hatt inne" ting tidligere som de ikke hadde alikevel...)

Den er utsolgt på elusivedisc.com

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Da er CDen bestilt, "Gotan Project - Lunático (Limited Edition)" :)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Da er CDen bestilt, "Gotan Project - Lunático (Limited Edition)"  :)
Tror nok at du vil kose deg med denne musikken.
Nesten mørkt rom....
Bare nyte!

Jada, jeg vet at dette ikke er "ekte" vare, som de gamle mesterne gjorde det, men steike...Gotan Projekt gjør det elegant nok på sitt vis  :)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Nesten mørkt rom....
Bare nyte!

Jada, jeg vet at dette ikke er "ekte" vare, som de gamle mesterne gjorde det, men steike...Gotan Projekt gjør det elegant nok på sitt vis :)
Hørte noen snutter på nettet og fant ut at dette må jeg sette meg ned og nyte litt over stereoanlegget :) Flott tips :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
go'plate dette ! kjøpte den på cd i sommer.tango-electronica virker som en fin kombinasjoen.

mvh. s,

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Fins den i vinyl og?
Se mitt innlegg lenger opp, hvor det er link til begge albumene i pvc. Gjør oppmerksom på at det er utgitt flere meget gode 10" med remixer og andre sanger enn på albumene på vinyl med Gotan Project.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Nesten mørkt rom....
Bare nyte!

Jada, jeg vet at dette ikke er "ekte" vare, som de gamle mesterne gjorde det, men steike...Gotan Projekt gjør det elegant nok på sitt vis  :)
Vet ikke hva du mener med at dette er mindre "ekte" vare enn gamlegutta??!! Er det det at de legger på samples på det som spilles rent akustisk på bandoneon, piano og akustisk gitar (på konserten på Rockefeller og i Bergen nylig også med to fioliner, bratsj og cello) som gjør at du mener at det ikke er ekte nok?!

Har vært i Buenos Aires og hørt "gamlegutta" og kan ikke si at jeg hører så stor forskjell på det musikalske tangouttrykket deres kontra GP, men klart at rytmer og samples ikke var fremtredende på tangoklubbene i tangoens hjemland!Gotan Project består faktisk av meget kompetente musikere, så de gamle mesterne bør passe seg (ikke akkurat tenåringer Gotan gutta heller)

Topp Bunn