Gooode kabler til basstårn!!

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Et spørsmål, jeg er IKKE interessert i svar som sier at det ikke er forskjeller på kabler ;) . Har noen anbefalinger på gode RCA kabler fra APL DSD-S til moddet Technics SH-9010, dette er kabler KUN til bassystemet opp til maks 150Hz Jeg er ute etter kabler med STRAM og dyp bass med masse dynamikk til de store basstårnene :D
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.723
Antall liker
14.343
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Hvor lange skal kablene være?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Holder med et meterssett :)
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.723
Antall liker
14.343
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
AudioTruth Diamond synes jeg er både oppløste og dynamiske.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.290
Antall liker
34.835
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det kan være forskjeller mellom kabler (bare så det er nevnt ;) ), men de egenskapene du ser etter - stram og dyp bass med masse dynamikk - oppstår helt andre steder i anlegget. Å overføre et bassignal er det enkleste en kabel kan gjøre. Derimot vil egenskapene i høyttaler, rom og innspilling påvirke dette i stor grad. Komprimerte remastringer og nyutgivelser dreper dynamikken i bassområdet mer enn noe annet. Kanselleringen mellom direktelyd og reflektert lyd fra veggen bak høyttaleren slår også gjerne inn ved 80-100 Hz og kastrerer det rytmiske fundamentet i musikken.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Etter årevis med lytting og testing må vi nok bare være enige om å være uenige ;)
Det kan være forskjeller mellom kabler (bare så det er nevnt ;) ), men de egenskapene du ser etter - stram og dyp bass med masse dynamikk - oppstår helt andre steder i anlegget. Å overføre et bassignal er det enkleste en kabel kan gjøre. Derimot vil egenskapene i høyttaler, rom og innspilling påvirke dette i stor grad. Komprimerte remastringer og nyutgivelser dreper dynamikken i bassområdet mer enn noe annet. Kanselleringen mellom direktelyd og reflektert lyd fra veggen bak høyttaleren slår også gjerne inn ved 80-100 Hz og kastrerer det rytmiske fundamentet i musikken.
 

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
3.767
Antall liker
1.623
Sted
Sjælland. Danmark.
Selvfølgelig er der forskel på kabler.

Et rigtig godt kabel til dynamik og bas er Wonder. Jeg bruger det til min subwoofer. Det er den blå variant jeg har, og det er 2 x 6 kvadrat solid core. Rent kobber med teflon rundt om. Det erstattede NLE 2 x 2,5 kvadrat. På trods af, at det var noget længere, gav det endnu bedre huk i bassen. NLE er rent sølv belagt med guld i teflon rør.
Et fremragende kabel, der desværre kan være svært at skaffe, da der var for lidt salg i det. Men prøv at finde det brugt.

wonder.jpg
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.290
Antall liker
34.835
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Forsåvidt enig (tverrsnittet er viktig), men trådstarter spurte om RCA signalkabler, ikke høyttalerkabler...
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.098
Antall liker
2.526
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Av erfaring med subber og elektronisk deling ,,,kjøp en en god microfon eller studio xlr kabel av beste kvalitet i løpe meter , gjerne oxigenfree kobber ,,terminer selv ,bruk noen gode rca plugger som sitter , eller kan låses ",, bruk den pseudo balansert , DVs signalet gjennom de paralelle twistede ledererene og for bind sjermen kun til sender endens GND , og ikke bruk coax type .Denne kabel vil og funke i ett std oppsett som i elektronisk deling ,
 
Sist redigert:

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Det blir et meterssett Signal Projects Lynx RCA som skal ta jobben fra APL hifi DSD-S til en sterkt moddet Technics SH-9010 (som jobber kun fra 10-150Hz) :)
 
Topp Bunn